Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti mielummin lomalle kuin vastaanotti perheensä ruumiita!

Vierailija
19.06.2006 |

Luin juuri kirjan " Katastrofista uuteen alkuun" , joka kertoo tsunamissa vaimonsa, kolme lastaan, vanhempansa ja ystäviään menettäneen miehen tarinan.

Miehen vaimo ja poika tuotiin yhtä aikaa Suomeen, mutta tämä mies lähti mielummin uuden kihlattunsa kanssa lomamatkalle kuin vastaanotti poikansa ja vaimonsa ruumiit! Pöyristyttävää!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mies järjesti talossaan " avoimien ovien päivän" jolloin sukulaiset ja ystävät saivat hakea mitä haluavat. Varmasti moni kävi kuviakin hakemassa.

Vierailija
22/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Riitta otti itselleen valokuvia. Hänelle kuvat antoivat lohtua. Jonnin ja Katan hääkuva sai hänet muistelemaan, miten järkyttynyt Hellevi ja muu suki oli saatuaan kuulla Jonnin ja Katan menneen salaa naimisiin."

Riitta on siis Jonnin vaimon täti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassahan kerrotaan kuinka mies sairaalasta käsin ohjeisti Riittaa, että vanhempien kodista (jonne mies siis muutti) pitää poistaa kaikki kuvat, lelut ja muistot lapsista ja heittää roskikseen, samoin oli sieltä omasta kodista, jonne mies ei halunnut itse mennä.

No omapahan on asiansa, mutta toivottavasti ei ala katumaan päätöksiään. Jos perustaa vielä perheen niin hänen tulevat lapsensa olisivat varmasti kiinnostuneita kuolleista sisaruksistaan.

Vierailija
24/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnin vanhempien asunnosta pois ennen Jonnin muuttoa sinne. Kyllä Riitta sai ne itselleen jos halusi.

Vierailija
25/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en tuomitse miehen uutta kihlattua. Oman mieheni menettäneenä.

Vierailija
26/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmasti Riitta otti niitäkin itselleen tai joku muu sukulainen.

Vierailija
27/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa järjestettiin VERONMAKSAJIEN RAHOILLA erittäin kalliit turistien ja ruumiiden kotiinkuljetukset siitä huolimatta oliko matkustajilla matkavakuutusta vai ei. Samoin tsunamiuhreja ja heidän omaisiaan on paapottu jatkuvasti, poistettu perintöverot, annettu lainoja anteeksi ym. mitä ei muut kuolleiden omaiset saa. Olisi voinut edes kunnioittaa tätä VERONMAKSAJIEN elettä, että ruumiita tuodaan kalliisti tänne Suomeen."

Olihan lomalaisilla kuitenkin ollut paluuliput Suomeen. Ne nyt vaan korvattiin evakuoinneilla ja kuljetuksilla.

Vierailija
28/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsunamiuhrit saivat ilmaisen kotiinkuljetuksen oli matkavakuutusta tai ei samoin loukkaantuneet. Samoin tuon vastaanottoseremonian. Tuollaisia ei järjestetä muille ulkomailla kuolleille/loukkaantuneille. He joutuvat itse maksamaan kotiinkuljetuksensa jos ei ollut vakuutusta. He eivät saa seremoniaa lentokentällä. Thaimaassa kuolee vuosittain kymmeniä suomalaisia muutenkin kuin tsunamissa. He maksavat kuljetuksensa itse jos ei vakuutusta. Miksi tsunamiuhreja kohdeltiin eri tavoin? Millä tavalla he ovat parempia ihmisiä? Miksi tsunamiorvot vapautettiin perintöverosta? Miksei muita suomalaisia orpoja vapauteta perintöverosta?

Tällaisia asioita minä en ymmärrä! Mikä oikeus valtiolla on arvottaa kuolemat eri tasolle? Sinä kuolit tsunamissa eli olet arvokkaampi ihminen, sinä taas Mallorcalla eli ei vastaanottoseremoniaa.

Se ettei kuljetuksia tarvinut maksaa itse oli kyllä etu, mutta vastaanottotilaisuudet oli aika turhia ja ahdistavia.

Vierailija
29/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä raadossa enään kukaan himassa ole, et mitä sitten? Mä oon aina sanonut että mulle on yksi lysti mitä mun raadolle tehdään tai ollaan tekemättä, jos kuolen ulkomailla niin ei tarvii palauttaa ja Suomessa ollessa ihan sama vaikka kierittäisitte mattoon ja nakkaisitte yöllä jokeen. 

Vierailija
30/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä raadossa enään kukaan himassa ole, et mitä sitten? Mä oon aina sanonut että mulle on yksi lysti mitä mun raadolle tehdään tai ollaan tekemättä, jos kuolen ulkomailla niin ei tarvii palauttaa ja Suomessa ollessa ihan sama vaikka kierittäisitte mattoon ja nakkaisitte yöllä jokeen. 

Puhutpa rumasti.

Vierailija
31/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meille oli tärkeää että kaikki löydettiin ja tuotiin Suomeen, siitä sai varmuuden ja lisätietoa siitä mitä oli tapahtunut. Oli myös helpottavaa tietää, että ainakin yksi heistä oli valokuvastakin tunnistettavissa.

Vierailija
32/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se oli jo kihloissa uuden kanssa? Oliko kyseessä ex-vaimo?

Vierailija
33/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tästä tunnekylmästä miehestä myöhemmin presidentti?

Vierailija
34/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesiassahan ei niitä tsunamissa kuolleita edes tunnistettu, koska ei ollut mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme