Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ja äiti vuorotöissä..miten ihmeessä järjestää työvuorot ja lapsen päivähoito?

Vierailija
11.10.2010 |

Miten te muut, jotka olette vuorotöissä, olette järjestäneet vuoronne ja lapsen päivähoidon niin että näette joskus myös toisianne ja saatte viettää aikaa koko perhe yhdessä?

Tuntuu niin hitsin vaikealta yhtälöltä..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tiedossa ainakin 6 viikkoa etukäteen. Minusta listantekijän saamattomuutta jos niin ei ole, kerralla urakoi kunnon määrän listoja ja sitten tekee säännöllisesti.

Vierailija
22/25 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lasten pitäisi olla noin hoidossa??

ovat n. klo 8-16 hoidossa joka päivä.

painotettiin että lapsilla täytyy rytmi säilyä, eli vaikka äiti menisi töihin 14.00 niin lapset pitää viedä aamulla hoitoon että ehtivät leikkimään ja pysyvät ryhmän mukana.

jaksan kyllä ihmetellä tuota 8-16 vaatimusta.

Ympärivuorokautisessa pk:ssa toimintaa on jaettu aamusta iltaan ja pidämme huolen, että kaikki lapset pääsevät vuorollaan mukaan. Toki päivää/iltaa rytmittävät myös ulkoilut, ruokailut ja päivälevot samalla tavalla kuin tavapk;ssakin. Näiden rytmisten mukaan toivomme, että lapset saapuisivat hoitoon (ja tietenkin aina vanhemman hoitotarpeen mukaan). Ymppishän ei tarjoa subjektiivista hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tiedossa ainakin 6 viikkoa etukäteen. Minusta listantekijän saamattomuutta jos niin ei ole, kerralla urakoi kunnon määrän listoja ja sitten tekee säännöllisesti.

on näkyvillä aina neljä viikkoa etukäteen. Minä olen se listan tekijä, eikä kyllä ole mun saamattomuutta, että ei tuon enempää kerralla näkösällä ole. Meidän TES määrittelee, että tuo neljä viikkoa pitää olla esillä, ja sen mukaan on minulle annettu aikaa tehdä listaa. Myöskään sen pidemmälle en voi tehdä, koska mun täytyy ottaa huomioon vapaatoiveet jotka työntekijöillä on oikeus esittää tiettyyn päivään saakka.

Eli siis mulla on yksi päivä viikossa varattu aikaa listan tekoon, muina päivinä olen muissa hommissa. Päivässä tekee yhden viikon listan. Vois tosiaan tulla sanomistakin jos tekisin yhtäkkiä viikkokausiksi eteenpäin sen listan. Joutuisin tekemään uusiksi kaikki.

Sori, tää meni ohi ap:n aiheen, oli vain vastaus tuolle yhdelle.

Vierailija
24/25 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat. kertokaapas.

Jos lapsi on tottunut kotona päivärytmiin 8 herätys 12 lounas 13 päiväunet 15 välipala 17 päivällinen 20 iltapala. Niin miten toimitaan jos äidin työ alkaa klo 14. Kotoa pitää lähteä klo 13 koska matkat (näin ollen päivähoitoon vienti on klo 13.30). JA kaikenlisäksi päiväkodin rytmi on 10.30 lounas 11.30 päiväunet, 13.30 välipala 16.30 päivällinen.

Niin koska lapsi nukkuu tarvitsemansa 2h päiväunet?

Tokikaan tällaista rytmiä ei ole koko iltavuoroviikkoa, koska isä / isovanhemmat voivat hoitaa.

Vierailija
25/25 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropäiväkodin kanssa pelaaminen on vuorotyöläiselle helppoa ja kaikki luonaa kun sopii. Kohta ne sitten menee jo kouluun ja systeemi sakkaa uudelleen. Jaksuhaleja. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme