Te joilla vauva syntynyt keskosena, onko ollut mitä tuntemuksia ennen syntymää?
Mulla vaan on koko raskauden ollut "tunne" että tämä ei mene loppuun asti.
Ja kovia ja kipeitä supistuksia rv 20 alkaen. Rv 25 kohdunsuu pehmeä ja kanavaa 1 1/2 cm
Kommentit (9)
supistukset alkoivat maanantaina lapsi syntyi keskiviikkona viikoilla 26
lapsivedet meni täysin yllättäen 33+3 ja kiireellinen sektio tehtiin 34+2
Kun supparit alkoivat ekan kerran koko raskauden aikana, niin samana päivänä vauvakin sitten syntyi, r.v. 34+2.
ei mitään ongelmia raskauden aikana mutta mä jotenkin aavistelin aikaisen syntymän. Eipä keskosta ihan tullut mutta rv 35 tasan syntyi pieni poika (3 kg). Ja kaikki väittivät että "ensimmäinen on aina yliaikainen"....mutta mä vaan tiesin ettei niin kävisi.
Oon ite nyt rv 25+ ja pelottaa, että syntyy liian aikasin.
Ei mitään syytä pelätä, mutta silti...
koko alkuraskauden. Supistuksia myös lähes koko raskauden - viikolta 20 usein 10 minuutin välein ja jossain vaiheessa alkoivat olla tosi voimakkaita ja sitten kivuliaitakin. Ihme kyllä raskaus jatkui viikolle 36, milloin lapsi syntyi isona keskosena. Jännittävä raskaus kaiken kaikkiaan, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
Oon ite nyt rv 25+ ja pelottaa, että syntyy liian aikasin.
Ei mitään syytä pelätä, mutta silti...
sairaalassa oltiin 4kk ensin 2kk teholla ja sit 2kk jatkohoidossa. muta nyt ihan perusterve vauva kotona :)
Supistuksiakin (kivuttomia) oli jo tosi varhaisilta viikoilta. Neuvolassa/lääkärissä niitä ei otettu vakavasti. Kohdunsuu pysyi kiinni ja kanavaakin oli. Sitten viikoilla 32+0 alkoi yöllä kipeät supistukset ja vuorokauden sisällä poika syntyi kaikista estelyistä huolimatta.
Alkaa jännittämään miten tässä käy! :(