Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä työhakemus kun viime vuodet ovat menneet tehdessä ei mitään?ov

Vierailija
07.10.2010 |

Olen kolmekymppinen, mutta kovin paljoa työkokemusta ei ole. Nuorempana en saanut juuri koskaan kesätöitä kovasta yrityksestä huolimatta ja viime vuodetkin ovat menneet masennuksen kourissa.

Virallisesti olen ollut opiskelija, mutta en ole valmistunut. Olen kyllä nuorempana suorittanut yhden ammattitutkinnon, jolla voi pyyhkiä vain takapuoltaan sillä alalla ei ole töitä. Sen jälkeen opiskelin siis yliopistossa mutta en valmistunut ja iski masis + fyysisiäkin vaivoja.

Nyt olen päässyt sairastelusta ohitse, ja olen aloittanut uuden alan opiskelun yliopistossa. Alan joka motivoi tuhat kertaa enemmän kuin aiempi ja intoa riittää nyt saada elämä raiteilleen.

Tarvitsisin vain kipeästi osa-aikatyötä, sillä rahaa ei tule kohta enää mistään. Miten ihmeessä haen työtä, kun taustani vaikuttaa kieltämättä aika sekavalta ja hajanaiselta. Ei ole kuin lyhyitä satunnaisia kesätöitä yms. ja viimeisimmästäkin lyhyestä työpätkästä on jo 1,5 vuotta aikaa.

Tiedän että olisin hyvä työntekijä niissä hommissa mihin haluaisin hakea, mutta miten saisin paikan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se sitten mitä tahansa.

Ehdotan, että alitat pikimmiten jonkin vapaaehtoistyön tai menet feissariksi, siivoojaksi, hyllyntäyttöön, ihan mitä tahansa.

ota yhteys kaikkiin rekryfirmoihin, ne hommaa sinulle jobin.

Vierailija
2/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitat että "viime aikoina olen astellut kulttuuriprojektieni parissa F.E.Sillanpään ja Mika Waltarin viitoittamaa tietä". Haastattelussa voit sitten tarkentaa että et ole kirjoitellut mitään, mutta olet ollut pitkiä aikoja "akkujen latauksessa" kuten em. suurmiehet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehneesi ehkä joitain projekteja?

Vierailija
4/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain tunnu pääsevän. Minulle kelpaisi esim. vaikka siivoustyö, mutta minua ei valita koska opiskelen kuitenkin yliopistossa joten vaihdan hommaa heti parempaan kun tilaisuus tulee. Tai siis näin minulle sanottiin. Varsinkin kun olen jo tämän ikäinen. Monet palkkaavat mieluummin teinin jonka saa ehkä halvemmallakin ja joka ei niin todennäköisesti vaihda paikkaa.

Minulle siis kyllä kävisi pidemmäksikin aikaa ihan hanttihommat, mutta näin rekrytoijat tuntuvat ajattelevan.

Rekryfirmoihin olen lähettänyt tietoni, mitään ei ole niistä kuulunut

T:ap

on se sitten mitä tahansa.

Ehdotan, että alitat pikimmiten jonkin vapaaehtoistyön tai menet feissariksi, siivoojaksi, hyllyntäyttöön, ihan mitä tahansa.

ota yhteys kaikkiin rekryfirmoihin, ne hommaa sinulle jobin.

Vierailija
5/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun mun mielestäni tarvitse selvittää mitä sairastit kovin tarkasti, voit sanoa sairasteelleesi vakavasti pariin otteeseen ja toipuneesi, terveytesi on nyt hyvä.

Vierailija
6/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

studentwork Finndeaan ja Beworkiin, sieltä löytyy alle 3 kk:n pestejä.

Vierailija
7/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän saisi ilmaistua niin, että työnantaja oikeasti uskoisi minun olevan terve? Ettei ajattele että kohta se kuitenkin sairastuu uudestaan, tai että siinä on jotain vikaa, parempi ottaa sellainen joka ei ole sairastellut.

(huomaa että olen märehtinyt tätä asiaa nyt liikaa, kun tulee vain negatiivisia puolia koko ajan mieleen)

Ei sun mun mielestäni tarvitse selvittää mitä sairastit kovin tarkasti, voit sanoa sairasteelleesi vakavasti pariin otteeseen ja toipuneesi, terveytesi on nyt hyvä.

Vierailija
8/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot: "onneksi sairaudet on nyt sairastettu".

ja tosiaan, älä nyt hiero kenenkään naamaan, että mielenterveysongelmista on kyse (koska niistä ei tosiaan koskaan tiedä), sanot, vaan että opinnot on viivästyneet vakavien terveydellisten ongelmien vuoksi.

Vierailija
9/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymässä _henkilökohtaisesti_ eri paikoista, kaupoista tai siivousfirmoista (tai paikoista, joiden töistä uskot selviäväsi). Kerro että sinulla ei ole kokemusta alasta, ja olet valmis tekemään mitä työtä tahansa, jos kysyvät aiempaa työkokemusta. Eriyisen kiinnostaviin paikkoihin voit vielä soittaa myöhemmin. Kuka työnantaja voisi vastustaa tällaista?

Työnhakijoita on paljon, ja työpaikkaa voi joutua odottamaan kauankin. Mutta silti, asenne ratkaisee.

Vierailija
10/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä ihan käytännön vinkkejä CV:n muotoiluun, jos on sellaisia paikkoja missä en voi käydä paikan päällä kysymässä?

Olen siis jo jonkin verran hakemuksia tehnyt, mutta yhteenkään haastatteluun en ole päässyt

kysymässä _henkilökohtaisesti_ eri paikoista, kaupoista tai siivousfirmoista (tai paikoista, joiden töistä uskot selviäväsi). Kerro että sinulla ei ole kokemusta alasta, ja olet valmis tekemään mitä työtä tahansa, jos kysyvät aiempaa työkokemusta. Eriyisen kiinnostaviin paikkoihin voit vielä soittaa myöhemmin. Kuka työnantaja voisi vastustaa tällaista?

Työnhakijoita on paljon, ja työpaikkaa voi joutua odottamaan kauankin. Mutta silti, asenne ratkaisee.

Vierailija
11/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huolestuneisuutesi ei paranna cv:tä. Etkä meidän silmissä ole sen parempi.

Miksi mietit joutavia? Tee se vitun hakemus ja jos oikeasti tahdot tehdä töitä niin pistä elämäsi likoon sen vuoksi.

Sinulla on vain yksi elämä käytä se harkiten.

Vierailija
12/12 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä ihan käytännön vinkkejä CV:n muotoiluun, jos on sellaisia paikkoja missä en voi käydä paikan päällä kysymässä?

Olen siis jo jonkin verran hakemuksia tehnyt, mutta yhteenkään haastatteluun en ole päässyt

ja tampereen kaupungin sivuilla oli kanssa jotain linkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan