Onko itsellinen nainen miehille punainen vaate?
Olen alkanut ihmettelemään kavereideni puolisoiden ja muidenkin miesten kommentteja minusta, joka siis olen viidettä vuotta itsellinen nainen. Tuntuu että pitävät mua jotenkin pelottavana jopa? Mitään sääliä en ole tunnistavinani edes rivien välistä, enemmänkin aggressiivisia tunteita.
Ihan ketä tahansa en huoli, uskokaa pois, kyllä niitä kokeilijoita on ollut jos jonkinsorttista, ja saa jotenkin sellaisen kuvan että heidän mielestään pitäisi eka tarjokas ottaa. Naispuoliset ystävät yrittävät parittaa silloin tällöin, muttei sen kummemmin reagoi ainakaan vihaisesti (eikä kyllä säälivästikään).
Kommentit (4)
Lapsiperheitä tai muuten vaan pariskuntia.
Enkä muuten yritä käännyttää ketään näistä rouvistakaan, jos sellainen tuli jollekulle mieleen.
Millainen ystäväpiiri sulla on?
Entäpä, jos heitä ei ärsytäkään se, että et ole perheellinen.
Vaan muu asenoitumisesi ja esiintymisesi. Jos olet besserwisseroimassa ystäviesi perhe-elämää ja suuna päänä seurassa, miehiä voi ärsyttää sellainen keekoilu, ei niinkään se, että olet yksinasuva.
Tuota kannattaa miettiä, en toki tiedä, onko noin vai ei.
Toinen mahdollinen selittävä tekijä on, että liikut sovinistisissa ympyröissä. Itse olen akateeminen stadilainen ja alalla, jossa naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia ja sanavalmiutta arvostetaan. Kukaan mies ei koskaan pitäisi negatiivisena sitä, että nainen on pärjäävä ja perheetön - päin vastoin.
Mutta tiedän kyllä, että kaikkialla Suomessa ja kaikissa sosiaalisissa ryhmissä noin ei välttämättä ole.
Itsellinen oli perinteisessä suomalaisessa maaseutuyhteisössä henkilö joka asui vuokralla toisen omistamassa asunnossa ja maksoi asumisestaan joko rahalla tai työnteolla. Pääansionsa itsellinen sai tekemällä muuta kuin maatöitä, esimerkiksi toimimalla käsityöläisenä. Itsellisellä saattoi olla myös omaa pientä viljelystä ja muutamia kotieläimiäkin.
voisi omasta tuttavapiiristäni kuvitella, että asia olisi noin. Millainen ystäväpiiri sulla on?