Voi ei. Sparrailimme mieheni kanssa ja iskin hampaat sisään...
Aloitin syksyllä karaten peruskurssin. Olemme siitä lähtien "vähän" innostuneet sparrailemaan mieheni kanssa, mieheni harrastaa vapaaottelua ja lähinnä nareskelee karaten tekniikoille, joita häneen käytän.
No tapansa mukaan hän sitoo minut ja naureskelee että mitäs nyt..
Tänään otimme taas ohimennen matsia. Potkaisin ensin ales ja samasta hypystä toisen potkun ylös vahingossa hänen suuhunsa. Kaikki kävi nopeasti, mies itsekin yllättyi, kun oletti potkua ales, mutta se olikin vain "hämy".
Lähdimme oitis ensiapuun ja keräsimme hampaat talteen. On vähän huono fiilis. Kaikki on kunnossa verta tuli melkoisesti ja hampaatkin saatiin paikoilleen.
Kommentit (31)
Olen harrastanut karatea yli 20 vuotta ja opetankin kyseistä lajia ja jos jostain kuulisin, että oppilaan sparraavat ja mätkivät toisiltaan hampaita kurkkuun oppimillaan taidoilla niin kyllä lentäisi pihalle tunneilta ja nopeasti!! Tai ainakin saisi todella tiukkasävyisen varoituksen!
sparri on kevyttä tai melko kovaa ottelua jossa harjoitellaan harjoiteltuja paloja tai taktiikoita ottelua varten.
Pelkään pahoin että ap:n määritelmä sparrille on tekniikoiden roiskintaa ilmaan ja mieheensä häseltäen. Eli ei ole harjoitellut väistöjä ja vastaiskuja vaan huitonut menemään minkä kerkeää.
sparri on kevyttä tai melko kovaa ottelua jossa harjoitellaan harjoiteltuja paloja tai taktiikoita ottelua varten.
Pelkään pahoin että ap:n määritelmä sparrille on tekniikoiden roiskintaa ilmaan ja mieheensä häseltäen. Eli ei ole harjoitellut väistöjä ja vastaiskuja vaan huitonut menemään minkä kerkeää.
Tuon takia sparria opetellaan vasta ylemmillä vöillä. Yleensä vasta 1.DAN asteella. Sitä ennen jokainen katan tekniikka toistetaan ilmaan 5000 kertaa ja sen jälkeen magiwauraan tai lyöntikoskettimiin eli pistareihin.
Vasta tämän jälkeen ollaan valmiita harjoittelemaan ottelua.
av:lta löytyy expertit asiassa kuin asiassa. Täällä majailee mestarit. Heiltä löytyy 20 vuoden kokemusta ja vaikka mitä.
Anna mun kaikki kestää.
inhoittavasti :( Pari irtosi syljen mukana lattialle. Osuma tuli vasempaan poskeen oikealla jalalla. Lääkäri vakuutteli että näitä on hoidettu ennenkin. Mies jäi hoidettavaksi ja odottelen nyt paniikissa mitä kävi :(
Tärisyttää vähän. Koko tilanne.
T: AP
ottakaa jatkossa vähän rauhallisemmin, tai sit hammassuojat yms. varusteet mukaan sparrailuun. ikävä onnettomuus, mutta jostain syystä silti laittoi hymyilyttämään.
Mahtaa olla miehelle kova isku, kun nainen voittaa :D
Käy hakemassa jäätelöä pakkanen täyteen.
nim.kokemusta on.
Luulin että olemme ainut pari :)
Pitääkin muistaa ottaa varovaisesti ettei leegot lentele. Sun miehes harrastaa vapaaottelua niin häneen sai ilmeisesti vähän kovempaa mätkiä?
Aivan törkeää tuo teidän "leikki". Karatea harrastavat lapsetkin tietävät, että siellä opitut temput jäävät tatamille eikä niitä käytetä harjoitusten ulkopuolella.
Minun 9-vuotias poikani on harrastanut karatea nyt 1,5 vuotta enkä ole kertaakaan nähnyt hänen edes pelleilevän ainuttakaan karateliikettä kavereittenkaan kanssa. Serkkunsa koitti höynätä poikaa näyttämään "karate-juttuja" ja poika kieltäytyi aivan ehdottomasti karaten sääntöihin vedoten. Kas kun ei aikaihminen tajua, ettei ole tuolla lailla vara pelleillä.
Meillä sekä mies että minä harrastettaan vapaaottelua eli MMA:ta mutta se hammassuoja on käytössä vaikka sitten kotona treenattais! Eipä tarvi olla hampaattomana.. Toivotaan että miehen suukalusto saadaan korjattua!
Aivan törkeää tuo teidän "leikki". Karatea harrastavat lapsetkin tietävät, että siellä opitut temput jäävät tatamille eikä niitä käytetä harjoitusten ulkopuolella.
Minun 9-vuotias poikani on harrastanut karatea nyt 1,5 vuotta enkä ole kertaakaan nähnyt hänen edes pelleilevän ainuttakaan karateliikettä kavereittenkaan kanssa. Serkkunsa koitti höynätä poikaa näyttämään "karate-juttuja" ja poika kieltäytyi aivan ehdottomasti karaten sääntöihin vedoten. Kas kun ei aikaihminen tajua, ettei ole tuolla lailla vara pelleillä.
kuukauden päästä on vyökokeet joista luultavasti suoriudun kiitettävillä arvosanoilla. Sparrimme oli leikkimielistä ja mieheni yllytti minua. Hänestä karate on paskaa, eikä toimi.
Käyn ystävieni kanssa harjoituksissa ja nautin lähinnä yhteisöllisyydestä. Täytyy myöntää etten itsekään uskonut temppujen toimivuuteen.
Mikäli minut erotetaan seurasta, jossa en vielä edes ole kirjoilla. Vaihdan seuraa ja tyylisuuntaa. Olen lahjakas ja tahdon oppia lisää.
T:AP
kahvakuulan ikkunasta mäjelle? Arvatenkin, sama haisu on näissä viesteissä.
sentäs!ei kukaa epäilly,että mätkit miestäsi?
*reps*
tarkotin tietty että suutuspäissää pahoinpitelee.
"Me vähän tykätään lätkiä toisiamme"..siis mitä helvettiä?!!??
Mua ainakin nolottaisi ihan helvetisti jos pitäisi kärrätä ukkoa lekuriin kun tykkään vähän sparrailla sen kanssa..
Vahinkoja sattuu. Melko naurettavaa nämä ihmisten torumiset ja uhkailut että karateseura erottaa.
Miksi sitä karatea pitää harjoitella, jos ei ajatellut käyttää sitä?
Ei ap tapellut miehensä kanssa, vaan sparraili ystävämielisesti :D