Mä oon kova suunnittelemaan seuraavan päivän syömisiäni, tässä:
Aamulla activia-jogurttia, marjoja, siemeniä, 1 lehtileipä, voita, kinkkua, juustoa ja kurkkua
Päivällä porsaanleike, suppilovahverokastiketta, vihanneksia höyrytettynä, ehkä salaattiakin/raastetta
Illalla thaityyppistä kana-kasviswokkia, marjarahkaa jälkkäriks
Välipalana porkkanaa, pähkinöitä, leipäjuustoa...
Onpas karppia!!! :)
Kommentit (13)
Aamupalaksi ruisleipä oivariinilla ja juustoviipaleella, jogurttia ja siihen 1rkl mysliä ja 1rkl ruishiutaleita.
Lounaaksi perunamuusia ja kinkkuviipale, salaattia.
välipala kuin aamupala.
Päivälliseksi riisiä ja kinkkua, luulen. Salaattia.
Iltapala kuten aamupala.
Raskausdiabetes määrittelee tahdin. Eikä meinaa pysyä sokerit nytkään. Viimeraskaudessa pystyin sentään kahvikeksin syömään ja maitoa juomaan ruoan kanssa ja hedelmän jälkkäriksi, nyt ei. Huoh.
Aamupala: Kahvi+maito; kaurahiutaleita, rusinoita, maitoa; Kahvi+maito
välipala: Leipää, kinkkua, juustoa, floraa. Jotain juomista (voi olla maitoa, vettä, mehua tai lidlin light colaa)
välipala: kahvi+maito, juustokakkua
päivällinen: perunalaatikkoa, porkkanaraastetta, maitoa
iltapala: ruisleipää, kirkkua, juustoa, floraa, kaakaota.
Miksi syöt perunamuussia. Sen GI on päälle 80 eli paljon nopeampaa hiilihydraattia kuin vaikka sokeri. Ei varmana pysy sokerit kuosissa noilla eväillä.
aamupalaksi jogurttia ja muromysliä, hedelmä
töissä mahd. leipää tai pasteijaa
salaattilounas/keittolounas tai ehkä molemmat!
kahviaikaan piparia suklaata
päivälliseksi jauheliha kastiketta tms, perunoita, raejuustoa
"iltapalaksi" leipää, ehkä suklaata, popkornia, tms.
olen raskaana, syön mitä haluan :)
Miksi syöt perunamuussia. Sen GI on päälle 80 eli paljon nopeampaa hiilihydraattia kuin vaikka sokeri. Ei varmana pysy sokerit kuosissa noilla eväillä.
Ja koska sitä on lapseni helppo saada suuhunsa kun harjoittelee syömistä, ja mieheni helppo viedä töihin. En syö sitä paljoa, tiedän kyllä sen GI:n ja suhteutan määrän siihen, hei haloo. Syön tosi tarkasti ohjeen mukaan, en tartte kiitos neuvoja. :) Paitsi jos on antaa jotain mitä en jo tiedä, jota epäilen.
kun elämänne pyörii ruuan ympärillä tuossa määrin että mietitte välipaloja myöden syömisenne etukäteen? Kuulostaa pelottavalta...
Aamupala kaurapuuro voisilmällä ja raejuustolla, maitokahvi
Lounas salaatti, öljyä, kananmuna, ruisleipä
Välipala maustamaton jogurtti ja marjoja
Päivällinen vihannes-tofuwokki, pähkinöitä ja maitoa
Iltapala maitorahkaa, banaani, ehkä hapankorppua ja teetä
Kuuluuko raskausdiabeteksen oireisiin äkäisyys?
Saan vaan jonkun sata ohjetta joka suunnalta ja kaikki erisuuntaisia ja aina teen jotenkin väärin. On tosi turhauttavaa yrittää ja yrittää ja sokerit on silti aina koholla. Se on sairaus, joka mulla suvunperintönä vaivaa. Tuntuu kyllä ettei sitä muisteta, syyllistetään vaan. Pahoittelen jos vaikutin kipakalta.
Enkä ole mikään karppi.