Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kehtaa anonyymina myöntää, että poltti raskaana?

Vierailija
08.10.2010 |

Miltä tuntuu, kun on altistanut lapsensa mm. syövälle, aivovaurioille, kognitiivisille häiriöille puhumattakaan mm. astmariskistä? Miten tuollaisen asian kanssa pystyy elämään?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten.

Poltin 2-5 röökiä kuukaudessa. Joten ei paha.

Sen sijaan join alkoholia enemmän kuin olisi pitänyt.

Sitä kannan lopun elämääni. Ahdistaa )) :

(Sen kun kivitätte - asiaa ei sillä saa tekemättömäksi).

Vierailija
22/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli silloin erittäin epätoivottu ja faktan sulattaminen vei aikansa. Lapsen isä pisti aborttia vastaan niin lujaa että se jäi tekemättä. Lapsi on nyt 10v ja hänellä on vaikea lukihäiriö. Tiedän että se on minun syyni ja sen von hyvin tunnustaa. Mutta näillä eväillä mennään, enää ei voi mitään, paitsi tukea lasta.

Anna itsellesi anteeksi. Ei röökinpoltto tee lukihäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämestäni lapsillenne tervettä elämää.

Vierailija
24/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia sellaiset 8 annosta viikossa, 1-2 kerrallaan.

Vierailija
25/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiköhän jokainen toivo lapselleen tervettä elämää.

En puolustele tekoani, mutta ymmärrän miksi tein niin. Se ei tee teostani hyväksyttävää, mutta jälkikäteen "ruoskiminen" ei auta asiaa.

Vierailija
26/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut teiniäiti ja join useamman kerran viiniä raskauteni aikana - 20 vuotta sitten.

Eikähän tämä oma olo ole riittävä rangaistus asiasta ) ´:

Vierailija
27/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa miettimään onko valmis lopettamaan tupakoinnin lapsen takia.

Lapsen saamisen pitäisi olla niin iloinen ja onnellinen asia, että tupakointi jää toiseksi. Niin kävi minulle, enkä kyllä pysty ymmärtämään miten ihmiset voi polttaa raskaana ollessaan.

En usko, että sellainen joka polttaa odottaessaan lasta, on täysin valmis äidiksi.

Vai onko teillä jokaisella ollut kyseessä vahinko??

Vierailija
28/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin kaikkien nähden, en salannut. Mulla on kolme tervettä lasta 21v, 23v ja 26v

Vierailija
29/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko teillä jokaisella ollut kyseessä vahinko??

Sitä ennen join alkoholia runsaasti. SE pelottaa minua enemmän kuin tupakoimiseni.

Alkoholin käytön lopetin lähes kokonaan kun sain tietää raskaudestani. Jouluna otin pari lasia viiniä.

Vierailija
30/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa miettimään onko valmis lopettamaan tupakoinnin lapsen takia. Lapsen saamisen pitäisi olla niin iloinen ja onnellinen asia, että tupakointi jää toiseksi. Niin kävi minulle, enkä kyllä pysty ymmärtämään miten ihmiset voi polttaa raskaana ollessaan. En usko, että sellainen joka polttaa odottaessaan lasta, on täysin valmis äidiksi. Vai onko teillä jokaisella ollut kyseessä vahinko??

Vierailija
31/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaan myöskin myöntää sen tavallisessa elämässäkin. Koen syyllisyyttä aika ajoin, mietin mitä vahinkoa olen mahdollisesti aiheuttanut. Minä myöskin join viinaa useampaan otteeseen raskausaikana.

Asian kanssa pystyy elämään niin kauan kuin mitään poikkeavaa ei ilmene. Jos ilmenee, vedän itseni varmaan jojoon.

Vierailija
32/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini poltti raskausaikana ja hän aina kehuskeli, miten fiksuja minusta ja veljestämni tuli silti. Nyt kun lasta ei minulle kuulu ja ollaan miehen kanssa jouduttu hakemaan apua siihen, on äiti aika hiljainen polttamisestaan.

Tietysti syy voi olla muukin, mutta väkisinkin tulee mieleen, josko polttaminen vaikutti. En voi sille mitään, että tunnen katkeruutta varsinkin äidin polttamista vähättelevien puheiden takia. toki asenneilmapiirikin oli 70-luvulla eri, mutta silti...

Itse en naiivina edes tiennyt, että nykyäänkin jotkut polttaa raskaana ennen kuin kaveri ihan avoimesti maha pystyssä sauhutteli. En voi kyllä ymmärtää.

Vierailija
33/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli polttaminen voi vaikuttaa aikuisena äitisuhteeseen, jos ei mitään fyysistä haittaa tulisikaan. Itse kun tiedän äitini polttaneen, mietin, että niinkö vähän hän minusta välitti.

Vierailija
34/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin 35-vuotias kypsymätön teiniäiti, kun esikoista odotin ja tupakoin. T: joku tuolta ylempää, en muista numeroani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi