Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka kehtaa anonyymina myöntää, että poltti raskaana?

Vierailija
08.10.2010 |

Miltä tuntuu, kun on altistanut lapsensa mm. syövälle, aivovaurioille, kognitiivisille häiriöille puhumattakaan mm. astmariskistä? Miten tuollaisen asian kanssa pystyy elämään?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tuntuu, mutta olin niin heikko ja nyt en voi enää asialle mitään.

Vierailija
2/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kaverit tietää ja suku. Joten anonyymistä ei ole kysymys muuten kuin täällä.

ei tunnu hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten en voi asiaa selitellä

enää voin toivoa, että lapsi pysyisi terveenä, eikä tulisi ongelmia terveyden kanssa

Vierailija
4/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en pystynyt kokonaan lopettamaan.

Kyllä sen kanssa voi elää, mutta jos lapselle tulee jokin sairaus mistä voisin syyttää tupakointia, niin varmaan silloin harmittaisi tautisesti!

Vierailija
5/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vallan hyvin pystyn asian kanssa elämään, sori vaan ;)

Vierailija
6/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko hänelle, että "sua ei ole vain tarkoitettu lisääntymään."

Vierailija
7/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko hänelle, että "sua ei ole vain tarkoitettu lisääntymään."

Itselläni ei ollut. En rehentele sillä, mutta voin sen myöntää. Virhe tuli tehtyä, mutta en nyt kuitenkaan hyppää sillalta alas vaikka haukuttekin.

Vierailija
8/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kuitenkin ovat tienneet ja se painaa enemmän kuin täällä kirjoittelu.

Jää nähtäväksi tuleeko lapselle jotain ongelmia tuosta, toivottavsti ei.

Vierailija
9/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien ketjupolttamisen jälkeen lopettaminen ei onnistunut sormia napsauttamalla positiivisen testin jälkeen, vähensin kyllä reilusti, mutta poltin silti.

Vierailija
10/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä huominen tuo tullessaan, että näkyykö tupakoinnin vaikutukset? Itse onnistuin lopettamaan jo kun lasta alettiin yrittää ja olen siitä helpottunut. Lapsella nyt todettu kielenkehityksen viivästymää ja syyttäisin siitä kyllä itseäni jos olisin tupakoinut!

Vierailija
11/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

polttaneeni koska olin liian heikko lopettaakseni vaikka yritin...

Vierailija
12/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä huominen tuo tullessaan, että näkyykö tupakoinnin vaikutukset? Itse onnistuin lopettamaan jo kun lasta alettiin yrittää ja olen siitä helpottunut. Lapsella nyt todettu kielenkehityksen viivästymää ja syyttäisin siitä kyllä itseäni jos olisin tupakoinut!

niin en silti itsaria tee. Eihän asialle enää mitään voi kun lapsi tuossa vieressä leikkii, eikä ole enää vatsassa...

Ei ollut tarpeeksi vahvuutta lopettaa tupakointia.

Vierailija
13/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kaikki lähipiirissäni ovat tienneet, miten sitä salassakaan polttaa..?

Huono asiahan tuo oli, mutta ei sitä tekemättömäksi enää saa.

Vierailija
14/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä lastani odottaessani n. viikolle 20 asti. Raskaus oli vahinko ja sopeutuminen oli vaikkeaa, oli tarve pitää kiinni omasta identiteetistä. Kun sain tietää raskaudesta, vähensin ja poltin n. kolme tupakkaa päivässä. Liikkeiden alkaessa tuntua lopetin.

Olin huolissani, mutta ehkä polttamani määrä oli niin vähäinen ettei se ole vaikuttanut. Esikoinen oli lapsistani suurin ja on mitä ilmeisimmin myös älykkäin: ei minkäänlaisia oppimisvaikeuksia, levottomuutta, mitään... Oikeastaan poikkeuksellissen älykäs ja etevä lapsi. Mutta jos hän aikuisena potee lapsettomuutta, tulkitsen sen ilman muuta omasta toiminnastani johtuvaksi - vaikka järki sanoisi muuta.

Vierailija
15/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko raskauden ajan, vähensin kyllä mutta en lopettanut kokonaan. Ei mun lapsella ole mitään sairauksia.

Mun oma äiti poltti myös kaikissa raskauksissaan eikä meillä lapsilla ole mitään allergioita, astmoja eikä kärsitä hedelmättömyydestä.

Typeräähän se polttaminen on mutta ei se ole suoraan verrannollinen jälkikasvun terveyteen/sairauteen...

Vierailija
16/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli silloin erittäin epätoivottu ja faktan sulattaminen vei aikansa. Lapsen isä pisti aborttia vastaan niin lujaa että se jäi tekemättä.

Lapsi on nyt 10v ja hänellä on vaikea lukihäiriö. Tiedän että se on minun syyni ja sen von hyvin tunnustaa. Mutta näillä eväillä mennään, enää ei voi mitään, paitsi tukea lasta.

Vierailija
17/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin raskaana ollessa. Kahdesti poltin varmaan 4 savut kerralla ensimmäisen raskauden aikana. Tuskinpa tuosta mitään haittaa lapselle oli tuossa määrin. Nyt sitten ollut polttamatta jo miltei 5 vuotta...

Vierailija
18/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljoa polttanut (ennen raskauttakaan/tietoa raskaudesta), ehkä aski meni kuukaudessa. Loppuraskaudessa (kaksi viimeistä kuukautta) en lainkaan.

En kuitenkaan anna asian häiritä elämääni. Tehty mikä tehty. Voivottelu ei auta enää, eikä muukaan itsensä ruoskiminen.

Vierailija
19/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä raskautta noin aski päivässä (18 kpl) kaikki raskaudet ja imetykset alusta loppuun.

Vierailija
20/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltin raskauden aikana 0-5 savuketta päivässä ihan loppuun asti. oma äitini poltti askin päivässä minua odottaessaan, enkä minäkään lapseton ole, niinkuin tuolla ylempänä vihjailtiin..