Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi ajatella näin?

Vierailija
12.10.2010 |

[quote]

Kulli

Jos on varma työpaikka, kannattaa ehdottomasti säästää.

Mutta jos työnsaanti on niin ja näin. Ei kannata säästää, koska sossu katsoo säästöt tuloiksi.

En mä ainakaan säästä mitään, koska jäisin miinukselle jos joudun soskuun menemään.

Turha säästää kun saa ilmatteeksi!

[/quote]

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuhlaat, saat sossusta ihan mitä tahansa. Jos säästät, et välttämättä saa mitään.

Vierailija
2/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitten saa ilmaiseksi kaikki, jos on köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä oikein voi säästämiseksi kutsua, jos sossusta saa rahaa niin kauan kunnes se loppuu. Jos säästät tonnin, loppuu tuki siksi aikaa kun tonni on kulutettu. Ei se ole säästämistä. Sama kuin jos palkkaa maksettaisiin vain, jos olet jo käyttänyt edellisen.

Vierailija
4/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuhlaat, saat sossusta ihan mitä tahansa. Jos säästät, et välttämättä saa mitään.

Nykynuorille ilmeisesti sossunluukku on kiva paikka.

Vierailija
5/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina opetettu (ja hyvin on oppi mennyt perille), että pitää säästää, jotta jos joskus menee huonosti, on mistä ottaa.

Toisille ei mene sama perille, ei.

Sen takia lainaan edelleen veljelleni rahaa ennen hänen tilipäiväänsä, vaikka itse olen vanhempainrahoilla ja hän on työelemässä...

Kulli Jos on varma työpaikka, kannattaa ehdottomasti säästää. Mutta jos työnsaanti on niin ja näin. Ei kannata säästää, koska sossu katsoo säästöt tuloiksi. En mä ainakaan säästä mitään, koska jäisin miinukselle jos joudun soskuun menemään. Turha säästää kun saa ilmatteeksi!

Vierailija
6/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina opetettu (ja hyvin on oppi mennyt perille), että pitää säästää, jotta jos joskus menee huonosti, on mistä ottaa. Toisille ei mene sama perille, ei. Sen takia lainaan edelleen veljelleni rahaa ennen hänen tilipäiväänsä, vaikka itse olen vanhempainrahoilla ja hän on työelemässä...

Kulli Jos on varma työpaikka, kannattaa ehdottomasti säästää. Mutta jos työnsaanti on niin ja näin. Ei kannata säästää, koska sossu katsoo säästöt tuloiksi. En mä ainakaan säästä mitään, koska jäisin miinukselle jos joudun soskuun menemään. Turha säästää kun saa ilmatteeksi!

säästää jos se tarkoittaa että tingittävä vaikka ruokakuluissa. Ei kovin järkevää. Kaikilla kun ei edelleenkään ole sitä johtajatason palkkaa....

Vierailija
7/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä lukemaasi? Jos sossusta saatu raha on ainoa tulo, niin eihän sitä voi säästää, koska rahaa saa vain, jos sitä ei ole. Toisin sanoen jos saat sossusta puolen vuoden aikana vaikkapa 2 tuhatta euroa, ja pistät puolet säästöön, niin jos sossu saa tämän selville, loppuu tuki siksi ajaksi kun olet käyttänyt sen rahan. Ymmärrätkö mitä on säästäminen?

Vierailija
8/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, on vähän paha säästää jos se tarkoittaa että tingittävä vaikka ruokakuluissa. Ei kovin järkevää. Kaikilla kun ei edelleenkään ole sitä johtajatason palkkaa....

mutta jos jää rahaa yli ja käyttää senkin, se on tuhlaamista ja säästöön laittaminen säästämistä.

Vierailija
9/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos jää rahaa yli ja käyttää senkin, se on tuhlaamista ja säästöön laittaminen säästämistä.

sossun kanssa vain ei voi toimia näin, koska säästöön laitettu raha on käytettävä ennen kuin saa lisää rahaa. Toinen vaihtoehto on huijata sossua ja veronmaksajia niin, että sieltä saa kaksinverroin rahaa, kun osa onkin pistetty säästöön, eikä kulutettu. Onko tämä parempi vaihtoehto?

Vierailija
10/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä lukemaasi? Jos sossusta saatu raha on ainoa tulo, niin eihän sitä voi säästää, koska rahaa saa vain, jos sitä ei ole. Toisin sanoen jos saat sossusta puolen vuoden aikana vaikkapa 2 tuhatta euroa, ja pistät puolet säästöön, niin jos sossu saa tämän selville, loppuu tuki siksi ajaksi kun olet käyttänyt sen rahan. Ymmärrätkö mitä on säästäminen?

ja se ihan alkuperäinen johon tämä oli vaastaus oli "Onko tyhmää kuluttaa palkka mihin haluaa? Onko pakko säästää?"

Sitä et edes taida tietää mitä on PALKKA.

Vierailija
11/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ihan alkuperäinen johon tämä oli vaastaus oli "Onko tyhmää kuluttaa palkka mihin haluaa? Onko pakko säästää?"

Sitä et edes taida tietää mitä on PALKKA.

ollut vastaus siihen, että ei kannata säästää- tuossa lainauksessa sanottiin, että jos on varma työpaikka, niin kannattaa säästää. Se, että ei kannata, viittaa varmaankin siihen, että on tiedossa, että työtä on todella harvoin. Toki minustakin on hyvä säästää, mutta se on käytännössä yhtä tyhjän kanssa, jos kuitenkin joutuu menemään säännöllisesti sossun luukulle töiden vähyyden vuoksi, koska ei esim. kahden kuukauden ajalta saatu palkka riitä kovin pitkäksi aikaa, eikä siitä voi mitään säästääkään, kun kaikki raha on käytettävä elämiseen, ei ole siis mitään ekstratuloja, jotka pistää säästöön, kuten töissä vakituisesti käydessä. Itse en ole vielä sossussa käynyt, toim.huom.

Vierailija
12/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyskassaan kuulua, vaikka tekisi esim. eri alojen hanttihommia silloin tällöin?

Vierailija
13/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työttömyyskassaan kuulua, vaikka tekisi esim. eri alojen hanttihommia silloin tällöin?

Vierailija
14/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tuota kysyi ole sossun asiakas. En vaan tiedä voiko työttömyyskassaan kuulua ilman säännöllisiä töitä, joten voitko vastata? En itse ainakaan ole tuollaisesta vaihtoehdosta kuullut kun kesätöissä olen ollut.

Vierailija
15/15 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ansiosidonnainen alkaa juosta kun töissäoloehto täyttyy.