Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunpohjan korkeus ja naisen pituus

Vierailija
14.10.2010 |

Voiko tosta päätellä mitään? Mulla oli juuri mitta 26,5 cm ja viikkoja 28. Pitäis olla ihan "käyrällä", mutta tuli mieleeni, että onko mitalla käytännössä mitään tekemistä ihmisen pituuden kanssa ja millä tavalla jos on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ehkä korreloi ihmisen selän pituuden kanssa. Minä olen aika pitkä nainen, mutta pituus on jaloissa ja mulla on lyhyt selkä. Luulisin, että pitkäselkäisillä se vauva mahtuu sinne paremmin kuin lyhytselkäisillä. Mutta tämä siis ihan mutua ja omaa logiikkaa. :)

Vierailija
2/7 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kohdunpohjan korkeus viikolla 28 1. 30 cm, 2. 27 cm ja 3. 27 cm. Pituutta minulla on 155 cm. Viikolla 40 on se kaikissa ollut sama 35cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse on just siitä selän pituudesta, ite olen alle 160cm ja mitat on aina huidellu aika korkeella... Molemmat neuvolakortit tarkistin ja 28 viikolla on sattunut olemaan molemmissa 28cm. Eka lapsi oli just hikisesti 3kg ja tämän toisen on arvioitu olevan ehkä samoissa mitoissa (rv 38 nyt meneillä).

Toinen juttu mikä vaikuttaa, on varmasti se missä asennossa kohtu on. Eli jos on eteenpäin kallistunut, niin isompi sf-mitta...

Vierailija
4/7 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkäyrillä on 4 raudessa mennyt sf-mitta. Tosin lapsetkin isoja.

Vierailija
5/7 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SF-mittaan vaikuttaa eniten kohdun asento ja lapsiveden määrä.

Vierailija
6/7 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitta aina ollut todella pieni, alle alimman käyrän. Lapsivettä normaalisti, syntymäpainot 3-3,5 kg.

Vierailija
7/7 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SF-mittaan vaikuttaa eniten kohdun asento ja lapsiveden määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi