Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei nuku, tulen kohta hulluksi :(

Vierailija
07.10.2010 |

Meidän pieni suloinen vauvamme ei sitten millään suostu nukkumaan öitä mitenkään kiitettävästi. Hän herää noin 1 1/2 tunnin välein ja haluaa sitten syödä. Olen päivisin niiiin väsynyt etten enää tiedä mitä tehdä, kun vielä kaksivuotias esikoinen vaatii huomiota ja hoivaa niin etten ite välttämättä voi nukkua silloin kun vauva.

Vauva on vain kolmeviikkoinen, tiedän että hän on pieni juu, mutta oisko kohtalotovereita täällä? Oisko ketään joka pystyisi antamaan neuvoja, voiko jotain tehdä, milloin tämä muuttuu? En pysty jatkamaan tällaisella univelalla. Tulen oikeesti hulluksi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata kauheasti stressata sillä, mikä on oikeaoppinen tapa nukuttaa vauva tai missä se pitää nukkua, vaan tehdä niin, miten kulloinkin on helpointa.

Meidän 4-viikkoinen valvoi ensimmäisinä öinä pidempiä pätkiä kuin päivällä, jopa 3-4 tuntia kerralla. Yksi yö nukahdin imettäessäni vauvaa sängyssä; kuvittelin vaan torkahtaneeni mutta katsoessani kelloon tajusin, että oltiin nukuttu yli kolme tuntia! Siitä lähtien on vauva nukkunut meidän sängyssä ja yöt ovat rauhallisempia. Jaksamista sulle!

Vierailija
22/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok unirytmi eikä sille voi oikein mitään tehdä. Jos lapset nukkuvat samaan aikaan päiväunia, nukuthan sinäkin? Etkö saa unta, kun vauva nukahtaa yöllä takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai pikemminkin nukkumattomuutta) kesti yli kaksi vuotta. Sitten ihan ykskaks poika alkoi nukkumaan todella hyvin.

Mitään lohduttavaa en osaa sanoa. Toivottavasti pääset vähemmällä. Itsellä meni niin fyysinen kuin psyykkinenkin terveys tuossa rumbassa.

Vierailija
24/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni nukkui ensimmäisen kokonaisen yönsä reilu 3-vuotiaana. Siihen saakka heräili joka yö tunnin välein. Ensimmäisen vuoden heräili puolen tunnin välein... Väsymys on kamalaa, mutta eihän tuota ole kestänyt kauaakaan. Ja jos sinulla mieskin on, niin luulisi ettei tuohon olisi kovin hankalaa keksiä ratkaisuakaan...? Kun mies tulee töistä, painelee pihalle molempien lasten kanssa ja sinä nukut. Ehdit kuitenkin nukkumaan useamman tunnin, ennenkuin mies käy nukkumaan ja sinä aloitat taas yövalvomisen...

Vierailija
25/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikista ihanista vastauksista, olette ystävällisiä kun haluatte auttaa :) Täytyy kokeilla joitain juttuja, ja toivoa että mies jaksaa joku yö auttaa, kyllä uskon että hän suostuu. Edes yksi nukuttu yö takana tekee ihmeitä, nyt olen siinä tilassa että kävelen usvaisessa tokkurassa ja toivon koko ajan että tämä painajainen päättyisi. Kyllä se joku päivä päättyy, aika auttaa vissiin kanssa.

Hyvää syksyn jatkoa teille!

Vierailija
26/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten on vielä ihan pakko lisätä, vaikka saattaakin kuulostaa hieman ilkeältä, että jos vauva vain syö ja nukahtaa uudelleen, ole tyytyväinen. Sitähän ne pienet vauvat tekevät. Onneksi ei itke.

Pidä vauva vieressä ja torku itse heti kun vauva saa rinnan suuhunsa. Jos vauva ei itke vatsavaivoja, häntä ei tarvitse röyhtäyttää tms. Ja vielä yhtenä vinkkinä, että syöhän vauva kerralla riittävästi, takamaidonkin?

Vierailija
27/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinta kerralla ts. enemmän kerralla. Tosin aluksihan tulee laimeampaa, sitten "kermaa" ;)

Pystytkö nukkumaan imettäessäsi? meidän hono imijä ei suostunut syömään kuin istuma-asennossa. mä laitoin tyynyt tueksi ja torkuin samalla.

Pyydä tosiaan vaikka päiväapua. Tai sitten mies vaikka palkattomalle vapaalle päiväksi, pariksi (eikö isyysloma vasta loppunut?) ja sulle unta.

Tsemppiä!

Vierailija
28/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pieni suloinen vauvamme ei sitten millään suostu nukkumaan öitä mitenkään kiitettävästi. Hän herää noin 1 1/2 tunnin välein ja haluaa sitten syödä. Olen päivisin niiiin väsynyt etten enää tiedä mitä tehdä, kun vielä kaksivuotias esikoinen vaatii huomiota ja hoivaa niin etten ite välttämättä voi nukkua silloin kun vauva. Vauva on vain kolmeviikkoinen, tiedän että hän on pieni juu, mutta oisko kohtalotovereita täällä? Oisko ketään joka pystyisi antamaan neuvoja, voiko jotain tehdä, milloin tämä muuttuu? En pysty jatkamaan tällaisella univelalla. Tulen oikeesti hulluksi.

Pitää nälkää pitempään kuin rintamaito.

Vierailija
29/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saako vauva juotua tissistä myös takamaidon? Jos imee vain vähän aikaa tissiä ja sitten toista, niin maha ei täyty kunnolla, mielummin imetä vain yhdestä tissistä vähintään 15 min.kerralla.

Onko varma että herää nälkään? oletko koittanut antaa hänen rauhoittua itse, ennen kuin syöksyt syöttämään? Vauvat heräilee monta kertaa yössä, mutta jos malttaa ihan pikkuhetken odottaa ennen kuin reagoi, niin moni nukahtaa uudelleen.

Jos tosiaan syö tissin tyhjäksi asti ja imee kauan, niin sitten mä kanssa neuvoisin hörppäyttämään lisämaitoa päälle, että maha tulee täyteen.

Ja tosiaan, sama vinkki kuin joku ed. sanoi; yöllä vain syöttö, ei mitään muuta kontaktia vauvaan...

Kyllähän vauva heräilee paljon ja syötetään usein, mutta väli on yleensä ok, jos syö n. 3 tunnin välein tuon ikäisenä...

Vierailija
30/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo väsymys on kamalaa... Täällä tuollaista takana jo 9 kk ja yksin olen... :(

Vierailija
31/31 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei tosiaan syö yhdestä rinnasta kovinkaan kauan, ehkä korkeintaan 5 min!! Hotkii kauheasti ja yökkäilee sitten. Ehkä täytyy kokeilla lisämaitoa, ja sitten myös sitä ettei heti tarjoa tissiä kun neiti heräilee. Olen tainut tehdä siitä maidontajoamisesta semmoisen itkunvaimentimen kun pelkään että esikoinen herää jos vauva kovasti itkee.

Tsemppiä myös teille muille yövalvojille, ottaa koville, vaikka tiedän etten itse ole vielä kauan joutunut "kärsimään" kun viikkoja vasta kolme takana. Ihmeellistä miten paljon ihminen voi kestää kun on pakko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän