Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kurahousut lapselliset tms?, itse olen ihan "sokea"

Vierailija
12.10.2010 |

Olen niin paljon noiden lastenvaatteiden kanssa puljannut, että olen ihan sokeutunut sille, mikä on lapsellista ja noloa ja mikä ei... kysyn siis täältä! :)

Ostin kolmasluokkalaiselle uudet kurahousut ja sen kummempia ajattelematta otin ne henkselihousut kun vanhatkin oli. Tänään, kun käskin ne pihalle pukemaan, tyttö sitten ensi kertaa sanoi, että nää on vähän lapselliset. Puki kuitenkin eikä valittanut sen enempää ja hauskaa näytti loskakelissä olleen.

Mutta siis, onko ne liian lapselliset vai ei?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ottanut selvää, kun ihan toisiaan päinvastaisia kommentteja tuli! :) Taitaa olla sitten ihan makuasia tuo kuriksien käyttäminen?

ennemminkin alueellinen tai sosioekonominen. Kalliimmilla alueilla lapset kulkevat Moloissaan ja Teceissään ja maaseudulla tai halvemmilla asuinalueilla on hyvä jos edes on ehjät ja oikean kokoiset vaatteet.

Vierailija
22/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin alueellinen tai sosioekonominen. Kalliimmilla alueilla lapset kulkevat Moloissaan ja Teceissään ja maaseudulla tai halvemmilla asuinalueilla on hyvä jos edes on ehjät ja oikean kokoiset vaatteet.

Öö, vai oisko ihan vaan ero ajattelutavassa: käytännöllinen vs. muotitietoinen? Kyllä minä ainakin tiedän ns. rikkaiden lapsia, jotka ihan tavallisissa kuriksissa kulkevat kurakelillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku valmistaja voisi ruveta tekemään "kalliiden alueiden" eliittikuriksia... esim. muksun nimi kultakirjaimilla ja joku kaninkarva vuoraus! :)

Vierailija
24/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, vai oisko ihan vaan ero ajattelutavassa: käytännöllinen vs. muotitietoinen? Kyllä minä ainakin tiedän ns. rikkaiden lapsia, jotka ihan tavallisissa kuriksissa kulkevat kurakelillä.

ja kyseessä ns parempi alue. Näitä kirjoitukisa kun lukee niin saa sen käsityksen, että on ihan tavallista mennä kurikset jalassa kouluun! en kyllä itse usko siihen, mutten tietysti voi kieltääkkään kun on kokemusta vaan omien lasten kautta.

Vierailija
25/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koululaiset pyöräilevät vesisateessa 2-3 km kouluun, käytetään ainakin meillä pikkukaupungissa sadevaatteita vielä 9-10 vuotiaillakin.

Niitä ei varmasti käytetä Helsingin keskustassa tai muun kaupungin lähiökökoulussa jos kävelymatkaa kouluun on 300 metriä. Eihän siinä ehdi edes kastuakaan. Tai jos bussikyyti kouluun on järjestetty . Niin erilaisia on olosuhteet eri puolilla maata ja siksi varmasti osin myös käytäntö sadevaatteiden suhteen on erilaista

Vierailija
26/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkselihousut hylättiin ennen eskaria. Onko niissä edes niin isoja kokoja?

Muuten, mikä niissä henkseleissä on niin inhoa? Mulla on omissa talvihousuissa henkselit...

Vierailija
27/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi edes mieleen koululaiselle laittaa.

Meillä ei ole 2. ja 3. luokkalaisella kurahousuja eikä niitä kyllä kotipihassa käytä päiväkoti-ikäinenkään, ei vaan ole oikein ollut tapana. Ulkohousuja on useammat, joten vaihdetaan tarpeen mukaan ja kuivuvat tosi nopsaan.

Hiihtolomalla mökillä olisi kyllä itseasiassa kurikset olleet ihan paikallaan kun kauhean pakkastalven jälkeen olikin ihan nollan molemmin puolin lämpötila ja lumi tosi märkää. Saunassa kuivateltiin vaatteita joita onneksi oli kaikilla useampi setti mukana. Täytyypä pistää harkintaan.

Vierailija
28/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen saattaa laittaa vyötärömalliset sadehousut omaan pihaan tai lähemetsään rymyillessään ulkona. Koulussa ja muutoinkin sateella käyttää liikkuessaan kalvopukua.

Vierailija
29/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan esim. tarhantädeille käydä niin, että kun päivät pitkät pukee kuriksia töissä, niin samalla rutiinilla tulee käskettyä kotonakin kuriksia, vaikka lapset olisivat jo isompia?

Vierailija
30/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tältä päivältä... Ekaluokkalaiseni osallistui koulussaan hyväntekeväisyyskävelyyn, joka oli määrä suorittaa satoi kissoja tai koiria. (Tavallisella liikuntatunnilla olisivat sisällä, jos sataisi.) No, juurikin näitä kissoja ja koiria oli luvassa, ja koska kovaa tuultakin oli tulossa, ajattelin, ettei sateenvarjosta ole kuin harmia. Jotkut kosteutta hylkivät housut ovat, mutta sitten ajattelin, että meillä on hyvät kurikset ja sadetakki eli ne päälle, niin ei tarvi märkänä istua kävelyn jälkeen koulussa. Housut ovat vieläpä olkainmalliset ja kyllä minua pelotti, että haukutaanko vauvavaatteiksi.

Juuri kukaan muu ei ollut varustautunut sateeseen mitenkään eli oli varmaan "kiva" istua kävelyn jälkeen tunnilla. En ollut pojalleni mitenkään ilmaissut pelkoani kiusaamisesta ja kun kautta rantain kävelystä kysyin, sain ihan sen käsityksen, ettei ketään todellakaan ollut hetkauttanut, onko pojallani kurikset vai ei!

Jos vaatteista kiusataan rankasti, ei niitä haukuttuja vaatteita kannata ehdoin tahdoin haalia, mutta jos kiusausta ei ole, on minun mielestäni ihan turhaa kytätä mitä muilla on päällään, jos oman lapsen vaatteet ovat käytännölliset. Ja tietysti jos vanhempi itsekin sanoo joitain vaatteita lapsellisiksi, on ihan turha odottaa, että lapsikaan niistä innostuisi. Ja omalla kotipihalla ainakin luulisi voivan pitää niitä vaatteita, jotka ovat kätevimmät leikkiin ja muuhun touhuun!

Vierailija
31/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoilla lapsilla ja aikuisilla on sadehousut! :-) Itsellänikin on, ihan kaupunkikäytössä. Kyllä kelpaa olla töissä kuiin housuin.

Vierailija
32/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä loppui kuristen käyttö, kun koulu alkoi.

Älä ihmeessä pakota 9-vuotiasta tyttöä pukemaan henkselikuriksia päälleen!

Vierailija
33/33 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia että vaate on mukava ja nimenomaan säähän sopiva. En välttämättä laittais kuitenkaan henkselikurahousuja noin isolle, vaan sellaiset tavalliset sadehousut. Tuossa iässä ollaan jo vähän kuusalla pukeutumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi