Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk Vauvalla viikonlopusta asti ollut flunssaa..

Vierailija
20.09.2010 |

Lauantain iltana oli 37,9. Muuten ei ole ollut mitään lämpöä. Nukkuisi kokoajan ja nenässä räkää. Nyt tänään huomasin, että on ääni kähentynyt/lähtenyt. Jos vauvalla on flunssaa, tariiviko lääkärissä käydä ellei lähde tiettyyn aikaan, vai mitä ?

Itsellänikin on nyt nenä ihan tukossa, lämpöä 37,4, kurkku ERITTÄIN kipeä- kamala olo. :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla jälkitauteja yms.

Vierailija
2/6 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran lämpöäkään ei enää ole. Tavallinen flunssa kestää usein vähän pidempään, kuin pari-kolme päivää. Ainakin itselläni ja omilla lapsillani (ja miehellä myös) on aina kestänyt.

En nyt ihan heti olisi lääkäriin viemässä. Vasta, jos tuntuu todella pitkittyvän (esim. ei mene viikossa ohi tai ala helpottaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavalliselle flunssalle mitään voi, kuten varmasti hyvin tiedätkin. Suurin osa tulehduksista on virusperäisiä ja paranee itsestään ajan kanssa.

Jos on 3 KUUME-päivää, niin sitten pitää käydä näyttäämässä. Mutta kuume on vasta 38,5 pyllystä mitattuna...

Vierailija
4/6 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa kestää noin viikosta kahteen ja sen ensimmäisen viikon jälkeen täytyisi oireiden alkaa helpottaa. Joten itse en pelkän flunssan takia lähtisi lääkäriin, siihen kun ei ole mitään ns. hoitoa. Jos kuume korkea tai muita oireita tulee niin sitten harkitsisin uudelleen.

AINA voi soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä tarkemmin jos yhtään epäilyttää, he osaavat sanoa paremmin kuin me täällä nettipalstalla.

Vierailija
5/6 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suolavesisuihke tai tipat. Meillä suihke toimii paremmin. Nuhaisen vauvan seurailu on sydäntäriipaisevaa, mutta kyllä vauvat selviää pienestä lämpöilystä. Lämpö on merkki siitä, että lapsen immuniteettisuoja toimii ja taistelee viruksia vastaan.

Vierailija
6/6 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että lääkärit eivät voi tehdä mitään flunsalle. Tuli vain mieleen, että jos on jotain muuta, tällainen ylihuolehtivainen äiti kun olen. :)

Onko pepusta mitattuna kuume siinä 38,5 ? ITse olen aina luullut, että se on 37,5 niin alkaa olemaan jo kuumetta. NÄin olisin muistellut, noh hyvä kuuitenkin tietää .

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä