Uskaltaako yksityiseen työnantajaan luottaa???
Minulle tarjottiin vakituista työsuhdetta yksityiseltä taholta, mutta jotenkin sekin, siis yksityisyys, tuntuu jotenkin "epäilyttävältä" taholta olla työpnantajana, tyhmää varmaan tämä luuloni...silti kaipaisin kokemuksia/mielipiteitä?
Kyseessä terveydenhuoltoalan yritys ja palkkatoivettakin tietty kysyivät, kunnallisella ollut aina joten enpä osnanut siihenkään kummoista heti siinä 1h prässäissä minkä haastattelu kesti niin vastata..
Fyysisen uhan riski on työssä olemassa ja siitä kysyttiinkin että miten asian klaaraisin jos/kun uhkaava tilanne päällä...
Mitä te sanoisitte palkkatoiveeksenne, yksityisethän taitaa maksaa heikommin kuin kunnallinen puoli, mutta mutta...
Kommentit (4)
Ala ei liene suhdanneherkimmästä päästä, ja jos olet jo alallasi kannukset hankkinut, niin rohkeasti vain! Ja minä nyt jollakin näppituntumalla ehdotan, että jos palkkakysymykseen vielä palataan, niin pyydä 10 - 15% enemmän kuin julkisella, mutta älä ole jyrkkä.
Fyysinen uhka on yksi palkkaperuste. Tosin palkka ei liennytä pelkoasi tai vähennä mahdollisen väkivallan aiheuttamia haittoja. Itse olen myös kerran hakenut ja päässyt paikkaan, jossa fyysinen väkivalta oli odotettavissa ja jossa myös kohtasin sitä. Työnantajan puolelta ei (enää nykyään) pitäisi riittää uhan tiedostaminen, vaan on tarjottava myös keinoja vähentää sitä ja annettava mahdollisuuksien mukaan keinoja torjua väkivaltaa ja saada erittäin nopeasti apua tilanteen niin vaatiessa.
paljon enemmän kuin kunnallisella.
Soita liittoon ja kysy palkkavertailuja, niillä on hyvät tilastot. Mun mutsi on yksityisellä lääkäriasemalla vastaanotossa. Antaa siis aikoja ja kirjoittaa saneluja puhtaaksi (ei siis sairaanhoitaja) ja palkka 2400 e/kk. Siihen päälle ilta- ja viikonloppulisät.
Eräs ystäväni on yksityisellä taholla eli (perus)hoitaa jollakin tavoin fyysisesti vammautuneita ihmisiä asuntolassa ja hä'nen peruspalkkansa on vain 1800e/kk+yö%vkonloppulisät, ei kuulosta paljolta tuo lähtökohta..
ap
kuin kunnallisella. Eli panet palkkatoiveeseen esim. 100-200€ enemmän kuin kunnallisella olisi ja toteat, että on keskusteltavissa?