asuntolaina ilman takaisinmaksuturvaa???
onko kukaan ikinä tehnyt näin? miehellä virka ja hyvät vakuutukset vakuutusyhtiöltä mutta silti onko hullua ees harkita? tuntus vaan niin karseelta lisätä noin 100 euroa/ kk lyhennysten päälle tona takaisinmaksuturvana... Kiitos mielipiteistä ja kertokaa toki mitä itse olette tehneet.
Kommentit (32)
ja totesin sen melko turhaksi. Tosi kallis!
Emme ottaneet mitään ylisuurta lainaa. Ja kuukausittaisen lainanlyhennyksen pääoman osuus oli aina sama eli kuukausittain maksettava summa väheni joka kuukausi (kun korotkaan eivät tänä aikana nousseet ja toisaalta tässä oli turvaa mahdollisia koron nousuja ajatellen). Sidoimme koron 12 kk:n euriboriin. Lisäksi sovimme, että ylimääräiset lainanlyhennykset olivat meille maksuttomia.
Otimme parihenkivakuutuksen ja tapaturmavakuutukset itsellemme.
1 000€/kuukaudessa, virkailija laski että 10 vuotta menee maksamiseen. Meitä on kaksi tienaamassa, minulla pieni palkka mies saa enemmän palkkaa.
Ei otettu asuntolainaan. Mutta myöhemmin otettiin vakuudettomaan autolainaan, pankki ei olisi myöntänyt sitä muuten.
Muutama kymppi kuussa, ei paljoa hetkauta. Työttömyyden sattuessa tuon piikkiin hoidettaisiin lainanlyhennykset 24kk ajan.
miljoona lainaa, ja 1000 e kuussa lyhennys? Mellä 150 000 jäljellä, lyhenee tuon 1000 e kuussa ja melkein 17 vuotta jäljellä. Vai olik osinulla kirjoitusvirhe, ja laina vain satatuhatta?
1 000€/kuukaudessa, virkailija laski että 10 vuotta menee maksamiseen. Meitä on kaksi tienaamassa, minulla pieni palkka mies saa enemmän palkkaa.
me katottii tuo järkeväksi,ku ite oon kotiäiti,eli mies vaa tienaa.
enkä silti ottanut lainaan mitään ylimääräistä. Työttömäksi en ole jäämässä, ja kuoleman varalle otin ihan henkivakuutuksen, joka turvaa lasten tulevaisuutta. Asunnon myynnillä saa kuitattua tarvittaessa pankin velat.
Tarkoitin lainaa 100 000 satatuhatta.
Hirveesti anteeksi en ollut ollenkaan lukenut mitä "sähläsin"
Ei herranjestas mitä tuli laitettua, ei nyt miljoonaa sentään, anteeksi...
Apua, 11 korjaa ison VIRHEEN nollissa!
Tarkoitin lainaa 100 000 satatuhatta.Hirveesti anteeksi en ollut ollenkaan lukenut mitä "sähläsin"
Ei herranjestas mitä tuli laitettua, ei nyt miljoonaa sentään, anteeksi...
mäkin pikkasen ajattelin, kun vihjaisin jossain tuolla ylempänä, että taitaa olla melkoiset lyhennykset.
Sellasin "ehdoin" että jos mieheltä lähtee työt tai henki, niin saan hänen "osansa" lainasta kuukausittain. Minun varalle ei ole mitään sillä mies pärjäisi tässä ihan hyvin ilman minua tai palkkaani (tällä hetkellä olen kodinhoidontuella toimeentuleva).
Ihan kivasti jää kyllä vielä käteen, vaikka tuota takaisimaksuturvaakin lyhennellään.
Sellasin "ehdoin" että jos mieheltä lähtee työt tai henki, niin saan hänen "osansa" lainasta kuukausittain. Minun varalle ei ole mitään sillä mies pärjäisi tässä ihan hyvin ilman minua tai palkkaani (tällä hetkellä olen kodinhoidontuella toimeentuleva). Ihan kivasti jää kyllä vielä käteen, vaikka tuota takaisimaksuturvaakin lyhennellään.
tolla tavalla se meilkii on,ku on astma ja verenpainetauti mulla,ni ne ei myönnä sitä.
Ne eivät oikeasti kat yhtään mitään todellista, jolloin yleensä jäädään ilman palkkaa. Sinne ei kelpaa masennuslomat eikä työttömydet oikein mitenkään.
Meillä menee "puskurirahaksi" 50/kk rahastoon, se on pesämuna joka kattaa muutamat lyhennyskuukaudet pahassa paikassa.