Mun isä joutuu viemään ajokorttinsa pois,
on näkö huonontunut tosi paljon. Nyt isä on ihan raivona äidille kun tämä passitti lääkäriin.
Ei sitten tajua, että puolisokeana ei ole hyvä ajaa autoa? Taitaa ottaa tosi koville ajokortin menetys, pelkään, että masentuu pahasti, vaikkei isä viime vuosina ole muutenkaan paljon ajellut. Mutta nyt ajatus, ettei pääse vaikka haluaisikin.. ja että on niin vanha ja huono, ettei rattiinkaan kelpaa...
Kommentit (6)
Mun pappa hankki ajoluvan tutulta lääkäriltä aina ja ajoi aivan liian pitkään. Pää ei enää kääntynyt, mitään ei nähnyt tai kuullut, mutta ajaa piti. Monta vaaratilannetta. Huh huh. Äitisi teki oikein. Muistutapa isää liikenteessä olevista lapsista ja heidän elämästään.
vaan antoi isän pitää kortin. Meilläkin isä ajoi tosi vähän, oikeastaan ei lainkaan, mutta se teoreettinen mahdollisuus voida ajaa on hänelle tärkeä. Raukkamaista tai ei, mutta tehokkaampaa on piilottaa auton avaimet ja ajaa itse eikä päästää isää rattiin.
taisi pelastaa muutaman ihmishengen.
Mutta kiitän äitiäsi. Pyöräilen työmatkat ja lähes viikoittain tulee vaaratilanteita näiden 80+ ikäisten kanssa. Ajavat väärään suuntaan tietä, lähtevät peruuttamaan risteyksissä, oikaisevat liikenneympyrän läpi jne jne.
äitisi teki oikein. Minunkin piti soittaa poliisille, kun oma isäni jatkoi autolla ajoa vaikka lääkäri oli kieltänyt tajuttomuuskohtausten vuoksi. Miehillä on autoasioissa jokin sokea piste, jossa menee oma ja muiden turvallisuus kadoksiin.