Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini on täyttänyt kesällä 52v ja hänellä edelleen säännölliset kuukautiset

Vierailija
09.10.2010 |

Ajatelkaa, hän todennäköisesti voisi vielä tulla raskaaksi. On perusterve ja tosiaan ei ole ollut kuukautisissa mitään katkoja / poikkeuksia.

Olispahan melkoista saada 30-vuotiaana pikkusisarus :D Noh, oikeasti äiti ei ole mitään vauvahaaveista puhunut, mutta näin teoreettisesti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita sitä, että raskaaksituleminen olisi yhtä helppoa kun 23-vuotiaalla.

Vierailija
2/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän tuo ole ihan normaalia, että tuon ikäisellä on säännölliset kuukautiset. Mä olen 51 ja mulla myös ihan säännölliset. Mutta en mä niistä mun lapsille huutele enkä kellekään muullekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen lapsensa luomusti 52 vuotiaana.

Vanhimma ja nuorimman ikäeroa oli 35v.

Eli sai ekan 17 vuotiaana. Kaikenkaikkiaan 7 lasta.

Mummo eli 104 vuotiaaksi.

Vierailija
4/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun elää uskomus, että jo yli 30-vee on ihan maho.

Ja kyllä raskaaksi voi tulla niin kauan kuin on kuukautiset.

Vierailija
5/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, että ehkäistä täytyy, kunnes kuukautisia ei enää tule. Eli kyllä raskaus on mahdollinen viisikymppisenäkin. Toki riskiraskaushan se on.

Vierailija
6/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietää äitinsä kuukautisista. Sehän on hyvää tietoa, sillä vaihdevuosien alkamisikä on usein periytyvä ominaisuus. Osaa vähän ennakoida tulevaisuutta.

Vierailija
7/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietää äitinsä kuukautisista. Sehän on hyvää tietoa, sillä vaihdevuosien alkamisikä on usein periytyvä ominaisuus. Osaa vähän ennakoida tulevaisuutta.

Vierailija
8/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada lapsia koko hedelmällisen ikänsä ajan eikä vain muutamana vuotena, kuten nykynaisilla on. Joku lääkäri kerran miettikinä, että vaihdevuodet tulevat aikaistumaan sitä mukaa kun lapsiluku pienenee.

Vierailija
9/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 50 vuotta sitten oli täysin normaalia saada lapsia koko hedelmällisen ikänsä ajan eikä vain muutamana vuotena, kuten nykynaisilla on. Joku lääkäri kerran miettikinä, että vaihdevuodet tulevat aikaistumaan sitä mukaa kun lapsiluku pienenee.

Vierailija
10/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keskiverto av-mammalle varmasti yllättävä tieto.Täällä kun elää uskomus, että jo yli 30-vee on ihan maho.

Vierailija
11/16 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulivat vaihdevuodet vasta 55-vuotiaana. Ei tuo ole niin harvinaista.

Vierailija
12/16 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa viiskakkosena syödään vielä ehkäisypillereitäkin, jotka osaltaan myös pitävät kuukautiskierron säännöllisenä.

Meidän suvussa ei ainakaan tarvitse pelätä ennenaikaista menopaussia.. kyllä tätä hupia vielä lähemmäs 60v. riittää..

Vierailija
13/16 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulisi myös raskaaksi. Tuon ikäisellä raskautumisen mahdollisuus on todella pieni. Ja jos raskaus alkaisi, tutkimustiedon mukaan niistä menee yli 45-vuotiailla yli 90% kesken. En siis hirveästi huolehtisi pikkusisaruksen mahdollisuudesta :)

Vierailija
14/16 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista, että kuukautiset loppuvat yli 50-vuotiaana. Harvalla sitä ennen.

Vierailija
15/16 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän tuo ole ihan normaalia, että tuon ikäisellä on säännölliset kuukautiset. Mä olen 51 ja mulla myös ihan säännölliset. Mutta en mä niistä mun lapsille huutele enkä kellekään muullekaan.

jutellaan myös äidin seksielämästä usein... ja siitä mikä mättää. Tiedän hänne lempiasennot ja jne.

Vierailija
16/16 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sen voi periä myös ISÄN suvun puolelta eli vaihdevuodet, tissit, vartalo, ym voivat olla kuin isän suvusta esim. tädeiltä.