Ilkeä päivittely lapsenhankinnasta loukkaa.
Osasin odottaa työkaverini reaktiota. Hänellä on 2 lasta, joilla on 6 vuoden ikäero. Kun kerroin saavani toisen lapsen kun esikoinen oli 1v 2 kk hän pyöritteli silmiään ja sanoi "ohhoh".
Nyt kerroin että odotan kolmatta kun toinen lapseni on 2 v 4 kk niin hän sanoi "et oo tosissas".
En tiedä mitä tuo on, ehkä hänen hauskaa huumoriaan sitten. Sulattaisin tuon jotenkin jos hän edes tuollaisen typeryyden jälkeen onnittelisi, mutta ei ole onnitteluja tullut.
Miten joku on noin inhottava? Olimme hyviä työkavereita, mutta nyt minun on hirveän vaikea pitää hänestä.
Kommentit (10)
Ei silti tarvitsisi loukata. Ei ole ollut lapsettomuusongelmaa, on hyvin suorasti puhunut kierroistaan ja testaamisestaan kun toista halusi ja pian sai.
yhtä ilkeästi letkauttanu takaisin: "Joo, olen tosissani. Minusta on kiva kun lapsista on seuraa toisilleen ja samanlaiset leikit. Toista se on niillä joiden lapsilla on ikäeroa 5v tai enemmän. Eihän ne osaa tehdä mitään yhdessä. Eihän siinä ole mitään järkeä noin suurella ikäerolla lapsia tehdä."
Minä en oikeasti noin ajattele mutta jos päästää typeryyksiä suustaan, sietää saadakin yhtä typerän letkautuksen takaisin. =)
tosiaan hänellä saattoi olla lapsettomuusongelmaa joka voisi selittää tuon. Tai sitten hänen esikoisensa oli vaativa ja surkea nukkuja, hänellä ei olisi ollut voimia saada toista lasta heti perään ja siksei ymmärrä sua.
Itse en ymmärrä, miksi pitää pienellä ikäerolla tehdä lapset, ellei sitten ole jo nelikymppinen, kun aloittaa lapsenteon. Ilmeisesti ap sitten on mummoäiti.
Voisiko hän ihmetellä, miksi hankit lisää hankaluutta?
hoidoilla saatuja tms.
Sinä se olet nyt vähän herkkä ja typerä
yhtä ilkeästi letkauttanu takaisin: "Joo, olen tosissani. Minusta on kiva kun lapsista on seuraa toisilleen ja samanlaiset leikit. Toista se on niillä joiden lapsilla on ikäeroa 5v tai enemmän. Eihän ne osaa tehdä mitään yhdessä. Eihän siinä ole mitään järkeä noin suurella ikäerolla lapsia tehdä." Minä en oikeasti noin ajattele mutta jos päästää typeryyksiä suustaan, sietää saadakin yhtä typerän letkautuksen takaisin. =)
pidä oma aikuinen linja ja vähät valitä huomautuksista. Nykyisin sanotaan oma mielipide jokapaikkaan vaikka se olisi kuikakin tyhmä. Ihmisten pitäisi osata olla joskus myös hiljaa. Silence is golden!
Minusta on hyvin typerää olla onnittelematta jos joku saa lapsen. Oli sitten ensimmäinen tai seitsemäs lapsi.
En ole kai mummo, olen 31.
En halua myöskään ilkeillä hänen lastensa ikäerosta, koska minusta ei ole yhtä oikeaa perhemallia.
En todellakaan kauhistele muiden lapsilukua tai ikäeroja. Tämä on minun ja mieheni toive. En ole koskaan valittanut kuinka raskasta on, koska raskasta ei ole ollut. Lapseni ovat olleet aina hyviä nukkumaan.
ap
suhtautua asiallisesti tms siihen että joku valitsee eritavalla, esim lasten hankinnan/ saamisen suhteen. Minä odotan viidettä, ja voisin kai pian kirjoittaa kirjan typeristä letkautuksista mitä näidne kaikkien viiden osotusten aikana olen saanut osakseni. Ihan ns läheisiltäkin ihmisiltä. Onneksi niitäkin löytyy, jotka osaavat onniletta ja olla vilpittömästi iloisia valinnastamme- eihän tämä loppujenlopuksi kenellekään muulle kuulu, vai mitä ;)
niin toisen lapsilykky ei välttämättä tunnu yhtään onnittelun arvoiselta.
ei se tietenkään oikeuta tyhmää käytöstä, mutta voi selittää sen. toisaalta hän voi ihan tosissaan pitää hullun hommana sitä että joku tekee lapsia pienillä ikäeroilla eikä näe siinä mitään onniteltavaa