Käyttäisitkö sinä omaa puhelintasi ja liittymääsi työpuheluihin?
Ja tekstiviesteihin ilman minkään näköistä korvausta?
Mä en todellakaan! Ja kyllä, minä nautin ja pidän työstäni terveydenhoitajana todellakin. Jos mun pitäis omakustanteisesti lähetellä tekstiviestivastauksia asiakkaille peruuntumisilmoituksiin tai, vaikka ilmoitella verikoevastauksia tai aikoja omalla rahallani niin ei tulis kuuloonkaan.
Kommentit (12)
olen valtion virkamies. Valinta on siitä, että haluanko asiat hoidetuksi (jolloin käytän omaa puhelinta ja omaa aikaa) vai takkuanko niiden kanssa toimistossa kaiket päivät saamatta mitään aikaan.
työt työaikana ja vapaalla ollaan vapaalla.
Mutta onneksi siis työnantaja kustantaa työpuhelimen ja liittymän!
enkä vastaisi työajan ulkopuolella puheluihin, viesteihin tai sähköpostiin, jotka liittyvät työhön. Enkä missään nimessä jakelisi omaa henkkoht numeroani työkontakteilleni. Tässä ei ole kysymys rahasta, vaan työajan ja yksityiselämän rajaamisesta, mikä on täysin tervettä ja pitää yllä omaa hyvinvointiani. Nykyisin, minäminä-maailmassa kaikki eivät tätä ikävä kyllä ymmärrä.
Mutta käytännössä näitä työpuheluita/tekstiviestejä tulee vain pari kappaletta kuukaudessa. Harkitsisin taatusti uudestaan, jos niitä tulisi kymmeniä kuukaudessa.
Olen töissä yliopistolla, enkä saa minkäänlaisia korvauksia oman puhelimen käytöstä.
Mutta onneksi siis työnantaja kustantaa työpuhelimen ja liittymän!
työpuhelin ja kotona oma puhelin, saisin toki puhelinedunkin, mutta haluan pitää asiat erillisinä.
enkä vastaisi työajan ulkopuolella puheluihin, viesteihin tai sähköpostiin, jotka liittyvät työhön. Enkä missään nimessä jakelisi omaa henkkoht numeroani työkontakteilleni. Tässä ei ole kysymys rahasta, vaan työajan ja yksityiselämän rajaamisesta, mikä on täysin tervettä ja pitää yllä omaa hyvinvointiani. Nykyisin, minäminä-maailmassa kaikki eivät tätä ikävä kyllä ymmärrä.
koska olen tosi pienipalkkaisessa työssä.
Jos taas palkka olisi tuntuvan suuri sillä edellytyksellä, että omaa puhelinta täytyy käyttää, niin sitten kyllä.
ja pakko käyttää omaa puhelinta.. Millä muullakaan pitäisin yhteyttä pomoon, työkavereihin, lasten vanhempiin? Sähköpostilla joo, mutta omalta koneelta ei pääse työsähköpostiin..
Mun mies aikaisemmin käytti. On kirvesmies ja firmassa "nokkamies", joutuu paljon soittelemaan työnantajalle, työkavereille, valvojalle, rakennusmestareille, urakoitsijoille jne. Alkoi puhelinlaskut nousta hurjiksi, yli 200e ja aikaisemmin oli ollut jotain 20e luokkaa. Sanoin siitä miehelle että oisko aiheen puhua työnantajan kanssa noista puhelinlaskuista. Nehän oli keskustellu ja tuloksena mies sai työkännykän, jolla soittaa työpuhelut. Omat laskunsa tippui taas 20-30e paikkeille.
muutama viesti ei minunkaan palkassani tunnu eikä näy