Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä yleensä ristiäisiin kutsutaan?

Vierailija
14.10.2010 |

Kummien ja isovanhempien lisäksi ketä on tapana kutsua? Vai ovatko kastejuhlat yleensä pieni tilaisuus johon ei muita odotetakaan kutsuttavan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kun flunssia ja muuta paljon liikkeelä minusta nuo pienet juhlat ovat ihan suotavia.

Vierailija
2/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin näppärästi hoituu se ensimmäinen vauvavierailu samalla. Ei tarvitse koko alkuaikaa ottaa vieraita vastaan vauvaa katsomaan. Vauvankin kannalta järkevämpi niin että vieraita ei lapa koko ajan, vaan kaikki hoituu yhdellä kertaa.

Ja vieriana siis lähisuvun lisäksi myös vanhempien kummit, tätejä, setiä ja läheisimmät serkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma perhe ja kummit riittää, mutta voithan sä kutsua ystävät ja naapuritkin tai kaukaisempia sukulaisia, ihan ketkä katsot vauvallesi tärkeäksi

Vierailija
4/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan myös tuttavapiirissä yleinen käytäntö. Tietysti myös vanhempien sisarukset voisi mielestäni kutsua. Me emme kutsuneet, kun miehellä ei ole ja minun asuvat niin kaukana, etteivät olisi tulleet kuitenkaan. Kävivät sitten muuten omia aikojaan vauvaa katsomassa.

Vierailija
5/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kutsuttiin lapsen kummit, isovanhemmat, isoisovanhemmat sekä meidän vanhempien sisarukset perheineen eli vauvan serkut, sedät ja tädit.

Vierailija
6/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni vauva ja väkijoukko ei ole hyvä yhdistelmä. Ihan saman onko kyse kauppakeskuksesta tai juhlista. Isojen juhlien aika on vaikkapa sitten 1-vuotis synttäreinä.

Vierailija
7/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lähisuku; vanhemmat, isovanhemmat, omat sisarukset.

Muut jäi pois. Ja isomummu otti ja pyysi lapsensa (tätini) lapsemme kasteeseen.

Kiva siinä sitten olla kun samalla viivalla oli molempien mummojen ja pappojen veljiä ja siskoja ja kummejamme joita olisi sitten "kuulunut" myös kutsua. :(

Te rajaatte juhlaan ne jotka sinne haluatte, pienet tai suuremmat juhlat. Paikka ja tarjottavat myös rakentuu sen mukaan miten monta kutsuttu. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
8/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ristiäisiin tarvitse mielestäni puolta sukua kutsua, eikä kukaan varmaan oletakkaan. Itse olen aina kutsunut isovanhemmat, kummit, omat sisarukset ja pari lähintä ystävää/sukulaista ehkä. Eli paikalla ollut oman perheen lisäksi n.10 hekeä.

Tälläinen siis tapana meidän suvussa ihan yleisesti. Ei meitä ole serkkujenkaan lasten ristiäisiin kutsuttu jos ei olla kummeina sitten oltu.

Vierailija
9/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ristiäsissä ollu aina kummit, isovanhemmat sekä ainokainen läheinen siskoni.

Mä haluan pitää kastetilaisuuden rauhallisena ja herkkänä tilaisuutena, en kaipaa sinne valtavaa sukulaislaumaa.

Toisenlaisissakin ristiäisissä olen ollut - varmaan 50 hlöä ja melu sen mukainen.

Mutta.. ihan se on itsestä kiinni, eihän siinä mitään väärää ole juhlia isollakaan porukalla. Mä vaan olen niin herkkänä tuossa alkuvaiheessa, etten voisi kuvitella sellaisia sukulaisia ristiäisiin, jotka eivät ole aivan supersuperläheisiä.

Vierailija
10/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää että on ihan ok pitää pienet juhlat.

aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi