Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva rangaistus 9-vuotiaalle siitä että syö äidin suklaan?

Vierailija
11.10.2010 |

Ostin edellispäivänä 2 suklaalevyä: tavallisen ja pähkinäsuklaan. Lapsi pitää tavallisesta ja minä pähkinästä jonka tiedämme molemmat. No eilen huomasin että oli syönyt salaa päivällä oman levynsä kokonaan (aloitteli silloin edellispäivänä illalla sitä minun nähteni) mutta unohdinpa eilen sanoa asiasta. Asia muistui mieleeni vasta nyt kun olin menossa ottamaan omaa pähkinälevyäni (josta lapsi ei edes tykkää!) eikä sitä enää ollut. Lapsi oli syönyt senkin.

Mikäs teistä olisi sopiva rangaistus?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin minun ON jatettava karkit kauppaan, jos en aio niita yhdelta istumalta syoda. Sama neuvo annetaan muuten yleensa ihmisille, jotka taistelevat painonsa kanssa. Joillekin karkki on vain ylivoimainen houkutus, kuten alkoholi toisille. Ei alkoholistinkaan kotiin ostella viinaa kaappeihin. Se ei tarkoita sita, etta olisin myos kleptomaani enka kunnioittaisi muiden ihmisten omaisuutta, kuten MorreD tassa antaa ymmartaa... ;-)

Vierailija
22/26 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syytä enkä anna ymmärtää kenenkään olevan kleptomaani. En viitannut kehenkään, vaan ylipäätään tuohon logiikkaan.

Tottakai herkkupeppu käy enemmän himona vaikka suklaaseen kuin päiväkirjoihin.

Itsehillinnän puute ei tarkoita sitä, että joka asiassa olisi ihan hillitön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti toisen omaisuuden kunnioittaminen on voimakkaampaa kuin oma himo.

Jos ostan itselleni varastoon karkkia, niin se tuskin säilyisi puolta päivää pidempään.

Mutta lapsen, mun ja miehen yhteiset ja miehen omat karkit saa olla. Ja näin se omassa kodissa pitäisikin olla. Olisi aika kohtuutonta kieltää miestä ostamasta itselleen karkkia säilöön vain siksi, että mulla on ongelma.

Vierailija
24/26 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi sanoi syyksi tekemälleen, että teki vain niin kovasti mieli. Sitä minä ihmettelen että lapsen kaverit ovat joskus säilyttäneet karkkejaan meillä (en tiedä mikähän tämänkin taustalla on etteivät voi kotiinsa viedä) ja ne ovat kyllä säilyneet, ts. lapseni ei ole niitä hotkinut vaikka välillä on karkit saattaneet päiväkausia maata nenän edessä. Joka tapauksessa, puhuimme paljon ylipäätään omastatunnosta, kun ihmettelin eikö lapsi tuntenut minkäänlaista pistoa että mahtoikohan nyt mennä oikein, edes koko suklaan syömisen aikana kun eipä sitä tavallisesti sekunneissa syödä. Ei kuulemma tuntenut pistoakaan mutta herkesi kyllä kertomaan että oli aiemmin tänään tuntenut sääliä luokkakaverinsa puolesta kun tätä oli mollattu tms.

Puhuimme myös suklaansyönnin ravitsemuksellisesta arvosta, ja pohdimme yhdessä mitä mahtaa käydä jos ottaa tavakseen syödä suklaalevyllisen päivässä ja heti toisena päivänä toisen jne. Enpä tiedä menikö kuinka hyvin perille mutta verensokerit ja kaikki selitin. Mietimme myös yhdessä mikä sitten olisi terveellisempää välipalaa koulusta tultua, olisiko kuitenkin vaikkapa jogurtti parempi vaihtoehto kuin suklaa.

Ihan turhaan epäilitte etteikö meillä asiasta olisi keskusteltu... Ja niin, kaksi kokonaista suklaalevyä satuin ostamaan siksi, kun olivat tarjouksessa.

Jonkin aikaa aion nyt joka tapauksessa pitää herkut pannassa lapselta, ja saa huomenna ostaa omista rahoistaan minulle uuden levyn. Se on sitten eri asia syönkö hänen nähtensä - ehkä palan saatan maistaa mutten kyllä koko levyä pysty pupeltamaan.

Vierailija
25/26 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan teki sinulle palveluksen, mieti sitä kaikkea rasvaa,,

Ei, kyllä minullakin meni päreet kun poika oli tarjoillut namuni naapurin pojille(kuulostipa tui roisille).

Sano, että nyt iskee kollektiivinen rangasitus. Ei nannaa kellekkään ja äiti tulee olemaan aika pahalla päällä ilman nannakiintiötä, mutta sen saa mitä tilaa!

Vierailija
26/26 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta tuntuisi, että tuo riittää. En lähtisi enää keksimään mitään rangaistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän