Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****SYYSvaaperot04 viikonloppuna*****

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yrittää muka niinku opiskella. Ukkokullat höyhensaarilla vielä. Mitä huonommin nukuttu yö, sitä tärkeämmältä alkaa tuntua jonkin oman ajatuksen löytäminen. Edes yhden. Tai puolikkaan. Tulee halu pitää kynsin hampain kiinni siitä, etteivät päivät valu usvaan.

Eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5346860&p=1&tmode=1&smode…

SM: Pönksykään ei vielä nouse tukea vasten. Yritystä kyllä on alkanut viime päivinä olemaan. En ole huolissaan poijan motorisesta kehityksestä. Kun myöhään lähdettiin, luonnollisesti myöhempään jatketaankin. Kehitystä kun tapahtuu silminnähden koko ajan.

Hesarilaiset, katsokaapa kulttuurisivuilta juttu Kaisa Tukiaisen näyttelystä, aiheena vauvavuosi. Aivan liiiiiiiiiiiiikuttava kuva, täytyy päästä tutkimaan lähempää. Paljon samaa suurisilmäistä viattomuutta kuin Picasson Lapsessa ja kyyhkysessä. Mun aamun ilo tuommoinen kuva. Mitenhän sen saisi seinälleen? Kyllä jossain tapauksessa rikkaus toisi onnea...

Vierailija
2/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi pitää herätä aikasin, vaikka menis nukkumaan myöhään ja muu perhe vielä nukkuu? Epistä!

Kuinka monilla vaapero-taapero-paapero nukkuu vielä teidän makuuhuoneessa? Onko pakon sanelema ratkaisu, vai omasta tahdostanne?

Meillä pikkurinsessa on vielä meidän huoneessa, vaikka aikoinaan ajattelin, että toinen lapsi ei varmasti nuku puolta vuotta pitempään meidän huoneessa. Keväällä oli yöt niin pahoja, ettei tullut mieleenkään siirtää pois ja lisäksi on tullut ongelmaksi, että minne pieni siirrettäis:) Ei pystytä luopumaan tästä työhuoneesta ja jotenkin mietityttää laittaa tytöt samaan huoneeseen. Mitenköhän oppisivat nukkumaan yhdessä? Mökillähän nukutaan samassa huoneessa kaikki ja ihan hyvin se on sujunut! Eli on vaan omasta saamattomuudesta kiinni. Toisaalta tuntuu, ettei ole mikään kiire vielä, mutta toisaalta nukkuisinko edes vähän paremmin, kun yksi tuhisija ois pois häiritsemästä unta.

Syystuuli näyttää puhaltaneen lehdet puista! Meillä on viikon päästä talkoot ja taitaa olla aika sopivaan aikaan.

Täytynee mennä katsomaan se hesari. Toivottavasti on jo tullut (meidän jakaja löntystää niin hitaasti ja lehti tulee tosi myöhään aina).

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana pissakakkayö :) Esikko pissas sänkyyn klo 02 (harvinaista), likka kakkas klo 04 ja 06 (omituista). Likka kakkas vielä kerran aamullakin. Mikähän nyt pistää mahan sekasin? Voikohan estolääkitys joka annettiin viime ti, vaikuttaa vielä? No, ota näistä oireista selvää.

Ainiin, joko kerroin, että tytön korvat on terveet? Nyt yritetään sinnitellä tässä tilassa vähän pidemnpään.

Tänään ohjelmassa kivaa koko perheen voimalla. Meidän elämä on turhan paljon pyörity tytön sairastamisen ympärillä, alkaa poika reagoimaan jo aika kovasti :( Hänelläkin on usein jalka kipeä, tai on muuten vaan niin kipeä, eikä voi tehä mitään. Itselle tulee pahamieli kun tajuan, että miten paitsioon poika on jäänyt. No, tänään yritämme vähän paikata ja ollaan koko perheen voimin yhdessä, vaikkei yksi paivä kaikkea korvaa.

Meillä tuttipullot lähtee tänään :) Tutti kohta perään. Tyttö kun käyttää tuttia vaan nukahtamiseen ja on monesti nukahtanutkin ilman tuttia.

Lapset nukkuu omassa huoneessa. Tosin tällä hetkellä molemmat nukahtavat ensin meidän sänkyyn. Hyi ;) Kokemuksesta tiedän että tästäkin tavasta opitaan nopeesti eroon.

Nyt menne kattomaansen Hesarin jutun.

Hyvää syksyistä viikonloppua.

Pilette

Vierailija
4/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen astetta lämpimän puolella, pohjoistuuli ja sataa kuin... Ja mulla on yöpaita päällä. Mitenhän muistan tuon hesarijutun siinä vaiheessa, kun oon pukeissa. Ei meillä kovin pitkä matka oo postilaatikolle, mutta pihan poikki ja tien yli kuitenkin.Meille siis kyllä tulee ko. lehti, kun mies oli siihen kotonaan tottunut. Välillä on lopetettu tilaus, mutta sitten tulee jotenkin orpo olo, kun Keski-Pohjanmaa on jotenkin niin köykäinen (siitä puuttuu hesarin keskustelusivut, kaupunkisivut ja sarjakuvat).

Miehellä alkoi eilen viikon loma. Mutta amulla lähti taas hirvimetälle. No,viikolle on suunnitellu perheen yhteistä tekemistä, kun onneksi sillon eivät metästä (hirviä).

Ai niin, G: Meillä isommat siirtyi kerrossänkyyn omaan huoneeseen kesällä 2004. Meidän makkari on viereinen huone ja siellä P nukkuu pinniksessään. Tosin toisinaan itkeskelee aamusella ja otan viereen vielä hetkeksi. Ihan oma valinta on. Ei mulla oo kiirettä siirtää poikaa mihinkään. Isommat nukkui siis omissa sängyissään meidän huoneessa tuohon asti ja miehelle oli kyllä kova paikka, että silloin siirrettiin, mutta ihan hyvä ratkaisu se oli. Ei oo vielä ollu mitään puhetta P:n siirtämisestä muualle nukkumaan. Jos lisää lapsia vielä saadaan, täytyy sitte miettiä. Tai jos ei enää tuu, niin muutaman vuoden päästä joka tapauksessa :). Jotenkin mun mielestä pienet on helpompi siirtää, kuin esim. 13v, vaikka sellaistakin oon nähny/kuullu.

Eipä kummempia. Jaksamisia!

T@hti

Vierailija
5/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että tytön korvat on nyt kunnossa. Toivottavasti pysyvät myös! Toivottavasti myös mahat pysyy kunnossa ja saatte viettää ihanaa yhteistä aikaa!

Meillä ei noin pahasti ookaan sairastettu, mutta silti saan usein itseäni muistuttaa, että lapset on kuitenkin kaikki vielä tavallaan pieniä ja kaipaavaat välillä hoitoa ja auttamista sellaisessakin, mitä jo itse osaisivat.

P: n sain jo pukeisiin, nyt ois sitte meidän muiden aika pukea ja lähteä pihalle. Ja taas ankaran iso pyykkipino odottaa viikkaajaansa.

T@hti

Vierailija
6/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saankos udella teidän estolääkityksestä... Mitä lääkettä? Millainen annostus? Kuinka kauan? Kuka määräsi, korvalääkärikö?

Vierailija
7/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imuroinut kämpän ja pessyt lattiat! Jotain hyötyäkin siis aikaisesta herätyksestä. Hikeä pukkaa:) Kun joku viittis vielä järjestää loput tavarat paikoilleen, pyyhkiä pölyt ja pestä vessat:) Taitaa jäädä vessojen pesua lukuunottamatta tekemättä.

Mutta olen siis ansaitusti lähdössä viettämään vapaa-aikaa! Jatu, täältä tullaan:) Pääsethän tulemaan? Toivottavasti ei ole taudit pahentuneet!

Päättää raportin...

Vierailija
8/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis

Kultamussukka, se pienempi nukkuu tyytyväisenä, ensin raukka luuli että äiti ja isi yrittää kauppareissulla tappaa nälkään, mutta tästä toipuneena nukkuu nyt nalle kainalossa:) Isompi kultamussukka lähti juuri töihin, siis katsomaan nuota eläimiä, niin täällä on ihana rauha, nam.

L-I: Kirjoitit kivasti tuosta opiskelustasi. Tunnistan tuota täälläkin päin, kun väen vängällä halusin alkaa opiskella lisää, vaikka mikään pakko ei olisikaan. Tämä on jotenkin tällaista " hampaiden kiristelyä" siihen, että ihan kaikesta en ole valmis luopumaan, vaikka kuinka väsyttää.

Viime yönä meikän väsymys otti yliotteen ja aamulla heräsin luullen että yö oli hyvä normaali syöttöineen. Ei kuulemma ollut, isi ja poika olivat valvoskelleet pitkät tovit masua hieroen. Huh, välillä on kai pakko sitten nukkua, vaikka väkisin, en ollut kuullut yhtään mitään.

G: Motti nukkuu samassa sängyssä ja saa maitonsa tuttipulloista, tuttia ei ota. Ei ole kiirettä omaan huoneeseen, jota ei periaatteessa ole. Itse ehkä ajattelen samalla lailla kun minun lapsuudessani eli omaan huoneeseen sitten kun halua löytyy siihen lapselta itseltään. Tämä huoneettomuuskin on valintakysymys, mehän asutaan nyt tässä anopin pienessä talossa, jossa on vain kaksi huonetta ja keittiö ja anoppi asuu edelleen tuossa tilalla olevassa isossa talossa. Anoppi haluaa kyllä vaihtaa, mutta me emmimme, talo vaatii mittavan remontin ja siihen ei ole nyt varaa, enkä halua siihen muuttaa ilman sitä remonttia. Toisekseen mietimme rakentaisimmeko sittenkin uuden johonkin jne. joten nyt tyydymme näihin tiloihin ja ylimääräistä energiaa muuttotouhuunkaan ei ole:)

Sekoitinko teitä lisää näillä meidän omituisilla kuvioilla?!;)

On muuten ollut ihanan rauhallista, kun anoppi on ollut viikon kuntoutuksessa ja jatkaa vielä toisen viikon. Harmi vaan että se on fyysistä kuntoutusta, kovasti toivon että huomaavat myös henkisen kuntoutuksen tarpeen ja pitävät sitä siellä vielä muutaman kuukauden hypnoosissa, jossa toistetaan " älä puutu toisten asioihin" :)

Taidan olla ilkeä!

T@hti:Kiva kun ilmestyit, meinasin jo huhuilla, ja mukava kuulla että äitisi voi hyvin. Jaksamista metsästyslesken rooliin sekä plussaonnea!

Bertta:Onnea yritykselle myös teille, kuulosti niin hyvälle tuo päättäminen, meillä on monesti sitä vikaa ettei päätetä mitään, jauhetaan vaan;)

Niih ja täytyy nyt mainita, että vihdoin se L löysi tiensä tännekin;)

Ihan perinteisin menetelmin eli iloisella mielellä, sopivalla ikävällä, hyvällä ruoalla, viinilasillisella ja kynttilän valossa rupattelulla se esille kaivettiin. Tosin olin varmistellut asiaa jo päivällä kaivamalla ne stringit esille;)

Noin niinkuin ihan muutenkin, niin oli mukava tuollainen romanttinen hetki ihan kotioloissa ja helposti toteutettu, pitäisi vaivaantua useammin ja kyllä oli mies iloinen, oli varmaan taas ajatellut saavansa niskaansa kiukkuisen ja väsyneen vaimon ja vielä kiukkuisemman lapsen. Tällä kertaa olin kuitenkin päättänyt että se ei auta ketään ja kyllä kannatti:)))

Aavis ja isompi ja pienempi kullanmuru

Vierailija
9/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan minäkin pääsin koneelle. Täällä oli kova myrsky, tuulee vieläkin kovasti. Aamulla oli sähkötkin poikki. Käytiin silti koko perheen voimin pihalla aamulla, vähän ihmettelemässä kovaa tuulta. Tai siis Onni ihmetteli. Tosin kauaa ei voitu olla kun herra meinas nukahtaa vaunuihin.

Tutti ja pullo ja muut: Joo, käytössä on. Juo aamulla aamupalan jälkeen, päiväunille mennessä ja iltaunille mennessä pullosta. JOskus siinä välissäkin vielä. Ruualla vettä. Olen kyllä suunnitellut jo kauan, että ruualla alkais meneen nokkamukista maitoa, niin sais vähentää pullottelua. Ja oppis Onni, että ruuan kanssa maito on hyvä juoma. Tutti taas... Se vaikuttaa tulleen entistä tärkeämmäksi Onnille. Aamulla kun herää ja nostetaan se meidän sänkyyn vähäksi aikaa melskaamaan, mukana pitää olla pari tuttia. Niitä se sitten vaihtelee, imee välillä toista ja taas vaihtaa. Ja jos tuttia ei ole ja näkee sellaisen, sanoo " tta" . Eli tutti. Muutama kuukausi sitten ei ollut noin tärkeä tuo tutti, silloin olis kannattanut ehkä vähentää minimiin. Nytkin on tutti suussa. Siis tosi paljon imuttaa, nyt kun oikein alkaa miettiä.

Nuo pullottelut ja NOKKAmukittelut on niitä asioita, joissa (mm.) mun vanhemmat vertaa veljen poikaan:( Kun se juo jo oikeasta mukista ja tuttia ei juurikaan syö. MITÄ SITTEN? Onni on mikä on! Hö.

Ja meillä juodaan iltamaito makkarissa. Jos ne hampaat on muistettu pestä illalla, niin sen jälkeen siis vielä maito. No, hitaasti kehitytään tässäkin. Enää ei kuitenkaan sänkyyn juoteta vaan sylissä. Että josko tuosta kohta pääsis pois. Voishan sitä edes yrittää.

Ja pottailu. Ei harrasteta. Olen liian laiska siihen. Eikä Onni oikein hiffaa mitä siinä pitäs tehdä.

Ihanaa, että Pilen tyttö on terve!

Plussaonnea sitä tarvitseville:)

Aavis, voin kuvitella, että miehesi on ollut todella positiivisesti yllättynyt vastaanotostasi:) Meillä mies varmaan mittais perälämmön, jos jotain tuommosta keksisin:D

Huomenna pitäs töihin. Röntgenkuvissa ei löytynyt yllättäin mitään mun selästä. Kipeä on silti. Alkaa vaikuttaan jo yleiseen mielenlaatuun... Kestoketutus päällä.

T-P

Vierailija
10/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Onni nukkuu kyllä meidän makkarissa. Ehkä ei nukkuis enää, jos olis ylimääräisiä huoneita. Tosin nykyään siis todellakin nukkuu, joten ei häiritse meitä. Viime yönä itkusti kovasti. Maha ollut vähän löysällä. Tänään tajusin, että ehkä nuo mun pöperöt on ollut semmosia, ettei lihat oikein sula Onnin mahassa. Siis liian isoja palasia ollut mun kastikkeissa.

Tukkoisuus jatkuu. Tai rohina. Mutta nyt jätettiin nuo suihkeet pois. Niitä on kuukausi annettu ilman tuloksia. Ja oon kuullut hurjia juttuja moisista. No ei tuo ukkeli enää niin kovasti rohise, onneksi.

Tuo tuttijuttu mietityttää vielä. Kun kovasti yrittää Onni sanoja tapailla mutta kun on tutti suussa, niin nehän on semmosia muminoita sitten vaan.

T-P

Vierailija
11/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynikselle kiitokset shoppailu seurasta :-) Täällä on nyt paljon mukavampi äiti kotona!!Ja on typy söpö takissaan :-)

Viimeyö oli vähempi uninen,minä aamulla " hieman" huonotuulinen,joten mieskin oli jokseenkin sitä mieltä et vois olla hyvä kävästä jossain..Oma flunssa ei ainakaa vielä ihan täysillä ole päällä!!

Aavis:Tuollainen meininki saattas pidemmän päälle olla hyväksi muissakin kodeissa :-)

T-P:n selälle toivotaan parannusta!!Tylsiä on nuo vertailut,lapset kun on niiiiiiin kovin erilaisia!!Ja jokainen tutteilee ja pulloilee tavallaan.

Meillä typy vielä meidän huoneessa,koska Ei vaan ole saatu aikaseks siivota typyn huonetta(on totaalinen varasto).Vähän mua se ärsyttää mutta sitten kun on huonompi yö ja typy nukkuu nii et pidän kättä sen sen masulla tai kyljellä ni ei yhtää haittaa et on siinä vieressä!!

Kyllä sille huone on ja muutokin mielessä ;-))

Kohta saunaan...

jatu

Vierailija
12/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti itelles vaan Jatu! Oli kivaa! Arvaa vaan mitä mies sanoi mun kengistä. Että noi on tollaset 80-luvun kengät! Niihän on! Ehkä pitäis olla, kun niitä kapealahkeisia housujakin oli tyrkyllä:)

Loppuiltakin meni ihan hyvin, tulin noin tunti sitten kotiin. Nyt on kyllä vähän hyytynyt olo, mutta onhan se usein muutenkin:)

Oli puhetta niistä pikkujouluista. Oisko ehdotuksia ajankohdasta ja paikasta?

Vierailija
13/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis:Ens kerral sit ne housut :-))

Poika pitäs viel saada nukkuu...

jatu

Vierailija
14/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipulloja ei ole Sini huolinut. Nukahtaa tutti suussa. Synnäriltä kun kotiin tultiin niin Sini laitettiin nukkumaan omaan huoneeseen. Siellä on nukkunutkin, tosin pahin hampaiden puhkeamisaika (vajaa 2kk ja 8kpl hampaita) nukuttiin perhepedissä.

Vai että viiniä ja kynttilänvaloa! ;-) Kääk, meillä mies lähtee 2 viikoksi maanantaina. Tulee kyllä pikavisiitille viikonloppuna. On jo valmiiksi ikävä. Menen kainaloon, kun se vielä on saatavilla. :-)

Lila75

Vierailija
15/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vielä käväisen, huomenna on siinä ja siinä ja maanantaina lähdenkin sitten Helsinkiin. Keskiviikkona tai torstaina sitten taas " tavataan" .

Antsa vääntäytyi tänään illalla mahaltaan istumaan sängyssään isin nukuttaessa :) Ja siitä sitten polviseisontaan ja kovasti yritystä ylös päin. Tähän asti ei mahaltaan ole päässyt yhtään mihinkään.

En saanut riittävästi siivottua. Lasten kanssa kävimme kyläjuhlissa (oli mukavaa :)) ja mies kyllääntyi, kun käskytin häntä joka käänteessä siivoamaan (tai edes jälkensä korjaamaan).

Huomenna tulee A :))

Löytyisiköhän L, jos herättelisin miehen? (jonka Antsa-poika nukutti)

♥Saamuska

Vierailija
16/43 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain siis tänään myös pikkurinsessan 1v-kuvat ja teetettiin itselle yksi iso kuva jossa tytöllä on tosi veikeä ilme. Nyt kuva on olohuoneessa pöydällä ja joka kerta tulee hymy kasvoille, kun kuljen ohi. Pitää nopeasti saada se seinälle, kun siitä kerran tulee niin hyvälle tuulelle:) Ihanaa, että kuvat onnistui!

Niin, ne pillihousut pitänee hankkia:) Mutta MicMac oli ainoa oikea merkki! Sitten vielä joku vyötäröstä kuminauhalla kiristetty pussittava toppatakki! Oisko muuten hapsusaappaat mitään, vaikka turkoosit mokkasaappaat. Muistaako kukaan, kun oli niitä mokkasaappaita joissa oli sivussa rivi hapsuja ja jotka vedettiin housunlahkeen päälle? Mulla oli jotkut turkoosin väriset. Oi niitä aikoja... :)

Hih, ei tässä mitään viinaksia edes tarvi, kun olen tän päivän jälkeen niin hilpeällä tuulella. Miten tässä taas osaa rauhottua nukkumaan. Ilta loppuu kesken!

Meillä on huomenna hääpäivä, oih!

Vierailija
17/43 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että Pirjoleenan korvat kunnossa. Tikru-pikrun selälle pikaista paranemista toivottaa taapero.

Meidän nukkumisesta on tainnutkin jo ihan riittävästi tulla, mutta kertaus vielä. Alusta asti ollaan nukuttu perhepedissä tähän päivään asti. Neitokainen ei ole nukkunut yötäkään omassa sängyssä. Olin kyllä ajatellutkin perhepetiä, mutta en näin levotonta perhepetiä. Ruusuisissa ajatuksissani oletin, että vaavan on niin hyvä äitin ja isän vieressä, että siitäkös ne parhaat unetkin syntyy. Välillä olisi ollut kiva laittaa vähäksi aikaa omaankin sänkyyn, mutta ei onnistunut. Lisäksi tämä oli itselle kaikkein helpoin tapa, kun yö alkoi huudolla ja syöttöjä oli muutamia. Ei siis tarvinnut, kun vetää tuhisija vielä vähän lähemmaksi ja jatkaa unia. Nyt oon tosissani miettinyt omaa sänkyä viereen tai edes yösyönnin lopettamista. En vaan oikeen tiedä milloin ja miten sen teen, junnaillaan vaan kans. Oma huone olis valmis ja isokin (voi jakaa tarvittaessa kahtia), mutta toistaiseksi vielä leikkikenttänä ja äidin sisustuksenkohde...

Vähiin on jääny romanttiset illalliset,viinistä puhumattakaan ja hiljasta on makuuhuoneen puolella.

Juu ja meillä alkoi nenä TAAS tänään valumaan, joten tiedossa mökkeilyä, harmi.

Kauniita unia kaikille :)

Vierailija
18/43 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti kaikki muut nukkuvat vielä. Meillä herättiin 7 ja nuhan lisäksi yöllä alkoi yskä :( yllättävän hyvin meni yö kuiteski. kunpa vaan sais ite mentyä ajoissa nukkumaan. Ei auta valittaa lyhyestä yöstä, jos kukkuu puoleen yöhön. Koskahan oppis ja malttais.

Olin niin ajatellut, että tänään oltais käyty kattomassa heppoja tyttelin ja isin kanssa, mutta taidetaan olla vaan kotosalla ja ulkoilla vähän rattaissa ennen aamupäivän unia.

Rentouttavaa kotipäivää muillekin :)

Vierailija
19/43 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, että on kaivattu.

En saanu enää eilen kirjoitettua, niin laitanpa nyt. Mietin eilen sun kirjoitusta ja kun en kunnolla muistanut, mikä tilanne oikeasti on, kehittelin tämmöisen version. Saat varmasti hyvät naurut. Puhuit pelkästä anopista, joten muistelin, että mites appi.

Aattelin,että ehkä anoppis suht nopeaan tahtiin on tavannut sinut ja jäänyt leskeksi ja miehesi ainut poika ja nyt purkaa ikäväänsä ja pahaa oloaan sinuun leijonaemon lailla, vaikka kiitellä pitäis.(+ ehkä se, ettei teillä ehkä parhaalla mahdollisella tavalla kemiat muutenkaan käy yhteen) Vähän sama kuin dementioitumisessa joskus käy, että herttainen vanhus rupeaa kärttyiseksi ja tarkoittaessaan kiittää kiroaa rumasti.

Tuo teidän asuntohässäkkä ei myöskään oo mikään outo. Ja hyvä puoli minusta on, että mietitte rauhassa tilannetta. Toki ratkaisu on jossain vaiheessa uskallettava tehdä. Tunnen pari-kolmekin perhettä vastaavantyyppisessä tilanteessa. Paitsi etää ovat perheen kasvaessa tehneet pikaremontin ja muuttaneet siihen isompaan. Sitte onkin aikaa kulunut eläessä remontin keskellä tai odottaeessa, että ois aikaa ja rahaa korjata tupaa.

Mä oon ollu n. 11v ennen kuin meille tuli sisäsauna ja wc. Siihen asti meidän nelihenkisellä perheellä oli käytössä tuvan pienin kamari. Sitte pian saatiin siskon kanssa yhteinen huone ja lukioiässä omat. Sitte lähdettiinki opiskelemaan ja mummu kuoli, joten isä ja äiti jäi kahdestaan isoon rintamamiestaloon.

Syömisestä vielä mietin, että onnistuisko semmoinen, että ottaisit itelle syömistä ja Motin vaivihkaa syliin istumaan ja jotain tarjolle omalle lautaselle sen kummemmin tarjoamatta. Meillä on toki ihan eri tilanne, kun P saa syödä kaikkea, mutta sormillaan poika syö murusten lisäksi kaiken muunki ruuan, myös esim. puuroa ja jäätelöä.

Että tämmöisiä mietteitä.

T@hti

Vierailija
20/43 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan muutkin taas ulos koloistanne, että saadaan kuulumisa kehiin ja pinoon täytettä!

Lapset kattelee taas aamuohjelmia. Puurot saatiin jo syötyä. Mies ei muistanu tuoda sinistä maitoa, niin mentiin ihan kaurapuurolinjalla. Kohta puetaan ja lähdetään mun vanhempien luo. Isi on kuitenki taas koko päivän metällä, niin siinäpä meidän päivä menee.

Näyttäis vähän paremmalta tuo kelikin. Tosin asteita vain kolme, mutta ei näyttäis ainaka just nyt satavan.

Onko muilla laatikkokautta? Meillä P pitää laatikoitten tyhjäämisestä saadakseen sitte mennä " kyytiin" eli tunkea itsensä laatikkoon istumaan. Ja voi että sitte on kivaa.

Yö oli huononlainen. Mistä lie johtui.

Kivaa pyhäpäivää kaikille!

T@hti