Onko kurahousut lapselliset tms?, itse olen ihan "sokea"
Olen niin paljon noiden lastenvaatteiden kanssa puljannut, että olen ihan sokeutunut sille, mikä on lapsellista ja noloa ja mikä ei... kysyn siis täältä! :)
Ostin kolmasluokkalaiselle uudet kurahousut ja sen kummempia ajattelematta otin ne henkselihousut kun vanhatkin oli. Tänään, kun käskin ne pihalle pukemaan, tyttö sitten ensi kertaa sanoi, että nää on vähän lapselliset. Puki kuitenkin eikä valittanut sen enempää ja hauskaa näytti loskakelissä olleen.
Mutta siis, onko ne liian lapselliset vai ei?
Kommentit (33)
Yleensä kouluiässä ei enää pueta kuriksia.
Ok. Tarkennan vielä, että koulussa ei ole ollut, ihan pihalla vaan.
pysyypähän vaatteet puhtaampina, kouluun en ehkä laittais enää.
"Taitaa ne jo kolmas luokkalaiselle olla"
"no ei ole!"
Omalla ekaluokkalaisellani on sadekelillä kurikset päällä, aivan kuten KAIKILLA muillakin.
Kostetussuojatut vaatteet löytyy kyllä, mutta jos vettä tulee kunnolla niin kyllä oikeaat sadevaatteet on parhaat, varsinkin kun ulos mennään useamman kerran päivässä. Vaikka miten on kosteussuojaa niin vaatteet ovat silti päältä märät.
henkselihousut hylättiin ennen eskaria. Onko niissä edes niin isoja kokoja?
henkselihousut hylättiin ennen eskaria. Onko niissä edes niin isoja kokoja?
Nämä on 134 senttiset.
Jos haluat että lastasi kiusataan niin pakota vaan pitämään niitä kuratsuja..
kyllä ottanut selvää, kun ihan toisiaan päinvastaisia kommentteja tuli! :)
Taitaa olla sitten ihan makuasia tuo kuriksien käyttäminen?
näin: "Kurahousuja käyttävät eniten alle kouluikäiset lapset ja monissa päiväkodeissa ne ovat pakollinen varuste. Kouluissa kurahousuja ei yleensä käytetä, mutta kouluikäisetkin saattavat käyttää kurahousuja vapaa-aikana."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kurahousut
kouluikäiset kyllä enää kuriksia oo laittanut,on ne sen verran lapselliset!
Vastauksen hervoton hekotus.. Ei kuulema laittaisi jalkaan niitä edes kotipihalla.
Vastauksen hervoton hekotus.. Ei kuulema laittaisi jalkaan niitä edes kotipihalla.
Kysypä huviksesi perustelu, että miksi ei laittaisi kotipihalla, jossa ei kaverit näe? Eikö olisi kiva "riehua" loska/kurakelissä ilman stressiä vaatteiden sotkeentumisesta?
On perheitä joissa kurahousuja pidetään lapsellisina. He eivät niitä isommille lapsilleen enää hanki, Ja on perheitä kuten meiden perheemme, jossa vielä käytämme kuravaatteita juuri tällaisella loskakelillä kuten tänäänkin on !
8- ja 10 vuotiaat poikamme lähtivät juuri hetki sitten koulusta tultuaan pihalle leikkimään viime keväänä vielä hankituissa kuravaatteissa.
Meillä pitää 12v ja 15v pojat kurahousuja aina kun lähtevät sateella ulos, isompi esim. laittaa mopoillessaan kuravaatteet oma-aloitteisesti.
ison kaupungin naapurikunnassa, eikä meidän koulussamme kurahousuja ole näkynyt ainakaan lasten sanojen ja omien silmieni mukaan kenelläkään.
Suurin osa lapsista kävelee tai pyöräilee kouluun (meilläkin 2,5 km matka), mutta lähes kaikilla on vedenpitävät ulkoilupuvut (ns. kalvopuvut). Sadetakkeja toki näkee, mutta ei perinteisiä kurahousuja. Eikä niitä ole ollut meidän lapsillakaan, ei ole ollut tarvetta kun ulkoiluasut ovat muuten olleet laadukkaat. Täällä tosin asuu melko varakasta väkeä, luulen, että se vaikuttaa paljon. On varaa ostella kalliita vedenpitäviä ulkoilupukuja.
Kun koululaiset pyöräilevät vesisateessa 2-3 km kouluun, käytetään ainakin meillä pikkukaupungissa sadevaatteita vielä 9-10 vuotiaillakin.
Niitä ei varmasti käytetä Helsingin keskustassa tai muun kaupungin lähiökökoulussa jos kävelymatkaa kouluun on 300 metriä. Eihän siinä ehdi edes kastuakaan. Tai jos bussikyyti kouluun on järjestetty . Niin erilaisia on olosuhteet eri puolilla maata ja siksi varmasti osin myös käytäntö sadevaatteiden suhteen on erilaista
meidän nyt kolmasluokkalainen ole kuriksia käyttänyt sitten eskarin. en ole edes ehdottanut.
Kosteutta kestävät housut henkseleillä ja takki on päällä. Pihalla rypemistä varten on kokohaalari kokoa 140. Semmoista ei kouluun enää laittaisi. Kaikilla on kaksiosaiset puvut ekaluokan jälkeen. Viimeistään tokaluokan jälkeen.
En usko, että kellään on kuriksia. Lapset kävelee kouluun max kilsan meidän kouluun Tampereella.
ennemminkin alueellinen tai sosioekonominen. Kalliimmilla alueilla lapset kulkevat Moloissaan ja Teceissään ja maaseudulla tai halvemmilla asuinalueilla on hyvä jos edes on ehjät ja oikean kokoiset vaatteet.
Öö, vai oisko ihan vaan ero ajattelutavassa: käytännöllinen vs. muotitietoinen? Kyllä minä ainakin tiedän ns. rikkaiden lapsia, jotka ihan tavallisissa kuriksissa kulkevat kurakelillä.
ja kyseessä ns parempi alue. Näitä kirjoitukisa kun lukee niin saa sen käsityksen, että on ihan tavallista mennä kurikset jalassa kouluun! en kyllä itse usko siihen, mutten tietysti voi kieltääkkään kun on kokemusta vaan omien lasten kautta.
Eikä mun mielestä missään kirjoituksessa edes väitetty olevan tavallista, että lapset menisivät kuriksissa kouluun! Kysehän oli kai vapaa-ajan/oman pihan kurapukeutumisesta.
Sadevaatteet ovat kyllä mielestäni ainakin pyöräillessä paremmat kuin sateenvarjo
niin koululaisella kuin aikuisillakin.
Tänään juuri vastaani tuli pyörällä ajaen rautatien ylittävällä sillalla kaksi arviolta 10-11 vuotiasta tyttöä, joilla oli selvästi vaikeuksia pysyä pystyssä kun tuuli ainakin tuolla rautatien ylikulkusillalla tempoi sateenvarjoa minne sattui. Eivät kyllä tytöt välillä nähneet yhtään minne ajoivat.
Ihmettelen tuota varsin suosittua yhdistelmää : polkupyörä - vesisade - kova tuuli - sateenvarjo
Näin on. Usein olen nähnyt pyöräiltävän ilman minkäänlaisia sadevarusteita. Usein myös aikuiset mennä viillettävät ilman sadeasua pelkkä ulkoilupuku päällä vaikka vettä tulee kuin aisaa. Pyöräillessä kun sade vielä piiskaa niin kastuu varmasti ulkoilupuku ja alla olevat vaatteet läpimäräksi kunnon sateella.