Mitä tarjoilla häissä?
Häihin kolme viikkoa ja tajusin, etten ole huomannut miettiä, mitä tarjoilla kahvin kanssa. Siis, toki meillä tulee olemaan täytekakut kuten myös kaksi voileipäkakkua.
Mutta muu tarjoiltava, jota voisi ehkä sitten illan aikana napostella, uupuu. Mieluiten jotakin helposti tehtäviä, koska teemme siskoni ja ystäväni kanssa kaikki ruuat itse joten en tiedä kuinka paljon meillä jää muutoin aikaa.
Kommentit (6)
on tulossa nelisenkymmentä. Toki tarjottavat voivat olla ihan kaupastakin ostettuja, mutta pyrimme tekemään kaiken itse.
olen ollut muutamissa häissä viime vuosina, joissa ei kakun lisäksi ole tarjoitultu kuin pipareita ja irtokarkkeja. siis ei ei mitään karkkikaupan hyllyä, mutta muutamia hempeän värisiä karkkeja joita on saanut kerätä itselleen esim. konjakkilasiin. on ollut minusta ihan riittävästi tarjoilua tässäkin, se kakku kuitenkin on se pääasia.
Eli jos on täytekakku, voileipäkakku, niin sitte pullakranssi ja pikkuleipiä (esim. wilhelmiinat tai amerikanpikkuleivät) ja esim. hääkarkeiksi konvehteja tms. Joskus on kuivakakku, mutta ei meidän häissä:) Jos varsinaista ruokaa ei ole, niin miten olisi joku salaatti esim. makaroni, ja coctailpiirakat/juustosarvet. noi esimerkkejä, koska syntyvät nopeiten.
Varsinainen ruoka on, itse asiassa kahtakin eri lajia, koska teemme toisen lapsille. Ja kun noita lapsivieraitakin on melkein puolet vierasmäärästä, olisi kiva kun tarjottavana olisi jotakin heidän mieleistäänkin.
Siis teillä on ensin ruokailut, sitten kahvitus (ja kahvin kanssa voileipäkakkua?) ja vielä mietit muita tarjottavia?
Illaksi varaisin ruokaisia salaatteja ja leipiä/levitteitä ja riippuen ruuasta - niitä jämiä.
Erilaisia piirakoita, joita voit tehdä pellillisen. Täytettyjä sarvia, lihapullia, salaatteja, patonkia.