Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit!

Vierailija
12.10.2010 |

Muistattehan opettaa lapsillenne että kylässä pitää lähtiessä siivota lelut pois? Ja ruoasta/välipalasta pitää kiittää?

Ja että lelut pitää jakaa, ei voi vaan omia kaikkia leluja? Että kylässäkin voi laittaa takin naulakkoon eikä vaan roiskaista lattialle?

Itse olen myös kotiäitinä ja musta on järkyttävää että useimmat kotiäitikaverini eivät tälläisiä juttuja lapsilleen tajua opettaa? Tytölläni on päiväkodista vanhoja ystäviä jotka käyvät sillon tällöin ja he alkavat jopa ilman käskyä siivota leikkejään kun tarjoan välipalaa tai tietävät että äiti on tulossa hakemaan kohta. Kotiäitien lapset saattavat vaan tuijottaa vieressä kun lapseni siivoaa.

Ja välipalalla, "Mä haluun tota, mä haluun tota" mutta kiitosta ei kuule.

Tullessa on heitetty takki lattialle ja jätetty kengät hujan hajan.

Kyllä mä olen tullut tulokseen että päiväkodissa lapset oppii ainakin yleiset käytöstavat. Vanhemmat lapseni ovat päiväkodissa olleet ennen nuorempien syntymää joten ehkä siitä syystä osaan itsekin vaatia lapsilta tiettyä itsenäisyyttä ja muiden huomioimista. Juuri esimerkiksi tuo vaatteiden laitto naulakkoon ja kengät järjestykseen. Ja kiitos ja anteeksi eivät ole vieraita sanoja.

Onko se niin että kotona se lapsi on "niin pieni vielä" ettei oleteta lapsen VIELÄ oppivan käytöstapoja ja pientä itsenäisyyttä? Vai onko toisille vaan ok että kylässä ei tarvitse osata hyviä käytöstapoja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo puolitoista vuotias kiittää ruuasta ja siivoaa illalla lelujansa apunani, vaikkei missään päiväkodissa olekaan ollut. Ulkovaatteita ei laita ymmärrettävästikään vielä naulakkoon, ulkovaatelaatikkoonsa kylläkin.

Vierailija
2/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ainoastaan kotiäitien asia opettaa lapsille hyviä tapoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattialle. Kun ne kuitenkin menee vääriin paikkoihin, ja joudun ne sitten taas järjestämään uudestaan.

Vierailija
4/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsille opettaa käytöstavat päiväkodin henkilökunta?

Jos kotiäitien lapset ei muka osaa käyttäytyä ja päiväkodeissa oppii sitten ne työssäkäyvien lapset.

Vai eikös teilläkin ole näin kertomasi mukaan?

Ja kyllä, olen itse kotiäiti nyt.

Mutta kyllä kaikki lapset ovat ne hyvät tavat jo oppineet ennen sinne hoitoon menoa.

Vierailija
5/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamaan minua. Oltiin joku aika sitten yksillä synttärikutsuilla ja meidän lapset oli ainoita, jotka osasivat kiittää tarjoiluista ja siivoilivat oma-alotteisiseti leikkejä.