Onko 34-vuotias nuori vai keski-ikää lähestyvä =)
Anoppi siis tokaisi et "et sä nyt enää mikään nuori oo" kun sanoin et voisin ostaa nilkkurit suht kireiden housujen pariksi. Et nyt vaan sit vekkihameen ja pitsikauluspaidan ostoon =D
Kommentit (21)
45- kypsä aikuinen
pukeutuahan voit miten haluat iästä huolimatta
T: juuri keski-ikäistynyt 35
Meen huomen hakee kasan pillejä ja moooooonet nilkkurit, ens syksynä sit se vekkihame =D
Mut oikeesti mä haluan vielä lapsiakin, mitähän anoppi siihen tuumais...
Jos ajatellaan että hyvällä tuurilla ihminen voi elää 90-vuotiaaksi, niin ekat 30 vuotta hän on nuori (tai tarkemmin lapsi, nuori ja nuori aikuinen), seuraavat 30 vuotta hän on KESKI-ikäinen ja viimeiset 30 vuotta vanhus. Vaikka tokikaan moni kuuskymppinen ei vielä koe olevansa vanhus...
mutta nuori sellainen :) Ja pukeudu juuri siksi miten haluat, ei tarvitse enää kenenkään lupaa :)
Ei hätää vielä.
Pukeudu miten haluat. Tiedän joidenkin puhuvan selkäni takana, että pukeudun teinivaatteisiin vielä 39-vuotiaana. Ei paljoa haittaa.
35+ alkaa olla jo keski-ikäinen. Jostain syystä nykyään mediassa puhutaan jopa 30+ nuorina, mikä on todella outoa. Kun täyttää 18, on lain mukaan aikuinen, saa äänioikeuden, saa ajaa ajokortin, saa mennä naimisiin ym. Miksi ihmeessä nykyään puhutaan "teineistä" aikuisista? Tyyliin; "meidän teinit sitä ja tätä", kakarat jotka ei ymmärrä muuttaa omilleen ajallaan jää siis johonkin ihmeelliseen pidennettyyn nuoruuteen vaikka kolmekymppiseksi, kuitenkin siinä iässä pitäisi olla jo työpaikka, perhe ym. 35 vuotias nainenhan on jo ikänsä puolesta vanha synnyttäjä, eli riskisynnyttäjä.
On jopa tehty tutkimuksia nuorten elämästä, haastateltiin 15-30 vuotiaita "nuoria" Voi huh huh!
Ja telkkarista tuli ohjelma jossa puhuttiin nuorten syrjäytymisestä, haastateltavana 35 vuotias "nuori syrjäytynyt".
Jostain syystä muakin ärsyttää puheet näistä nuorista aikuisista, jotka ovat 30-35-vuotiaita. Miten niin nuori aikuinen? Mulle opetettiin muksuna, että tässä iässä ollaan keski-iässä. Valitettavaa, jos joku ei hyväksy sitä, että elämän ehtoopuolta kohti mennään. Heh! Ja harva edes yltää 80. ikävuoteen.
Itse käännän pian tuoksi 34 ikävuodeksi ja olen helkkarin ylpeä keski-ikäinen leidi.
Alle 30v voi olla nuori aikuinen. Nuorisolakikin koskee 29-vuotiaaksi saakka.
Mut ihan hyvin voit silti pukeutua kuvailemallasi tavalla! :)
opiskeluista valmistuminen tapahtuu nykyään paljon myöhemmin kuin esim. 50v sitten.
Silloin oltiin monesti jo 20v käyty kansakoulu ja lukio, jolla sitten mentiinkin jo työelämään. Tällä hetkellä harva 30v on vielä työelämässä. Myös lapsien teko menee aina vain myöhemmäksi ja myöhemmäksi.
että 35-vuotiaasta alkaen on varhaiskeski-iässä (voi, mikä sanahirviö!). Eli 35-vuotias on keski-ikäinen.
Tämä on tyypillistä juuri suomalaisille. Vanhetutaan ennen aikaisesti. Vanheneminen tapahtuu erityisesti henkisesti. Ajatellaan, että kun on 35-40 mittarissa, niin kaikki on ohi. Mistä hemmetistä moinen täysin vinoutunut ajattelutapa kumpuaa? Ruotsissa, Tanskassa ja Amerikassa ei puhettakaan että ihmiset ajattelisivat noin. Siellä eletään täyttä elämää niin kauan kun henki kulkee. Suomessa pappaudutaan ja mummoudutaan vähän yli viiskymppisinä ja lakataan elämästä. Todella ahdistavaa, masentavaa ja synkkää. Toisin sanoen todella suomalaista. itse olen 34V enkä koe olevani lähelläkään keski-ikää. kuuntelen rockia ja pukeudun farkkuihin ja nahkatakkiin vielä 100-vuotiaanakin jos sinne saakka elän. Ihan vaan muiden fnnien kiusaksi.
että ihmisen elinkaaripsykologiassa keski-iän voidaan määrittää alkavan 35-vuotiaana.
t. 36v...
Alle 20v:nä olin nuori, 20-30v:nä nuori aikuinen ja nyt aikuinen. Keski-ikäiseksi en itseäni vielä sanoisi, minusta 40v on keski-ikäinen.
Suomalaisten ongelmana on ottaa aina jonkun toisen puheet taivaan totuutena. "Joku sano mulle niin, pakkohan sen on olla totta" Olisko mahdotonta oppia ajattelemaan omilla aivoilla? Tää kansa on vauvasta asti alistettu auktoriteeteille. Aina on nöyränä uskottu kaikki mitä ylhäältä alas käsketty ja komennettu. Siis vähän sama meiniki kun tuolla itäisessä naapurissa.
Tuo ikä saa kyllä aikaan kauhunsekaisia tunteita, koska miellän itseni vielä nuoreksi. Henkinen ikäni (omasta mielestäni siis) on jossain siinä 27 kieppeillä. Todellisuudessahan en ole enää nuori, mutta eivät ole Jennifer Aniston, Halle Berry, Sandra Bullock, Jennifer Lopez tai Reese Witherspoonkaan. Kaikki minua vanhempia, mutta eivät todellakaan keski-ikäisen näköisiä :)
30 is the new 40, girls!
Suomalaisten ongelmana on ottaa aina jonkun toisen puheet taivaan totuutena. "Joku sano mulle niin, pakkohan sen on olla totta" Olisko mahdotonta oppia ajattelemaan omilla aivoilla? Tää kansa on vauvasta asti alistettu auktoriteeteille. Aina on nöyränä uskottu kaikki mitä ylhäältä alas käsketty ja komennettu. Siis vähän sama meiniki kun tuolla itäisessä naapurissa.
Omat aivot on käytössä, aukotriteetteja en todellakaan kumartele. Ja tämähän ei tarkoita sitä, ettenkö noudattaisi lakeja ja siis muutenkin elelen ihmisiksi, en vaan suostu olemaan mikään hiton pelinappula, jolle kaiken sanelee jostakin joku, siksi että koska. Ja aina pitäisi mennä ilman aivoja milloin minkäkin tuulen mukana. En muuten mene, nih! :)
Eikö voitaisi vain sopia, että kaikki yli 20-vuotiaat ovat aikuisia? Keski-ikäinen on noin 40-vuotias. Vanha on yli 75-vuotias. Muut on vain aikuisia.
kerralla tarkistat, täyttääkö anoppisi jokaisen vanhuksen tuntomerkin. Huomautat, jos jotain puuttuu.
Jos anoppi on vielä alle 60v, kerrot montako vuotta menee kunnes hän on vanhus ja muistutat, että kannattaisi jo alkaa varautumaan.
että ihmisen elinkaaripsykologiassa keski-iän voidaan määrittää alkavan 35-vuotiaana. Oishan täs siis puolisen vuotta vielä armonaikaa mullakin ;)
Tänä talvena siis voit laittaa vielä pillifarkut ja nilkkurit, ens talvena et. Nih.