Olenko hullu kun hankin jo vaunut ja muutakin vauvalle rv:lla 25?
Eilen ostettiin vaunut ja turvakaukalon ostan heti kun löydän mieleisen. Myös muutakin pientä vauvatavaraa on tullut hankittua jo. Laskettuaika on tammikuussa..Olen ajatellut, että eihän sitä tiedä miten kauan olo on näin energinen ja hyvä ja siksi hoidan hankinnat jo nyt. Vähän tietty pelottaa, että jos jokin meneekin mönkään tässä raskaudessa..missä vaiheessa te olette tehneet isommat hankinnat?
Kommentit (13)
Ja parempi että on tärkeimmät jo valmiiksi hankittuna kun sitten vauvan syntymän jälkeen on muutakin puuhaa.
kuumeillessa jo ostin jotain ennen raskautta, siis tärppiä odotellessa.
Vaunuja ja isompaa sitten raskausajalla, ei loppuvaiheessa todellakaan.
Ei ole ollut keskenmenoja. Ja jos olisi tullut niin olisi ehkä pamahdettu uudestaan paksuksi?
tein minä. toki mun raskausaika oli niiin helppo että pelkään mitä se onkaan seuraavan kohdalla.mutta vaunut ja kaukalo tuli tosiaan ostettua aika lailla samoilla viikoilla ku sä olet olet. loput kamat sitten pikkuhiljaa ja äippälomalla laittelin vaatteita yms. voih sitä aikaa ( vauva nyt 6kk ) tsemppiä!!
On se tuossa vaiheessa jo paljon todennäköisempää että kaikki menee hyvin. Muutenkaan jos ei sitten menisi ei siinä jotkut vaunut paljon paina.
rv 36+5
(Ja aion opettaa tämän vauvan tutille ja tuttipullolle vaikka puoliväkisin)
jälkeen mekin hankittiin vaunut yms. isompaa. Musta oli järkevämpää hankkia noi siinä vaiheessa, kun ei tiedä, jos olisi vaikka joutunut loppuvaiheessa vuodelepoon. Vaunut varsinkin ovat sellaiset, että niitä on hyvä päästä molempien kokeilemaan, jotta esim. työntökorkeus on hyvä.
Ja eihän sitä tiedä, jos vaikka lapsi syntyykin reippaasti ennen laskettua aikaa. Siinä tulee isukille hoppu hankkia turvakaukaloa, vaunuja yms. jos lapsi päättääkin tupsahtaa maailmaan vaikka jo viikolla 30. (Toki silloin lapsi olisi vielä pitkään sairaalassa, mutta kivempi kuluttaa aikaa lapsen kanssa kuin juosta etsimässä hankintoja.)
Mä olin alussa aika varovainen, mutta siinä vaiheessa, kun lapsi todennäköisesti selviäisi hengissä, jos synnytys käynnistyisi on musta ihan hyvä olla kaikki olennaisimmat hankittuna. Jos jää oikein varmistelemaan, eihän niitä tavaroita voisi hankkia kuin vasta kotiutumisen jälkeen.
Me ostettiin toiselle lapselle vaunut 2-vuotta ennenkuin tulin raskaaksi =D Joten et ole yhtään aikasessa!
intoilla ihanasta asiasta :)
Ja eipähän tunnu niin isolta rahalta kun pikkuhiljaa ostelee. Saa meinaa aika summan menemään vauvan tavaroihin.
Muuta sitten tulikin tehtyä ja laitettua valmiiksi kesän mittaan...
Me ostettiin toiselle lapselle vaunut 2-vuotta ennenkuin tulin raskaaksi =D Joten et ole yhtään aikasessa!
Meillä aloitettiin tavaroiden hankkiminen heti kun plussa tuli. Takana oli jo yksi keskenmeno, ja sen raskauden aikana ei 'uskallettu' hankkia mitään. Nyt tehtiin toisin. Jos menee kesken niin menee, mutta ei voi elää kokoajan pelossa.
Sitä paitsi on lompakolle ystävällisempää kun hankintoja tekee pitkin matkaa eikä kaikkea kerralla :) ja tulee katseltua pidemmällä aikatähtäimellä kaikkea kivaa mitä voisi hankkia, eikä sitten niin harmita kun ei ole katsellut vaihtoehtoja tarpeeksi.
Terv. odottaja rv 23, ja lähes kaikki kamat jo hankittu :-D
Ostin ensimmäiset vauvanvaatteen 10 vuotta ennen esikoisen syntymää.
Sitä oli niin positiivisella mielellä, että kaikki menee hyvin. Ja onneksi menikin.
Kaikki isot hankinnat oli tehty rv 30 mennessä, vaatteetkin viikkasin kaappiin ennen äippäloman alkua :)
Tuskin olet ainoa, joka on ajoissa liikkeellä :)