Suomalaisnaisten ominaisuus -ketjuun viitaten
Mulla on ranskalainen anoppi ja siskollani taas on espanjalainen anoppi. Ja kyllä kuulkaa eroja piisaa kun vertaa niitä meidän suomalaiseen äitiin, vaikka kaikki on samaa ikäluokkaa.
Meidän äidillä on opistotason tutkinto ja on koko elämänsä tehnyt työtä ja tienannut itse oman elantonsa. Sitä ei vois vähempää oma ulkonäkönsä kiinnostaa, mutta ei hän mikään huithapeli silti ole, vaan ulkonäöltään ihan tavallisen siisti.
Oma anoppini on akateemisesti koulutettu ulkonäkö- ja painohysteerikko jonka elämästä on lasten kotoa lähdön jälkeen mennyt noin 99,9 prosenttia ajasta ulkonäön ja painonsa vahtimisessa ja vaatteiden sovittelussa ja kaikessa asiaan liittyvässä.
Siskon anoppi taas on tyypillinen espanjalainen mamma, jonka elämän keskipiste ovat lapset ja niiden lapset. On ennen aikaisesti vanhentunut, mutta haluaa silti pukeutua muodikkaasti ja näyttää hyvältä.
Elämänasenteessa on isoin ero: meidän äiti on vihainen ja katkeroitunut joka ei juuri tee muuta kuin kadehtii muiden maallista mammonaa. Mun anoppi taas on ylisosiaalinen pirtsakka ja aina hyväntyylinen, mutta silti takakireä. Siskon anopilla on musta ihana asenne: elämä tuo mitä tuo, ja jos siihen voi vaikuttaa niin sitten koitetaan, mutta kaikesta ei kannata murehtia. Elämä ottaa ja antaa, ja kaikista pitää huolehtia. Hänellä on niukka toimeentulo mutta koskaan ei siitä valita vaan jakaa vähästään muillekin.
Arvatkaapa muuten kuka on kolmikosta fyysisesti kaikkein tervein?
Kommentit (4)
Olisiko ranskalainen sittenkin tervein?
Kitkerä suomalainen tervaskanto elää satavuotiaaksi pelkästään vitutuksen voimalla.