Saako nykyaikana opettaja laittaa oppilaan nurkkaan?
Omasta lapsesta ei kyse, vaan luokassa melkoisen villi poika, jonka opettaja oli laittanut seisomaan nurkkaan. Eikös se ole nykyaikana "kielletty" ? Ja olen kurin puolestapuhuja, mutta en hyväksy laittomia keinoja. Kertokaa, ketkä tiedätte asiasta.
Kommentit (35)
miettimisnurkkaan - tai miksi sitä nyt haluaa nimittää. Itse lastenkasvatuksen ammattilainen Jo Frost asialla, ja opettamassa!
Hirveetä, pitäskös tämmöset ohjelmat nyt sitten kieltää?? Kauhistus sentään, niissähän lapsi saattaa jopa tuntea syyllisyyttä tekosistaan ja oppia oikean ja väärän!
Luepa ketju. Minä olen asiallisesti puhunut. Voi jestas teitä taas.
Sulla on tosi iso herne nenässä asiasta, kun jaksat kavereillekin soitella ja täällä kysyä.
oli koulutuspäivä. On häpeärangaistus, joita ei 2000-luvulla käytetä enää. Minä saan kyllä luokan kuriin ilman häpeärangaistuksiakin, ei edes ääntä tarvitse korottaa. Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista. Turha rangaistuksien latelu aiheuttaa lapsissa vain kapinaa. Tietenkin tulee jälki-istuntoa, jos käyttäytyy huonosti, ns. syy-seuraussuhde, mutta nurkkaan ei minun tarvitse oppilaita laittaa.
Ja tämä taotaan näiden kouluhäiriköiden päähän jo koulusta saakka.
Ihania aikuisia kasvaa varmasti tuolla aatteella.. :/
Sulla on tosi iso herne nenässä asiasta, kun jaksat kavereillekin soitella ja täällä kysyä.
jäi vaivaamaan, hernettä ei nenässä ole, en ole täällä huutanut ja meuhkannut, kuten eräät ketjussa.
ap
Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista.
Ja kokemusta oli alalla kuinka paljon?
Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista.
Ja kokemusta oli alalla kuinka paljon?
Kuin myös vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä. Minun tunneillani on myös rauhallista ja silti uskaltaa viitata. Kun itse olin lapsi, en uskaltanut viitata erään opettajan tunnilla, koska jos vastasi väärin, joutui nurkkaan.
Silti eräänkin kerran, kun sanoin erittäin sydämenmuotoisesti eräälle oppilaalle: "Could you open your textbook, please", sanoi oppilas minulle: "Mä tapan sut".
Että näin. Ja koskaan, siis koskaan en ollut yhdellekään oppilaalle epäystävällinen, saati tyly!
Silti eräänkin kerran, kun sanoin erittäin sydämenmuotoisesti eräälle oppilaalle: "Could you open your textbook, please", sanoi oppilas minulle: "Mä tapan sut".
Että näin. Ja koskaan, siis koskaan en ollut yhdellekään oppilaalle epäystävällinen, saati tyly!
on siirtää oppilas erilleen muista istumaan. Rauhoittaa usein kummasti tilannetta.
Puhuttelu kyseisen oppitunnin jälkeen kahden kesken, oppilas ja minä. Yhteydenotto, rakentavaan sävyyn toki, oppilaan isään. Ilmoitus asiasta rehtorille ja rehtorin puhuttelu.
nro 32 (?)
Puhuttelu kyseisen oppitunnin jälkeen kahden kesken, oppilas ja minä. Yhteydenotto, rakentavaan sävyyn toki, oppilaan isään. Ilmoitus asiasta rehtorille ja rehtorin puhuttelu.
nro 32 (?)
ja ps. Hyvä, ettet laittanut nurkkaan ;)
oli koulutuspäivä. On häpeärangaistus, joita ei 2000-luvulla käytetä enää. Minä saan kyllä luokan kuriin ilman häpeärangaistuksiakin, ei edes ääntä tarvitse korottaa. Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista. Turha rangaistuksien latelu aiheuttaa lapsissa vain kapinaa. Tietenkin tulee jälki-istuntoa, jos käyttäytyy huonosti, ns. syy-seuraussuhde, mutta nurkkaan ei minun tarvitse oppilaita laittaa.
ja sitten perjantaina se menee jälki-istuntoon. Mikäli menee, koska silloinhan sillä voi olla vaikka nuhaa.
Ehkä opetat jossa eliittikoulussa tai pienessä kyläkoulussa etkä edes tajua millaista on olla luokassa jossa on oikeasti ongelmia.