Minä olen aina pitänyt lähiönimiavauksia pelkkänä
höpötyksenä ja provoiluna kunnes tajusin nyt yhtäkkiä, että nimien perusteella pystyy arvaamaan varsin paljon perheen asuinpaikasta. Lapseni vaihtoi juuri kerhopaikkaa ja edellisessä kerhossa oli mm. Nea, Jimmy ja Daniela (kaikki suomalaisia ja perinteiset sukunimet) ja nykyisestä kerhosta löytyy mm. Paavo, Kaarlo ja Toivo. Arvatkaas vaan kumpi kerhoista on vuokrataloalueen ja kumpi vanhan ja arvostetun omakotitaloalueen vieressä?
Kommentit (32)
Lapsetkin ovat siis sekaisin samoissa päiväkodeissa ja kerhoissa. Mutta kyllä etunimestä pystyy aika hyvin päättelemään kummanlaisella alueella lapsi asuu ja vanhempien koulutustason samaten. Ei tietenkään aina, mutta useimmiten.
missä mä asun?
Lasten kerhokaverit nimeltään Isabella, Lucas, Samuel yms..
Emme ole korkeastikoulutettuja, asutaan vuokraläjiössä ja ikää mulla 26v ja miehellä 28v. Tämän perustella meidän lapsilla pitäs olla lähiönimet... Jessika, Janina, Mico yms.
Vaan meidän lapsetpa ovat nimeltään Aapo, Toivo ja Martta... Mitenhän tämän selitätte?? :D
uusia luokkakavereita katsoessa pienessä koulussa. Köyhimmällä duunariperheellä on lapsella todella prinsessanimi. Vanhat vanhemmat ovat valinneen lapselle nimen edellisestä sukupolvesta tyyliin Jari. Akateemisilla on vanhoja klassikkonimiä.
yksittäinen tapaus ei kerro vielä mistään mitään. Kun otetaan 100 tai 500 perhettä niin sitten vasta voi sanoa jotain yleispätevää.
Emme ole korkeastikoulutettuja, asutaan vuokraläjiössä ja ikää mulla 26v ja miehellä 28v. Tämän perustella meidän lapsilla pitäs olla lähiönimet... Jessika, Janina, Mico yms.
Vaan meidän lapsetpa ovat nimeltään Aapo, Toivo ja Martta... Mitenhän tämän selitätte?? :D
Elisa, Sanna, Esam, Olli, Ella, Abdinajib, Hai, Mikael, Jenni, Khalid, Deni, Pihla, Salla, Eemil...
Ei ole vaikea arvata missä asun, vai mitä?
yksittäinen tapaus ei kerro vielä mistään mitään. Kun otetaan 100 tai 500 perhettä niin sitten vasta voi sanoa jotain yleispätevää.
lähinnä vain huvituin tästä kejusta ja heitin kommentin sekaan... itse kun en ihan tuota ellekirjoita että noin olisi. Ehkä pääkaupunkiseudulla on, mutta ei ainakaan täällä meillä päin pidä paikkaansa... ihan yhtä paljon on noita vanhoja nimiä kuin muita.
Ja ihan varmasti julistit koko palstalle lapsesi oikeat nimet. Sinuthan tuosta tunnistaisi, jos totta olisi.
Höp höp
Lähiöalueella puistosta löytyi Alex, Janna, Jessica ja Nico kun taas nykyiseltä kalliimmalta alueelta mm. Niilo, Reino, Onni, Anna.
Joku puhui lähiönimestä, mutta sukunimi ruotsalainen, joten bätrefolk. hifk. vitun ääliöt!!!!
Ja ihan varmasti julistit koko palstalle lapsesi oikeat nimet. Sinuthan tuosta tunnistaisi, jos totta olisi.
Höp höp
Enpäs mitään sellaista kertonut mitä ei tutut ennestään tietäisi ja tuntemattomille tuskin meidän perheen tiedot sanoo mitään...
Jos sua hävettää se että tutut tietäisi että täällä palstalla roikut, se ei tarkoita että mua hävettäisi! :D
ja nyrpistelevät meidän lasten suomalaiskansallisille nimille. T. lähiömutsi