Kelpaisiko sinulle jokin leivonnainen joululahjaksi?
Kommentit (20)
makeista tykkäisin jostakin kuivakakusta joka säilyy. Taatelikakku mm.
suolaisista tykkäisin jostakin vuokaleivästä tai jostakin leivästä jossa olisi jyviä.
Muuten menee hukkaan, kun jouluna on niin paljon herkkuja muutenkin.
taatelikakku, piparitalo tai ihan mikä vain. Itsetehty on aina hieno lahja. Muistaminen on kiva juttu.
jos sattuisi olemaan sellainen, jota voin syödäkin...
Nimim. Kaakaoallergikko, joka saa joka hiton vuosi ainakin pari suklaarasiaa...
että haluaisi muistaa tiettyjä henkilöitä (aikuisia) hieman ennen joulua jotenkin pienellä tavalla. Tykkään leipoa kakkuja, mutta myös esim joululeipiä. Ajattelin vaan että arvostaisiko tätä kukaan vai onko ihan hölmö ajatus?
Arvostaisin sellaista lahjaa. Meillä ei itse juurikaan leivota. Olisi hyvä jos leivonnainen ei olisi liian rasvainen.
että haluaisi muistaa tiettyjä henkilöitä (aikuisia) hieman ennen joulua jotenkin pienellä tavalla. Tykkään leipoa kakkuja, mutta myös esim joululeipiä. Ajattelin vaan että arvostaisiko tätä kukaan vai onko ihan hölmö ajatus?
Se, että on itsetehty ja nähty vaivaa asian eteen. Se on hienoa. Itse myös leivon kakkuja lähinnä, mutta leipä itsetehty olisi lahjana superihana muistaminen. Ei ole lainkaan hölmöä.
Pikkuleipiä, kuivakakku, juustokakku, suolainen piirakka.
En kuitenkaan haluaisi löytää sitä pukinpussista paketista, vaan mieluummin jo ennen joulua tuliaisen tyyliin, kauniisti sellofaaniin pakattuna.
Esim. hienosti koristellut jättipiparit.
itse olen tehnyt
joulukarkkeja
suklaa-kookos-taateleita
pipareita
piparkakku-lyhtyjä
sinappia
tänä vuonna ajattelin sellaisia purkkeja joissa on ainekset suklaa cookieseihin, ohje oli täälä av:lla jokin aika sitten.
aikuisille on niin turha ostaa mitään koriste-esineitä tms. kun ei kukaan niitä kaipaa.
nyt joulupakettiin, mutta jos aiot ne jo ennen joulua viedä, niin sitten idea on ihan kiva.
En muutenkaan ymmärrä miksi kaikkien aikuisten on ostettava toisilleen lahjoja, valitusta siitä aina seuraa ja sitten juostaan vaihtamassa lahjoja.
Jotkut vähän erikoisemmat piparit, joulukakku tai vaikka kunnollinen leipäkin kelpaisi meille, varsinkin jos ruokalahjat saa jo ennen aattoa, silloin on jo pitänyt kaikki joulun herkut hankkia kaupasta tai tehdä itse.
varsinkin leipomuksia. Minunkin kummitätini liikuttui ihan kyyneliin kun viimevuonna leivoin hänelle kuivakakun, jonka koristelin (yritin) kauniisti :)
Myös itse tykkään todella paljon kun saa jotain tuollaista, tavaraa kyllä riittää ihan omasta takaa.
Varsinkin jos jotain suolaista saisin. Leipä/limppu olisi huippu juttu.
Toivoisin että juuri sinä olisit kaverini ;)
mitä tuumaatte jos lahjon myös päivkodin tätejä itse tehdyillä leipomuksilla? Siis ihan siten että kaikki saisivat omansa. Ajattelin että leipoisin jotain sellaista jonka voi tarvittaessa tyrkätä pakkaseen tai vaikka lahjoittaa eteenpäin.
ap
tuote on hitaasti pilaantuvaa ei kylmäsäilytystä tarvitseva ja leipojalla vähintään hygieniapassi suoritettuna.
Kiitos.
tekemään lähisukulaisille ja kavereille riisisuklaata pienissä karkkirasioissa jotka paketoimme nätisti.
Meni hyvin kaupaksi ja reseptiäkin kyseltiin jo ennen uutta vuotta :)
mitä tuumaatte jos lahjon myös päivkodin tätejä itse tehdyillä leipomuksilla? Siis ihan siten että kaikki saisivat omansa. Ajattelin että leipoisin jotain sellaista jonka voi tarvittaessa tyrkätä pakkaseen tai vaikka lahjoittaa eteenpäin. ap
Varmaan ovat mielissään:)
ja leipoo! Itse en osaa kunnolla edes uunia käyttää:)
Öh, ei kiitos :)