Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi exä ei ole saanut jo kenkää nykyiseltään?

Vierailija
13.10.2010 |

Otsikko oli vähän provosoiva, myönnetään, mutta kun kyseessä on mitä pahin narsisti. Mies, joka vähättelee toista kaikissa mahdollisissa asioissa (toki välillä antaa siimaakin, eli imartelee ja mielistelee), valehtelee, mitätöi toisen tekemiset ja mielipiteet, karkottaa kumppaninsa tärkeät ihmiset pois "reviiiriltään", harjoittaa sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa, pettää jos suhteessa menee vähänkin heikommin hänen omasta mielestään, kehuu tauotta itseään ja imee toiselta elinvoiman.... Teki tätä kaikkia paitsi minulle, myös aiemmalle exälleen (jonka tunnen hyvin).

Miten ihmeessä nykyinen suhde on voinut kestää jo vuosia, kun itse olin tuossa vaiheessa jo aivan finaalissa, henkisesti lopen uupunut?

Ja ei, ei exän nykyinen suhde mun elämää mitenkään haittaa. Päinvastoin, onpahan lapsella ehkä koti siellä päässä, mutta ihmettelen vaan että onko se uusi nainen aivan masokisti vai onko exä muuttunut persoonallisuudeltaan aivan toiseksi....? Vanhoilla päivillään....

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä nyk kumppani tykkää vaikeista miehistä??? jos se tykkää olla alistettu??

mistä näistä tietää?? pääasia että ittse pääsit eroon, eikö?

Vierailija
2/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä nyk kumppani tykkää vaikeista miehistä??? jos se tykkää olla alistettu??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se millaiseksi suhde muodostuu riippuu molemmista osapuolista, vuorovaikutuksesta. Sinä olet alistunut ex-miehesi edessä ja sallinut hänen käyttäytyä tuolla tavalla. Ehkä nykyinen nainen ei anna miehen kävellä itsensä yli ja heidän suhde on siksi balanssissa.

Vierailija
4/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se millaiseksi suhde muodostuu riippuu molemmista osapuolista, vuorovaikutuksesta. Sinä olet alistunut ex-miehesi edessä ja sallinut hänen käyttäytyä tuolla tavalla. Ehkä nykyinen nainen ei anna miehen kävellä itsensä yli ja heidän suhde on siksi balanssissa.

Sopivan ihmisen kanssa se narsku ei olekaan niin paha kuin on ollut. Itse olen seurustellut pian 6v narsistin kanssa, alkuun oli paljon hiottavaa, mutta ei enää :)

Vierailija
5/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti narsisti harvoin muuttuu. Ja narsisti ei yleensä kestä sitä että sille pistetään hanttiin tai joku ei suostu sen manipuloitavaksi. Siitä ne ongelmat vasta alkaa.

Vierailija
6/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti narsisti harvoin muuttuu. Ja narsisti ei yleensä kestä sitä että sille pistetään hanttiin tai joku ei suostu sen manipuloitavaksi. Siitä ne ongelmat vasta alkaa.

ap on taas tehnyt huuhaadiagnoosin helpottaakseen omaa oloaan, tää eksä ei taatusti ole mikään narsisti, ei vain ole sopinut ap:n kanssa yhteen.

Vierailija
7/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan ihmisen kanssa se narsku ei olekaan niin paha kuin on ollut. Itse olen seurustellut pian 6v narsistin kanssa, alkuun oli paljon hiottavaa, mutta ei enää :)

Meidän suhde nimenomaan kaatui siihen, että minä en alistunut. Olin ensimmäinen ihminen joka pisti exälle kampoihin - minun edeltäjäni sen sijaan alistui hiljaa, eikä koskaan vaatinut mieheltä mitään. Mies piti sitä naista pitkästyttävänä, koska naisesta puuttui kaikki särmikkyys. Minussa taas niitä särmiä on vähän liikaakin! Riitamme olivat mielettömiä ja exä myönsi, että hän tunsi usein jäävänsä toiseksi. Epäilen, että jos hänestä olisi ollut kiinni, emme olisi koskaan eronneet, mutta minä itse lopulta väsyin jatkuvaan taisteluun, kuten aloituksessa kirjoitin.

Pitääkö tuosta kommentista päätellä, että nykyinen on paljolti kaltaiseni nainen :) mutta ilmeisesti kuitenkin sävyisämpi?

ap

Vierailija
8/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on taas tehnyt huuhaadiagnoosin helpottaakseen omaa oloaan, tää eksä ei taatusti ole mikään narsisti, ei vain ole sopinut ap:n kanssa yhteen.

Omasta exästäni on hyvin moni ihminen tehnyt saman diagnoosin kuin minä. Kaikki nyanssit täsmäävät sen lisäksi, että mies on todella fiksu ja helposti ihmisiä pauloihinsa kietova. Plus että hänellä oli hyvin ankea lapsuus, josta narsismi mitä ilmeisimmin juontaa juurensa.

Miksi keksisin huvikseni mitään ominaisuuksia jostakin ihmisestä? Jos sinulla on tapana keksiä valhellisuuksia muista ihmisistä, niin ehkä meillä kaikilla ei kuitenkaan ole!

ap

Vierailija
9/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä 10 vuotta. Kaksi edellistä vaimoa kokivat perheväkivaltaa. Itse tein alusta asti selväksi, että yksikin lyönti on liikaa.

Vierailija
10/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaus joka erosi ja erosi (jätettiin) tämän kamalien luonteenvikojen vuoksi. Eli oli täysi tyranni ja vaimojen elämä silkkaa kärsimistä.

Nyt on ollut jo kohta 10 vuotta niin vahvan naisen kanssa, ettei tälle "uskalla" tehdä samoin kuin aiemmille vaimoilleen/puolisoilleen. Nykyinen nainen on yhtä vaativa ympäristöltään kuin tämä mies, ja elää "samalla tasolla", joten kyllä siinä ruotuun menee jos ei tahdo taas erota. Aluksi laittoi miehelle luun kurkkuun ja se siitä.

Vierailija
11/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ymmärtää, ei.

Vierailija
12/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nainen narsisti?

Vierailija
13/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keksisin huvikseni mitään ominaisuuksia jostakin ihmisestä? Jos sinulla on tapana keksiä valhellisuuksia muista ihmisistä, niin ehkä meillä kaikilla ei kuitenkaan ole!

ap

tarttekaan keksiä, persoonallisuushäiriöitä on noin 13 erilaista ja kaikista ihmisistä kyllä löytyy niihin sopivia ominaisuuksia, vaikka ei persoonallisuushäiriötä olisikaan. Ihmisille nyt vaan tulee nykyisin hankalista tyypeistä narsisti ekaksi mieleen, kun sitä joka paikassa toitotetaan.

Vierailija
14/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun miehesi ei ollutkaan narsisti, vaan vika oli suhteessanne.

Kenties toimimattomuuteen oli syytä jopa sinussakin?

Kun sanot ylpeänä "minä panin kampoihin", minä näen sieluni silmin sinut huutamassa nuppi punaisena miehelle. Se, että joku ystäväsi myötäilee sinun mielipidettäsi miehestäsi ei kerro siitä miehestä vielä mitään.

Pidän hyvin mahdollisena, että se "exä" on löytänyt ihmisen, joka sopii hänelle.

Vierailija
15/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ei kykene enää lähtemään pois suhteesta ja uskoo itsekin olevansa täysi surkimus, joka ei tulisi ilman miestään toimeen.

Vierailija
16/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AP ei ole vain saanut myönnettyä itselleen sitä omaa osaansa sen parisuhteen virheistä, vaan on demonisoinut miehensä.

Mies on kenties harjoittanut itsetutkiskelua, käynyt sisäisen kehityskeskustelun ja oppinut jotakin.

Mitäs luulette, kumpi näistä lähtökohdista kantaa enemmän niitä ongelmia seuraavaan suhteeseen, ja kumman suhde on todennäköisemmin toimiva, AP:n vai exän?

Vierailija
17/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AP ei ole vain saanut myönnettyä itselleen sitä omaa osaansa sen parisuhteen virheistä, vaan on demonisoinut miehensä.

Mies on kenties harjoittanut itsetutkiskelua, käynyt sisäisen kehityskeskustelun ja oppinut jotakin.

Mitäs luulette, kumpi näistä lähtökohdista kantaa enemmän niitä ongelmia seuraavaan suhteeseen, ja kumman suhde on todennäköisemmin toimiva, AP:n vai exän?

pysytellyt sinkkuna eromme jälkeen :) Suurempi syy tosin siihen on se, että pieni lapsemme jäi minulle ja olen halunnut omistautua hänelle, exä kun aloitti naisrumban heti eromme jälkeen ja raahasi lastakin ties ketä laastaria tapaamaan....

Myönnän sen, että olen hyvin vaativa kumppani. Mutta se ei poissulje sitä seikkaa, etteikö exäni olisi myös! Meillä on pienet piirit ja tunnen useitakin exäni entisiä tyttöystäviä. Näkemykseni exän piirteistä eivät siis todellakaan ole vain omiani, vaan termi "narsisti" on myös useista suista kuultu - myös psykologin.

Joku tässä ketjussa arveli, että ehkä uusi nainen on jo lytistetty kokonaan. Tässä voisi olla sikäli perää, että tiedän naisella olleen pahoja ongelmia aiemmassa elämässään ja kenties hänellä on ollut itsetunnon kanssa ongelmia. Ehkä hän kokee exäni "vastauksena kaikkiin kysymyksiin", sillä kuten kerroin, exä osaa olla valloittavakin, ja persoonana hän on monipuolinen ja kyvykäs. Ajan mittaan tosin ne ikävät puolet alkoivat väsyttää.... Siksi ihmettelen suuresti, että miksi nykyinen nainen ei ole jo väsynyt. Kuka oikeasti jaksaa päällepäsmäröintiä vuodesta toiseen?

ap

Vierailija
18/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin usein palstalaisten ex-mies on ollut "narsku", ja diagnoosin on tehnyt kukapa muu kuin aloittaja itse!

Ei sinullakaan ap taida olla pätevyyttä ketään narsistiksi diagnosoida, ja läheskään kaikki vaikeat ihmiset eivät ole narsisteja!

Vierailija
19/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin usein palstalaisten ex-mies on ollut "narsku", ja diagnoosin on tehnyt kukapa muu kuin aloittaja itse! Ei sinullakaan ap taida olla pätevyyttä ketään narsistiksi diagnosoida, ja läheskään kaikki vaikeat ihmiset eivät ole narsisteja!

mun ex ei ollut narsku, mutta nyxä on :)

Vierailija
20/25 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä voi olla läheisriippuvuus tms.ongelma johon mahdoton mies tuo kaivattua vaikeutta.

Tai sitten onnettomissa suhteissa kituvat naiset ovat niin alistettuja ettei heistä ole lähtemään, vaikka tajuavat että se on välttämätöntä (tyhmä kanafaktori).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme