G: Oma etunimesi ja pidätkö siitä?
Kommentit (49)
puna poski palleroinen.
Piti ainakin lapsena paikkansa Anni-siskoni kohdalla. Pyöreä, valkotukkainen, hymysuu.
siinähän se menee
ulkomaalaisten kanssa ollut hankala
Hyvää: kansainvälinen nimi, jonka ihmiset osaa lausua
Huonoa: Ihmiset luulee, että olen kotoisin venäjältä.
muut kyllä sanovat sen olevan kiva nimi. Kerran piloillani sanoin miehelle että harkitsen nimen vaihtoa ja se kauhistui.
ulkomailla luultiin japaninkielen sanaksi kerran :-D onhan se lausunnaltaan sellainen ruman töksähtävä, vähän äkäsen kuulonen kirosana :-D
unkarin kielessä tarkoittaa ruuvipenkkiä
kotoinen merkitys kauniimpi
Sanna. Pidän, mutta on himskatin yleinen.
Nina
-Luulevat mua aina venäläiseksi, koska kasvonpiirteet on kuulemma kuin venäläisellä nimestä puhumattakaan.
-Kansainvälinen nimi
-Kyhyt ja ytimekäs
Elikkä joo, ihan tyytyväinen olen =)
ja oon aina tykänny kovasti kiva tommonen yleinen mut ei silti mikään jokasen nimi:) ja omassa ikäluokassa ei tosiaan montaa oonaa löydy ja tosi harvinainen mutta nykyään kun kuuntelee niin tuntuu et joka toisen 5 v tytön nimi on oona:D tosin ulkomailla kahen vokaalin yhdistelmä on siis suuri mysteeri eikä lausuminen onnistu sit millään, aina yritetään jotain ''ona'' ''ouna'' ''una''
On kuitenkin ympäri maailmaa tunnettu nimi, joten turhia selittelyjä nimen suhteen ei ole ulkomailla asuessa ollut (kirjoittavat tietysti Tina), paitsi monet kyseli, että mikä mun OIKEA nimi on - Bettina, Valentina, Christina, Martina..
Nuorena en niinkään tykännyt, oli jotenkin mitäänsanomaton ja siitä sai väännettyä kaikkia anus-juttuja.
Nyt vanhemmiten olen ruvennut tykkäämään. Ulkomailla on helppo tavata mutta silti erikoinen, sitten olen myös kuullut erilaisista merkityksistä, mitä Anu-nimellä on muissa kulttuureissa, yleensä jumaliin liittyvää, niin sehän on kivaa myös.
Minua on puhelimessa monesti luultu intialaiseksi, sillä Anu on Intiassa kai aika yleinen nimi ja olen tavannutkin 3 intialaista Anua, 2 naista ja 1 miehen ;)
Ihan kiva, erottuu ainakin Jennistä, josta itse en tykkää. Ainakin on kansainvälinen.
ja pidän kyllä. Kiitokset isosiskolle, että keksi minulle kivan nimen. :)
Ja pidän tosi paljon! Jos ei olisi jo itselläni, saattaisin antaa lapselleni nimeksi.
Pidän nimestäni, mutta saan aina kertoa, onko se yhellä vai kahella eellä.
Mut sukunimi mulla vasta vekkuli onkin, joten samaan tavaukseen tää etunimikin menee :-)
Enkä ole suomenruotsalainen enkä muutenkaan kansainvälinen persoona, sitä myös välillä yritetään päätellä nimestä.
Teininä käytin toista nimeäni, mutta aikuisena olen ottanut Kristan takaisin. Suhtaudun suht neutraalisti.