Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nykyaikana opettaja laittaa oppilaan nurkkaan?

Vierailija
06.10.2010 |

Omasta lapsesta ei kyse, vaan luokassa melkoisen villi poika, jonka opettaja oli laittanut seisomaan nurkkaan. Eikös se ole nykyaikana "kielletty" ? Ja olen kurin puolestapuhuja, mutta en hyväksy laittomia keinoja. Kertokaa, ketkä tiedätte asiasta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope yrittää saada poikaan järjestystä ja sivulliset kantavat huolta, toimiiko ope oikein... Kantaisipa joku yhtä paljon huolta, onko se oikein, että tälläiset vatipäät rellestävät luokassa ja ainoastaan mietitään, poljetaanko, nyt heidän oikeuksia, velvollisuuksista näköjään viis! Sillä ei näköjään ole mitään painoarvoa, että hän nöyryttää omalla käytöksellään luokkaa ja opettajaa? On kyllä ihan älytöntä tää vanhempien kyttäysmentaliteetti!Ensin ihmetellään, miksi kouluissa on levotonta ja sen jälkeen sitä, miksi opet ei tee mitään! Tässä syy: opet EIVÄT voi tehdä mitään, kun joutuvat joka hemmetin asiassa miettimään, "onko tämä kurinpalautus toimenpide väärä!" Pentele, lisää oikeuksia opettajille, sanon minä!

Vierailija
22/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettimisnurkkaan - tai miksi sitä nyt haluaa nimittää. Itse lastenkasvatuksen ammattilainen Jo Frost asialla, ja opettamassa!

Hirveetä, pitäskös tämmöset ohjelmat nyt sitten kieltää?? Kauhistus sentään, niissähän lapsi saattaa jopa tuntea syyllisyyttä tekosistaan ja oppia oikean ja väärän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ketju. Minä olen asiallisesti puhunut. Voi jestas teitä taas.

Vierailija
24/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi iso herne nenässä asiasta, kun jaksat kavereillekin soitella ja täällä kysyä.

Vierailija
25/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koulutuspäivä. On häpeärangaistus, joita ei 2000-luvulla käytetä enää. Minä saan kyllä luokan kuriin ilman häpeärangaistuksiakin, ei edes ääntä tarvitse korottaa. Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista. Turha rangaistuksien latelu aiheuttaa lapsissa vain kapinaa. Tietenkin tulee jälki-istuntoa, jos käyttäytyy huonosti, ns. syy-seuraussuhde, mutta nurkkaan ei minun tarvitse oppilaita laittaa.

Vierailija
26/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä taotaan näiden kouluhäiriköiden päähän jo koulusta saakka.

Ihania aikuisia kasvaa varmasti tuolla aatteella.. :/

Vierailija
27/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi iso herne nenässä asiasta, kun jaksat kavereillekin soitella ja täällä kysyä.

jäi vaivaamaan, hernettä ei nenässä ole, en ole täällä huutanut ja meuhkannut, kuten eräät ketjussa.

ap

Vierailija
28/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista.

Ja kokemusta oli alalla kuinka paljon?

Vierailija
29/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista.

Ja kokemusta oli alalla kuinka paljon?

Kuin myös vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä. Minun tunneillani on myös rauhallista ja silti uskaltaa viitata. Kun itse olin lapsi, en uskaltanut viitata erään opettajan tunnilla, koska jos vastasi väärin, joutui nurkkaan.

Vierailija
30/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti eräänkin kerran, kun sanoin erittäin sydämenmuotoisesti eräälle oppilaalle: "Could you open your textbook, please", sanoi oppilas minulle: "Mä tapan sut".

Että näin. Ja koskaan, siis koskaan en ollut yhdellekään oppilaalle epäystävällinen, saati tyly!

Vierailija
31/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti eräänkin kerran, kun sanoin erittäin sydämenmuotoisesti eräälle oppilaalle: "Could you open your textbook, please", sanoi oppilas minulle: "Mä tapan sut".

Että näin. Ja koskaan, siis koskaan en ollut yhdellekään oppilaalle epäystävällinen, saati tyly!

Vierailija
32/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siirtää oppilas erilleen muista istumaan. Rauhoittaa usein kummasti tilannetta.

Vierailija
33/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelu kyseisen oppitunnin jälkeen kahden kesken, oppilas ja minä. Yhteydenotto, rakentavaan sävyyn toki, oppilaan isään. Ilmoitus asiasta rehtorille ja rehtorin puhuttelu.

nro 32 (?)

Vierailija
34/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelu kyseisen oppitunnin jälkeen kahden kesken, oppilas ja minä. Yhteydenotto, rakentavaan sävyyn toki, oppilaan isään. Ilmoitus asiasta rehtorille ja rehtorin puhuttelu.

nro 32 (?)

ja ps. Hyvä, ettet laittanut nurkkaan ;)

Vierailija
35/35 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koulutuspäivä. On häpeärangaistus, joita ei 2000-luvulla käytetä enää. Minä saan kyllä luokan kuriin ilman häpeärangaistuksiakin, ei edes ääntä tarvitse korottaa. Kun kunnioittaa lasta, niin lapsi kunnioittaa aikuista. Turha rangaistuksien latelu aiheuttaa lapsissa vain kapinaa. Tietenkin tulee jälki-istuntoa, jos käyttäytyy huonosti, ns. syy-seuraussuhde, mutta nurkkaan ei minun tarvitse oppilaita laittaa.

ja sitten perjantaina se menee jälki-istuntoon. Mikäli menee, koska silloinhan sillä voi olla vaikka nuhaa.

Ehkä opetat jossa eliittikoulussa tai pienessä kyläkoulussa etkä edes tajua millaista on olla luokassa jossa on oikeasti ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan