Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä sisko...

Vierailija
08.10.2010 |

Ärsyttää tavattomasti lapseton siskoni. Hän roikkuu minun perheessäni, kun ei omaa perhettä ole.

Ruikuttaa jatkuvasti kylään, tuo meille työvuorolistojaan, jotta me "osaisimme" tulla kylään hänen vapaapäivinään ja nyt oli lähettänyt suoraan lapsilleni kortit, joissa kutsui nämä kylään tiettynä päivänä!

Ei mene vihjeet perille.

Minä en halua jokapäiväistä, enkä -viikkoista kanssakäymistä. Olen perheen hankkinut suurella työllä ja tuskalla omaksi ilokseni, enkä koe olevani jotenkin velvollinen jakamaan lapsiani siskon kanssa. Argh ja argh.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä yksi ärsyttävä sisko joka käy siskon luona akylässä sen kerran viikossa...Tosin mielelläni sen teen ja mielellään sisko &loppuperhe minut ilolla vastaanottaa... Kaameaa olisi jos nyt siskoni tällaisia tänne kirjottelisi. Onko se niin väärin että siskosi haluaa olla perheesi ja sinun kanssasi?

Vierailija
2/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi sisko ei voisi olla osa perhettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet käsittämätön... Ilmaista ja hyvää lastenhoitoa. Kyllä mulle vaan kelpais tuollainen sisko. Ihana, kutsuu lapset kylään.

Mutta syntyisiköhän toivomasi vähemmän tiivis suhde paremmin niin, että tosiaan täyttäisit kaikki hänen vapaapäivänsä näillä vierailuilla. Jospa se into hieman laantuisi...

Vierailija
4/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on yksi sisko, ei omaa perhettä, asuu kilometrin päässä. On nähnyt meidän lapsen tasan kerran, muuten käynyt kylässä kaksi kertaa. Minä olen käynyt hänen luonaan kerran tupperware-kutsuilla, mieheni ei ole käynyt ikinä siskonsa luona. Ja tämä häiritsee minua, olisin ihan tyytyväinen mikäli kyläilyä suuntaan jos toiseen tapahtuisi. Toivon, että mikäli mein papu joskus saa sisaren/veljen, että aikuisena olisivat hyviä ystäviä keskenään.

Vierailija
5/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan kamalaa, että täti haluaisi siskonlapsensa luokseen kylään! Miten kehtaa edes ehdottaa moista?

Kyllä se niin on, että sitten kun se mies on saatu ja lapset hankittu, niin välit poikki vaan muihin sukulaisiin. Sitten on vasta se oikea PERHE, johon ei muita kaivata!

Vierailija
6/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka päättää lasten kyläilyistä.

Sisko oli meillä koko viikonlopun, antoi lapselle listan vapaapäivistä ja soitti seuraavalla viikolla kaksi kertaa, viikonloppuna alkoi pommitus heti lauantaiaamusta ja kun en vastannut tekstareihin, tuli jo molemmille lapsille kaksi korttia kyläilyvaatimuksia.

Siis haloo! Milloin me oikein sitten olemme omalla perheellä rauhassa yhdessä? 10 päivässä on siis vietetty ko. ihmisen kanssa kaksi kokonaista päivää, puheluja on tullut kymmenkunta, tekstareita viisi, kortteja neljä ja tänä iltana, kun emme todellakaan kylään ilmesty, alkaa uusi show.

Ihan aikuistenoikeastiko tämä on normaali tahti olla kanssakäymisissä sukulaisten kanssa??

ap

Vierailija
7/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää nyt joku "hähää mulla on perhe ja sulla ei, ja taidat olla vaan kateellinen"-juttu? Mun mielestä sisko on lähisukulainen, jonka kanssa on normaalia viettää aikaa. Totta kai tapaamisia voi rajoittaa, jos itsestä tuntuu että niitä on liian usein, mutta aika outo sävy tuossa valituksessasi mielestäni on.

"Jakamaan lapsiani siskon kanssa" herätti ajatuksen, että mahtaisiko tämä olla peräti provo. Ihanko todella se on lasten jakamista, että lapset tapaavat muita aikuisia kuin omat vanhemmat? Ei kyllä kovin terve asenne. Mitäs jos se sisko ihan vain tahtoo viettää aikaa kanssanne, koska rakastaa teitä ja viihtyy kansanne (te onnekkaat!), ei siksi, että haluaisi jotenkin varastaa itselleen palan sinun upeasta ja niin vaivalla hankitusta perheestäsi?

Ja jos tämä tosiaan ei ollut provo, niin toivon sinun jonain päivänä tajuavan, etteivät lapset ole maailmassa toimiakseen sinun henkilökohtaisena "ilonasi."

Vierailija
8/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ärsyttävä sisko on ap.

Vierailija
9/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä tapaamisia. Muuten kuin pitämällä puhelimen kiinni jne.

Ja kun hän ei tavatessa edes kunnolla tervehdi meitä vanhempia, ryysii vain lasten kimppuun.

Minusta hänen asenteensa minun lapsiani kohtaan ei ole enää terve.

ap

Vierailija
10/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta täti ja siskon lapset voivat olla keskenäänkin yhteydessä, esim. soitella tapaamisista, kuten kaverit, mutta toki vanhemmalla on päätäntävalta siitä, milloin kyläilyt sopivat puolin ja toisin. Samoin kuin jos kyseessä olisi lapsen kaveri, lapsen pitää kysyä vanhemmiltaan, saanko mennä kaverin luo tai saako kaveri tulla meille.

Minusta on kuitenkin hienoa että siskosi haluaa olla osallisena lapsiesi elämään, kolmas läheinen aikuinen tuo lisää turvaa, rakkautta ja näkökulmia lapsen elämään.

Vierailija
11/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kai kukaan aikuinen voi ilman vanhempia noin vain päättää olla läheinen jonkun lapsen kanssa.

Hän ei kunnioita meitä vanhempia pätkääkään ja se suututtaa todella.

Meillä on pitkät päivät, viikonloppuisin halutaan olla vielä mökillä ja me olemme sopineet perheen menot itse. Meillä on myös ystäviä ja myös muita sukulaisia. En tajua, miten joku voi edes kuvitella, että me viettaisimme kaikki viikonloput yhdessä.

Plus että se tapa, jolla hän on lasten kanssa on suorastaan pelottava. Sellaista epätoivoista takertumista.

Vierailija
12/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet oman aloitusviestisi ja nämä "täsmentävät", ymmärrät varmaan että vastaukset ovat mi7täu ovat.

Mutta neuvoja en osaa antaa, mitä siskon suhteen kannattaisi tehdä. Joko sanot suoraan, tai sitten laitat ne puhelimet kiinni ja annat hänen olla.

Vierailija
13/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan anopiltani, ja tuo on raskasta pitemmän päälle, ymmärrän täysin. Ja meillä meni siihen että anoppi "lelli" lapset ja me vanhemmat oltiin niitä pahoja jotka ei antaneet periksi.

Anoppi ois seissy vaikka päällään jos lapsi olisi pyytänyt.

Sitte se meni jo siiihen kun lasten kanssa tuli erimielisyyttä niin huusivat mummua. :/ Minusta tilanne oli ihan kamala.

Anoppi takertu lapsiin ja just monesti kun tuli kylää nii ei etes kunnolla moikannu meitä, ei jutellut meille ja jossain vaiheessa meni niin pitkälle että sanoi suoraan ettei meillä koskaan kävisi etes (ei etes poikansa luona :O)) että lasten takia vain käy.

Anopin käytös muuttu ihan järkyksi. JA toisaalta sen ymmärtääkin kun on mielenterveys ongelmia.

Mutta ei nuo sairaatkaa ihan tyhmiä ole, ihan tietosesti anoppi monestikin toimi väärin, sit ihme virne päällä kun saa porukat hermostumaan.

Ymmärrettävää et vierailut on nykysin vain tyyliin pari kertaa puolen vuoden aikana.

Vierailija
14/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla narsisti. Haluaa hallita teitä. JA tekee kaikkesa että pääsee hyysäämää sun lapsia ja saa lapset tykkäämään itestään; saa sit jatkossa hallita näitä lapsia. Yöäks.

Vierailija
15/16 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskot, veljet, anopit, omat äidit ym. eivät kuulu teidän ydinperheeseen. Eli heillä täytyy olla kohtelias järki päässä, eikä saa tuppautua, jos ei haluta. Sehän voi sotkea teidän keskinäisiäkin välejä, jos jomman kumman sukulaiset änkeävät liian lähelle.

Minua ainakin ärsyttäisi jos mieheni sukulaisia tuppautuisi meille vähän väliä, niin sama toimii toisinkin päin. Olin minä sitten sinkku tai perheellinen, niin ei minulla ole velvollisuutta sukulaisia tai ystäviänikään paapoa, jos ei huvita. Siskollesi täytyy tämä selittää rauhallisesti mutta jämäkästi!

jotka päättää lasten kyläilyistä. Sisko oli meillä koko viikonlopun, antoi lapselle listan vapaapäivistä ja soitti seuraavalla viikolla kaksi kertaa, viikonloppuna alkoi pommitus heti lauantaiaamusta ja kun en vastannut tekstareihin, tuli jo molemmille lapsille kaksi korttia kyläilyvaatimuksia. Siis haloo! Milloin me oikein sitten olemme omalla perheellä rauhassa yhdessä? 10 päivässä on siis vietetty ko. ihmisen kanssa kaksi kokonaista päivää, puheluja on tullut kymmenkunta, tekstareita viisi, kortteja neljä ja tänä iltana, kun emme todellakaan kylään ilmesty, alkaa uusi show. Ihan aikuistenoikeastiko tämä on normaali tahti olla kanssakäymisissä sukulaisten kanssa?? ap

Vierailija
16/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ja jos vanhemmat mikäli ei ole mukana siellä saattaa tapahtua lapsen turhaa koskettelua (sukuelimiin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi