20% ysiluokkalaisista on syömishäiriö!
Oli paikallislehdessämme uutinen ja koski siis kotikaupunkiani. Eli 20% ysiluokkalaisista pyrkii laihduttamaan ja on ongelmia ruuan kanssa. Syynä yhteiskunnan asettamat paineet. Päätoimittaja kommentoi, että yhteiskunta mennyt sellaiseksi, että vain hoikka pärjää, hoikka on kaunis jne. Etenkin tytöillä kovat paineet olla hoikka.
Sairasta.
Etenkin, kun täällä palstallakin haukutaan päivittäin läskiksi, myös lapsia. Liikapainoisuus on ongelma, totta, mutta myös anoreksia ei ole leikin asia, ja monella se käsitys, että bmi yli 25 on sama kuin 10000 kiloinen norsu. Ja tämäkään aloitus tuskin saa kommenttia, sen sijaan läskikauhistelu saisi taas paljonkin kommenttia.
Kommentit (22)
Mutta mitkään ysiluokkalaiset ei kyllä kiinnosta, huolehtikoon itse omasta perseestään, ei niille mikään muu merkkaa mitään kuin ulkonäkö.
Mutta mitkään ysiluokkalaiset ei kyllä kiinnosta, huolehtikoon itse omasta perseestään, ei niille mikään muu merkkaa mitään kuin ulkonäkö.
On hienompaa ja trendikkäämpää haukkua läskejä, eikö niin?
Näin läskin kaupassa-aloitus olisi jo toisella sivulla.
ap
Meiltä on kadonnut täysin normaali suhtautuminen ruokaan.
Samaa mieltä. Ennen oli toisin. Syötiin nälkään reippaasti kotiruokaa, ja joskus herkkujakin, ei vahdattu kaloreja, ei karpattu, ei oltu dieetillä jne.
ap
niin johan olisi riemu revennyt. Joukolla mammat olisivat aloittaneet hyi vitun läski- mantransa. Se ei heitä liikuta, että 20% kärsii syömishäiriöstä.
jatkuvasti hokee peilin edessä, olen läski, haluan laihduttaa, haluan laihaksi
teistä vanhemmista, kasvattakaa ne lapsenne normaaleiksi
teistä vanhemmista, kasvattakaa ne lapsenne normaaleiksi
PLUS yhteiskunnasta!
Kaikkien on oltava laihoja, kytätään kaloreja, jatkuvaa ulkonäköpainetta! On oltava laiha, jotta kelpaa!
Ap:lla on normaalit lapset, joilla normaali suhde ruokaan.
Ap
haukutaan lihavia joka päivä läskeiksi, oli sitä ylipainoa tai ei.
Kaveripiiri ja media merkitsevät nuorelle paljon enemmän, kuin vanhempien mielipide!
Kaveripiiri ja media merkitsevät nuorelle paljon enemmän, kuin vanhempien mielipide!
ne tajuaa, mikä on amerikanhapatusta ja mikä normaalia syömistä ja elämää
on teillä heikkoja lapsia
vanhemmat pystyvät kyllä kumoamaan nää muka yhteiskunnan paineet
juominen, huutaminen...
ei ihme, että nuoriso kärsii :(
kuinka tärkeitä kaverit ja heidän mielipiteensä ovat nuorelle! Kyllä se merkkaa. Ja omilla lapsilla ei ole syömishäiriötä, mutta on täyttä utopiaa, että nuori on heikko, jos häneen vaikuttaa kaverien mielipide ja yhteiskunta.
juominen, huutaminen...
ei ihme, että nuoriso kärsii :(
plus se, että äidit(vaikka ovat hoikkia) puhuvat taukomatta dieetistä! Ja se asenne, mikä palstallakin on...huh huh. Alipainoinen on vain ihminen, lihava on pelkkä paskakasa.
sehän auttaa kaikista ongelmista kärsiviä, kun sanoo, että ei mulla tollasta oo, sä oot vaan heikko! Täällä on pelottavan paljon psykopaatin ajatusmaailmalla varustettuja äitejä, sääli heidän lapsiaan.