Koiranomistajat! Monta lenkkiä teette koiranne kanssa ja mihn aikaan suunnilleen?
Ja ehkä varsinkin sellaiset vastaukset kiinnostaa, joissa kyse kerrostalosta tm. ettei voi päästää koiraa pikaisesti hätäpissille omalle pihalle..
Kommentit (25)
mä en puhu noista pissatuksista lenkkinä, koska viedään vaan tohon kulmalle ja kävellään ehkä pari kytä metriä rappuset mukaan luettuna. Ne on vaan pissatuksia (verrattavissa omakotitalossa oven aukaisuun). Tehdään kaks lenkkiä päivässä, töiden jälkeen minä teen 30min.-90 min lenkin, ja illalla mies tekee n. 20-30 min lenkin. Aamulla ei lenkitetä, kun koira haluaa nukkua, eikä viitsi herättää ja piristyttää kun jää kuitenkin yksin kotiin (ettei hypi seinillä vaan jatkaa uniaan). Pissatetaan lenkkejen lisäksi aamulla, ja ehkä keta pari päivällä (plus ihan ennen nukkumaan menoa, mikäli miehen lenkitys ei ole viivähtänyt siihen asti) Koira pidättää 6-7 tuntia, eli ei tarvitse kovin paljoa enää pissatella lenkkejen välissä.
Jaksaako yorkshirenterrieri 10km kävelylenkkiä aikuisena?
Pentu aikana (sisäsiistiksi opettaessa), kotona olin vain ehkä tunnin hereillä olo aikana, muuna aikana oltiin ulkoilemassa pennun kanssa. 😂
Nykyään vain kaksi pitkää lenkkiä yöiden jälkeen. Pihalla käydään muutamia kertoja työpäivän aikana mutta ilman että tekee tarpeita.
Mitään lenkki rutiineja ei olla tehty johtuen töiden luonteesta.
ja päivärytmi tällainen:
kuudelta pissalenkki 15 min
yhdeksältä tunnin lenkki
viideltä tunnin lenkki
yhdeksältä nopea pissatus
Lisäksi viikonloput koira saa olla vapaana. Ainakaan meidän cockerin kanssa ei voi juosta, sillä sen tarve haistella ympäristöä on niin vahva. Tietenkin sen saa käskyn alla seuraamaan omistaajaa, mut siinä ei oikeastaan ole mitään järkeä, ois sama juosta yksin.