Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avioehto vai ei?

Vierailija
11.10.2010 |

Kumpi teillä on ja miksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä köyhiä kumpikin oltiin kun tavattiin. Ja nytkin meidät omistaa pankki....

Vierailija
2/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle on tulossa perintöä, minulle ei. Jos erotaan niin perityt rahat eivät siirry erossa minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ollaan oltu jo niin kauan yhdessä, että tuon vois purkaa.

Vierailija
4/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on. Ja miksi? No siksi, että kun on avioehto, niin on varmaa, että yhdessä ollaan rakkauden eikä rahan vuoksi.

Meillä sekä avioehto että testamentti.

Vierailija
5/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tarkan markan tyttö ja mies velkainen huithapeli. Ehto suojaa myös toisen aiheuttamilta veloilta jne. SUOSITTELEN!

Vierailija
6/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi myös rajata, eli sillä voidaan suojata esim:

*nyt olemassa oleva omaisuus, eli kumpikin saa pitää "omansa", mutta yhdessä hankittu menee jakoo jos ero tulee

*tulevat perinnöt, ei tarvitse huolehtia että esim. perintömökki menee pois suvusta

Lisäksi aviohetoon voi määritellä että se ei koske esim. yhteistä omaisuutta, vaan esim. toisen omistamaa yritystä jne. miten haluattekin sen määritellä.

Ja voitte myös rahata avioehdon niin, että tulee voimaan esim. vain avioerossa, eli jos ero niin omaisuus suojattu avioehdolla, mutta jos toinen kuolee, niin avioehto raukeaa. (Eli pätee vain eron sattuessa, ei jos toinen jää leskeksi)

Avioehto on HYVÄ olla olemassa, no jos kaksi tyhjätaskua kohtaa toisensa niin ei niin merkityksellinen, MUTTA kannattaa muistaa että perintöä voi toinen/molemmat saada jossain vaiheessa, ja myös ns. "yllättävältä taholta" (eli jos esim. molempien vanhemmat köyhiä=ei perintöjä odotettavissa, mutta toisella esim. rikas sisarus joka yllättäen kuolee naimattomana ja lapsettomana esim. onnettomuudessa, voikin yhtäkkiä saada perintöä huomattaman summan)

kannataa muistaa myös se, että ihmiset muuttuvat, sitä harvoin eroaa "samasta ihmisestä" kenen kanssa meni naimisiin, eli se ihana kultainen ja ahkera mies voikin olla esim. työttömäksi jäänyt juoppo jolla on uusi sussu kainalossa kun ero tulee --> tahtooko todella että omaa omaisuutta valuu hänen taskuihinsa?

Vierailija
7/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöjäkään ei ehtinyt onneksi tulla ennen eroa, ne ois varmaan suojattu avioehdolla.

Jos ikinä enää hairahdun naimisiin, sitten teen avioehdon. Nykyinen omaisuuteni on mun loppuikäni turva, en ota mitään riskejä. Tienatakseni taas en naimisiin tule menemään, jos mies sattuis olemaan varakas, niin levitelköön rahojaan liiton aikana, sen jälkeen pistäköön taskuunsa.

Yks mies kupattu, se saa mulle riittää tässä elämässä ;-)

Vierailija
8/8 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli omaisuutta joten suojasimme sen :)

Varmastikaan kukaan ei usko että se olin minä joka sitä ehdotti :D Ei kyllä pistänyt hanttiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan