Mikä on toimitussihteeri?
Joku kirjapainojuttu vai ja mikä koulutus tarvitaan, kuka tietää? Tässä kuppasessa kaupungissa olis kerrankin ihan siedettävältä vaikuttava duunipaikka auki mut kun vaan vielä tietäs mitä se sisältää. Yhteystiedot on yhteen kirjapainoon.
Kommentit (5)
Päättää lehden ulkoasusta ja mitä sivuille laitetaan. Tuossa ydinasia tehtävästä, siitä on monta muunnosta lehden mukaan.
siitä, että mainokset menee paikoileen, tekee sivusuunnitelman, eli mikä juttu menee minnekin. Toimitussihteerit tilaa juttuja, usein päättävät maksuista, katsoo mitkä jutut menee lehtee, Toimitussihteeri myös editoi juttuja ja hyväksyy ne. Joskus myös taittaa, ellei ole taittajia. Nykyisin suositaan tuottajia, jotka vastaa tietyistä sivuista itse, mutta ovat toimitusihteerin alaisuudessa.
siitä, että mainokset menee paikoileen, tekee sivusuunnitelman, eli mikä juttu menee minnekin. Toimitussihteerit tilaa juttuja, usein päättävät maksuista, katsoo mitkä jutut menee lehtee, Toimitussihteeri myös editoi juttuja ja hyväksyy ne. Joskus myös taittaa, ellei ole taittajia. Nykyisin suositaan tuottajia, jotka vastaa tietyistä sivuista itse, mutta ovat toimitusihteerin alaisuudessa.
Mä vähän luulen että ap ei ole sopiva työhön....
lehdissä toimitussihteeri editoi juttuja, usein myös taitttaa, joten pitää olla journalistinen tausta. Kirjapainossa voi olla eri tyyppistä.