Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hopealusikka suussa syntyneille kysymys.

Vierailija
15.10.2010 |

Tuttavapiiriini kuuluu useampi varakkaasta perheestä kotoisin oleva nainen. He kaikki ovat saaneet omaisuutta lapsuudenkodistaan, kuka missäkin muodossa. En kehtaa kysyä heiltä suoraan, joten kysyn tässä, että miltä tuntuu, kun raha tulee ikäänkuin ilmaiseksi? Oma palkka on enää vain mukavaa taskuurahaa, jonka voi tuhlata miten haluaa. Ymmärrättekö etuoikeutenne elämässä?

Olen itse kotoisin tavallisesta perheestä, josta olen saanut mukaani vain hyvän koulutuksen. Olen itse raivannut tieni kohtalaisen hyviin tuloihin, mutta siis tehnyt sen eteen rutkasti töitä. Useasti mietin, miten helpolla elämässä parantaa asemiaan, kun vaan opiskelee ahkerasti ja tekee töitä. Arvostan tätä kautta omaa kotiani ja kaikkea sitä, mitä olen itse saanut omalla työllä hankittua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin tulla tänne vastaamaan, miltä tuntuu kun on syntynyt hyvään perheeseen jossa kenelläkään ei ollut kovin suuria ongelmia, kun kannustettiin opiskelemaan, kun opinnot sujuivat hyvin, ja kun sai työpaikan josta tykkää tosi paljon. Kun on aika kivan näköinen siitä huolimatta ettei näe paljon vaivaa. Kun tapasi mukavan miehen ja sai suhteellisen helposti kaksi ihanaa lasta.

Enkö mä sitten ole hopealusikka suussa syntynyt, kun en ole just rahaa sattunut ilmaiseksi saamaan?

Vierailija
2/6 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö mä sitten ole hopealusikka suussa syntynyt, kun en ole just rahaa sattunut ilmaiseksi saamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa elämää

Vierailija
4/6 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä saanut mitään, mutta perin ison summan aikoinani. Se on kohtaloni, samoin kun lapseni kohtalo on, se että sen isä kuoli.

Vierailija
5/6 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen tottunut elämääni.

Asun isossa asunnossa, johon keskituloisella suomalaisella ei olisi varaa. Perheelläni on sijoitusasuntoja ja osakkeita, joten käytännössä heidän ei tarvitsisi tehdä ollenkaan töitä.

Itse teen työtäni, koska nautin siitä. En niinkään rahan takia. Tämä on vapauttanut minut esimerkiksi siitä, että olisi pakko äkkiä päästä kouluun, valmistua nopeasti, hommata kesätöitä jne.

Vierailija
6/6 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän turhan kiireellä halusin työelämään, nyt toivon että olisin nauttinut opiskeluvuosistani pidempään. Vanhempani kustansivat asumiseni, mutta vasta oltuani töissä jo vuosia sain perinnöksi oman asunnon. Tavallaan ymmärrän että lähtökohtani ovat erilaiset koska minulla ei ole ollut huolta siitä "pärjäänkö". Mutta en myöskään ole saanut kaikkea ilmaiseksi. Ja aina on muita joilla on vielä enemmän. Palkkatuloilla on vaikea rikastua, vaikka tekisi kuinka paljon töitä. Rahaa pitää osata käsitellä ja sijoittaa oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan