V...u tätä omistusasumista... Taloyhtiöön tulossa
iso remontti ja nyt pitäisi olla yhtä-äkkiä 16000€ rahaa laittaa siihen.
arvatkaa vaan vituttaako ja yön tunnit mennyt muuhun kun nukkumiseen. mitä muita vaihtoehtoja on? yrittää saada kaupungin kämppä ja naapureiksi somppuja ja narkkeja ja juoppoja vai maksaa kiltisti vai ottaa 100000 lisää velkaa ja ostaa isompi kämppä.
ja tämän kaiken tekee yksinhuoltaja kahdella lapsella, ei naurata.
Kommentit (39)
Anteeks vaan, mutta monella on asiat kuule miljoona kertaa huonommin ku sulla ja sä kehtaat valittaa "ei voida pienempään muuttaa" .. Joo en tarkota et pitäis mihinkään nälkälakkoon alkaa, mut mieti nyt iteki mitä sä oikeasti tarvitset.
ja hei, en kai mä ole niin tyhmä, että jos mulla nyt on74,5 neliötä niin muuttaisin pienempään. itse asiassa noihin neliöihin voi laskea 21 lisää, meillä on iso parvi, jossa toinen lapsi asuu.
jos tilanne on se, että sulla on liian kallis ja iso asunto ja ratkaisuksi ehdotetaan, että vaihdat sopivan hintaiseen ja riittävän kokoiseen.
Jos haluat asua yli varojesi, vaikka tarvetta ei ole, mitä valitat?
Toi on aivan normaali käytäntö, että remontteja on pakko tehdä ja jos ei tehdä, niin kaikki tehdään sitten kerralla.
Ei taloa voi päästää rapistumaan.
Rahoitusvastikkeessa maksatte lainaa pois kerran kuukaudessa.
Sitten sitä velkaa vasta tuleekin, kun tulee putkiremppa tai julkisivu.
Ei sellaista asuntoa löydä, ettei remppaa tehtäisi.
Äitini asuu kerrostalossa ja siellä ei tehty remppaa koskaan.
Nyt tuli sitten kerralla putkiremppa ja julkisivu ja kalliiksi tuli.
Asunnon arvo kasvaa remontin myötä.
Asun itse asossa ja mielummin maksaisin omaa.
Eläkeiässä vuokra on paljon, kun taas maksaisi vain yhtiö/ rahoitusvastiketta.
Yleensä sitä lainaa voi maksaa n. 20 vuotta ja ei se sitten kuukaudessa tee, niin paljoa.
Ainoastaa toi teidän remontti on sillain turha, että siitä ette hyödy asunnon arvon nousulla. Moka tuli, kun ette tieneet ausvanne jonkun paska maan päällä.
T.26
suon tai merenpohjan päällä ja talot vajoaa jos jotain ei tehdä ja nopeasti.
Jos asutte, maan vajoaminen ei olisi pitänyt olla mikään varsinainen yllätys, jos yhtään olette seurannut asuntoasioita.
noihan on merkkejä siitä, että taloyhtiö pitää huolta omaisuudestaan.
remontti laitetaan sitten asunnon hintaan, itsehän ei saada hintaa määrätä.
ja mulla ei ole ollenkaan liian iso tai kallis asunto, olen pärjännyt oikein hyvin tähän asti, mutta toi ns. turha remontti vaan ottaa päästä.
NO TÄMÄ asunto on hitas, ja luulen, että tämäkin
remontti laitetaan sitten asunnon hintaan, itsehän ei saada hintaa määrätä.
ja mulla ei ole ollenkaan liian iso tai kallis asunto, olen pärjännyt oikein hyvin tähän asti, mutta toi ns. turha remontti vaan ottaa päästä.
ne vain ovat osana vuokraa eikä vuokra edes laske vaikka iso remonttilaina olisi jo maksettu.
Vuokra-asumisen ihannoijat eivät ymmärrä yhtä asiaa lainkaan.
Sanotaan nyt vaikka näin esimerkin kautta
hlö A asuu vuokralla ja maksaa vuokraa vaikka 800€
hlö B asuu omistusasunnossa ja maksaa 20v. asuntolainaa vaikka 900€
A:n vuokra nousee joka vuosi kun taas B:n lainanlyhennys pysyy koko ajan samassa.
20v. kuluttua A maksaa vuokraa 1200€ ja B:n lainanlyhennys on jo loppunut. B elelee ihan mukavasti pienellä eläkkeellään,kun asuinkustannukset on niin pienet.
Oman asunnon maksaminen on kuin säästäisi eläkettä itselleen.
paremman paikan, olisin välttynyt tältä remontilta ja siitä maksamiselta. eli periaatteessa on turha. olisin senkin kymppitonnin voinut käyttää vaikka keittiöremonttiin.
muukin perhe, ihan kahden aikuisen, joutuu miettimään, koska niihin ulkomaanmatkoihin on varaa ja koska ei...
toki tylsä juttu, että tulee yllättävä menoerä, mutta oikeesti, teillä on ihan hyvin tilaa ja ulkomaanmatkoista luopuminen ei kyllä ainakaan multa irrota mitään säälipisteitä.
Melban (oliko viesti 16) linkki ottaa huomioon muitakin muuttujia.
ne vain ovat osana vuokraa eikä vuokra edes laske vaikka iso remonttilaina olisi jo maksettu.
Vuokra-asumisen ihannoijat eivät ymmärrä yhtä asiaa lainkaan.
Sanotaan nyt vaikka näin esimerkin kautta
hlö A asuu vuokralla ja maksaa vuokraa vaikka 800€
hlö B asuu omistusasunnossa ja maksaa 20v. asuntolainaa vaikka 900€
A:n vuokra nousee joka vuosi kun taas B:n lainanlyhennys pysyy koko ajan samassa.
20v. kuluttua A maksaa vuokraa 1200€ ja B:n lainanlyhennys on jo loppunut. B elelee ihan mukavasti pienellä eläkkeellään,kun asuinkustannukset on niin pienet.Oman asunnon maksaminen on kuin säästäisi eläkettä itselleen.
rahaa joka kuukausi 300e ja nyt on kasassa kymppitonni jolla oli tarkoitus lähteä ensi kesänä etelään, mutta nyt tämä säästö sitten menee remonttiin.
Pitäjänmäellä. Alkupääoma oli n 20 tonnia ja niistä taatusti 16 saadaan takas. 4 tonnia on liikkumaa, esim eka asukas osti parvekelasit ja kun lasit jää, kun lähdemme, saamme osuuden pois. Nykyaikana kaikki ovat saaneet osuutensa pois ja ylikin.
75 neliötä vuokra 850 euroa ja ei ole pelkoa että joku heittäis pellolle.
Homma toimii, kun joku menee rikki, soitto isännöintitoimistoon ja hyvä kun kerkee 10 laskea, on pakettiauto kaartanut taloyhtiön pihalle.
Oikeesti täytyy kyllä aikamoinen helmi löytyä että tästä muutetaan pois.
Bonuksena vielä kivat naapurit.
siinä meni vuokran kipuraja 850€urossa. tosin kämppä oli neliö ja pienemmässä ei sovita olemaankaan . mikkä ei ole tyhmempää kun sänky olohuoneessa.
otin kyllä uuden aso-numeron, mutta varmaan turha haaveilla mistään hyvästä kämpästä tai hyvästä paikasta kun on näin uusi numero.
Paljonko sulla ap nyt menee oman asunnon kuluihin?
Meinaan tuon 850 kuulostaa ihan hirmu halvalta vaikka olis mikä tahansa 4h+k pääkaupunkiseudulta!
Viivana muuttaisin itse asoon, jossa olis tuommoinen hinta.
ostettiin tämä nykyinen oma. ja numerohan menee sitten siinä kun muuttaa pois.
nyt mulla menee tonni kuussa pankkiin ja yhtiövastikkeeseen. mutta joskushan se on oma.
ja oikein hyvä asunto, kolme huonetta ja se iso parvi, joka tekee siitä neliön. eli kaikilla omat huoneet, kaksi vessaa saisi kyllä olla.
eli meidän läheltä, neljä huonetta ja keittiö, iso 97neliötä, vuokra 1200€, aika runsas hinta ja mitä mahtaa olla muutaman vuoden päästä??
74,5neliötä niin muuttaisin pienempään. itse asiassa noihin neliöihin voi laskea 21 lisää, meillä on iso parvi, jossa toinen lapsi asuu.