Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän kotona lapset tehdä ritsan ja leikkiä sillä?

Vierailija
13.10.2010 |

Opettaja meinaan soitti mulle ja päätti juoruta että meidän kotona on tehty ritsa! Ihan kuin en tietäisi mitä meillä tapahtuu..? Lapsi teki väärin juu siinä että oli ottanut kouluun mukaan sen kuminauhan muttei koko ritsaa edes. No tästähän tuli varsinainen show ja ope jopa soitti mulle! Uskomatonta.

Kyllä meillä saa ritsoja ja muitakin puu- ja askartelutöitä tehdä ja jopa leikkiäkin niillä. Mitä se ope oikein kuvitteli?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ritsa voi olla hengenvaarallinen ase, jos lapsi onnistuu tekemään siitä tarpeeksi tehokkaan. Meillä on sen verran vilkas ja ajattelematon vekara, että ritsan käyttö ei tule kuuloonkaan. Ja on aivan oikein että opettaja soitti, pelkällä kuminauhallakin saa vaikkapa silmän puhki, kun sillä ampuu kiviä tai pyyhekumeja.

Vierailija
2/8 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei saa ampua kohti, eikä ikkunoitakaan tai muutakaan. Kyse on kolmasluokkalaisesta joka ymmärtää jo jotain syy- ja seuraussuhteista. Eikä ollut tuolla kuminauhallakaan mitään ampunut koulussa, jostain taskunpohjalta se vain oli pullahtanut. Jos annan lapsen leikkiä noin "hengenvaarallisilla" leluilla, totta hemmetissä opastan miten sellaista käytetään nimenomaan oikein! ap

ritsa voi olla hengenvaarallinen ase, jos lapsi onnistuu tekemään siitä tarpeeksi tehokkaan. Meillä on sen verran vilkas ja ajattelematon vekara, että ritsan käyttö ei tule kuuloonkaan. Ja on aivan oikein että opettaja soitti, pelkällä kuminauhallakin saa vaikkapa silmän puhki, kun sillä ampuu kiviä tai pyyhekumeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ensin värkättiin ritsat ja sen jälkeen pidettiin tarkkuusammuntakisat. Oli paljon mielekkäämpää muksujen mielestä kuin tikkakisat.

Toisia päin ei saa tiettykään ampua ja ymmärrän myös opettajaa, joka soittaa mikäli luokassa tunnilla ammuskellaan kuminauhalla kuminpaloja ja klemmareita toisia päin.

Vierailija
4/8 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi puhelusta sellainen mielikuva että open mielestä ritsojen tekeminen on ehdottomasti kiellettyä, ja niin hän kuvitteli minunkin ajattelevan. Opella oli sellainen ärsyttävän juoruileva asenne "Tiedätkös mitä teillä on eilen tehty?" -tyyliin... Ei niinkään vauhkonnut tuosta kuminauhasta, vaan siitä ritsojen tekemisestä. ap

Toisia päin ei saa tiettykään ampua ja ymmärrän myös opettajaa, joka soittaa mikäli luokassa tunnilla ammuskellaan kuminauhalla kuminpaloja ja klemmareita toisia päin.

Vierailija
5/8 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma ettei lapsesi nyt sitten ammu muita kohti tms. koska olet häntä asiaan perehdyttänyt...? Meillä ainakin vilkkaalle pojalle menee ohjeistukset kuuroille korville tai ainakin unohtuvat leikin keskellä. Itse en uskaltaisi antaa leikkiä ritsoilla tai muillakaan vastaavilla vaarallisilla leluilla jos en itse olisi mukana. Sukulaisella lähti näkö kun naapurin poika ampui lasten leikkijousipyssyllä silmään. Opastuksesta huolimatta.

Vierailija
6/8 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma ettei lapsesi nyt sitten ammu muita kohti tms. koska olet häntä asiaan perehdyttänyt...? Meillä ainakin vilkkaalle pojalle menee ohjeistukset kuuroille korville tai ainakin unohtuvat leikin keskellä. Itse en uskaltaisi antaa leikkiä ritsoilla tai muillakaan vastaavilla vaarallisilla leluilla jos en itse olisi mukana. Sukulaisella lähti näkö kun naapurin poika ampui lasten leikkijousipyssyllä silmään. Opastuksesta huolimatta.

Vierailija
7/8 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pieni lapsi jaksa tappavan tehokast ritsaa edes vetää. Itel sellane laite et huh huh, ja voin taata että ala-aste ikänen ei vielä siitä tappavaa voimaa saa, sen verran vahvat kuminauhat. Ite olen maltillinen "hölmöilijä" joka hallituissa ja turvallisissa olosuhteissa käyttää ritsaa. Ja jos lapselle ritsan antaa, nii pitää ohjeistaa että julkisella paikalla ei saa pitää hallussaan, eikä esimerkiksi ampua naapuriin aidan yli vaikka ite olis omal pihal. Ja esim prismassa on mukava lelu ritsa pienille lapsille, valmistettu muovista ja ampuu pehmeitä pallukoita (ei mee ikkunat rikki tai tule vauriota jos johonki vahingos osuu)

Vierailija
8/8 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne ajat muuttuu joidenkin takia, pajupilli ritsa jouskari koulussa aikoinaan tehtyjä ja nyt ei voi leikkiä lapset,

no istuvatpahan mieluummi puhelimella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi