Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnitätkö huomiota millaisia vaatteita muiden lapset käyttävät?

Vierailija
04.10.2010 |

Mitä mietit, jos lapsella on päällään halppismerkkiä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraan kyllä lastenvaatemaailmaa ja toki tunnistan aika paljon vaatevalmistajia lasten asuista. Halppismerkeissä voi usein olla ihan söpöjäkin juttuja esim. hameissa.

Sen sijaan jos lapsella on likaiset vaatteet niin kiinnitän kyllä huomiota. Vanhempien, jotka ei ehdi/jaksa pestä pyykkiä ei ainakaan kannattaisi ostaa vaaleanpunaisia ulkovaatteita lapsilleen...

Vierailija
22/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein ihmettelen vanhempien statusta ja sitä miksi lapsella on liian pienet vaatteet vaikka taloudessa 2 autoa, asutaan omistusasunnossa ja vanhemmat pukeutuvat siististi.

Syy, miksi lapsemme pukeutuu pieniin vaatteisiin, on lapsen ääretön konservatiivisuus ja muutostuska. Niin mä en vaan jaksa tapella, kulkekoot perkele pienissä vaatteissa (sisävaatteet). Ulkovaatteet on helpompi vaihtaa talven jäljiltä ennen uutta talvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näen jonkun kivan, vaikkapa paidan, lapsen päällä. Mä en edes erota merkkejä toisistaan.

Olen lähestulkoon kaikki vaatteet ostanut kirppikseltä, huutiksesta tai sitten marketeista. Merkeillä ei ole minulle minkäänlaista väliä. Kunhan vaatteet ovat siistejä, se riittää. Toki 4v.pojalta löytyy esim. housuja, joissa on polvessa reikiä, mutta en viitsisi joka viikko ostaa uusia, poika kun on aina nurin jossakin =) Eikä värien haalistumatkaan haittaa, pienen hetken ne vaatteet joka tapauksessa menevät. Toki meiltä löytyy esim. juhlia vaatteet siistejä vaatteita eli en laita poikaa missään rääsyissä juhliin.

Vierailija
24/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä katsoo, että mitä jollain lapsella on päällä.. mutta en jää pohtimaan sitä sen enempää.

Kukin tyylillään, kukkaronsa ja makunsa mukaan, ei ole minun päänsärkyni.

Se mikä kummastuttaa, on jos samalla tai samoilla lapsilla on joka kerta likaiset, epäasialliset, rikkinäiset tms. vaatteet tai muuten vaan kulahtaneet, liian isot kengät esim. huomaa.

Ei mikään yksittäinen kerta, vaan se jos sama(oi)lla lapsilla AINA jotekin "väärät" vaatteet ja kengät...

esim. erään perheen ekaluokkalaisella on yhä vieläkin t-paita, collarihousut ja takki kyllä, mutta jalassa halpiscroksit, joiden pohjassa isovarpaiden kohdalla on reiät.

Saman perheen pienemmällä lapselle on asiallisemmat vaatteet, mutta kesällä meni täysin rikkinäisissä halpiscrokseissa..

Tuo ekaluokkalainen menee myös likaisissa vaatteissa, enkä tiedä kuinka usein käy suihkussa, samat pikkarit varmaan viikon jalassa (huomasin kesällä, kun oli niin lyhyt mekko ja vaihtoi sitten uimapukua, ojensi vaatteensa minulle, ja ne pöksyt oli likaiset - muuten en toisten housuja kurkistele!)

Kummankaan lapsen hiuksia ei laiteta, ovat auki ja tulee vaikutelma ettei niitä kammata...

Tuon olen huomannut. Muuten ei väliä, onko vaate ns. laatumerkki vai ns. halpis, mitä väliä, kunhan muuten on asialliset ja siistit. Puhtaatkaan ne ei voi aina olla, jos leikkipuistossa tai jäätelöllä on käyty ja sotkeentuu... mutta siis..

Vierailija
25/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää tosi kivalta ja mietin mistä se on ostettu. Mulle on ihan se ja sama onko se merkkivaate vai ei. Tai no, ei ihan se ja sama. Kyl ketuttaa, jos se kiva t-paita onkin sit joku ökymerkki ja maksaa 30€. Juu ei tuu meille meinaan...

ENhän mä nyt taivaan tähden aikuistenkaan pesulappuja vahtaa, että mitä ne on päälleen panneet ja paljonko vaatteistaan maksaneet.

Nuorimmaisen kohdalla myönnän kyllä, että tyttö kulkee aika usein pikkasen liian lyhkäsissä lahkeissa. Johtuu ihan siitä, että tyttö on laiha ku viulunkieli ja sopivan mittaiset housut pääsääntöisesti putoavat jalasta... Mut eiks noi caprit oo kuitenkin vielä ihan jees varuste :D

Vierailija
26/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran tarkkailen kyllä.

Lähinnä ihmettelen yhtä kaveriani, joka ei koskaan osta tytölleen mitään vaatteita (ei ole rahasta kiinni, ostamiseen kuluvasta ajasta saattaa ollakin). Tyttö kulkee isoveljen vanhoissa vaatteissa, haalareissa ja saappaissa. Lisäksi on tosi paljon kaverilta saatuja vaatteita. Synttäreille voidaan juhlamekko hakea Lindexistä, siinä kaikki. Lisäksi tytön ulkovaatteet ovat niin likaiset, että kun hän tulee meille hoitoon, joudun lainaamaan hänelle omani vaatteita, jotta voimme liikkua ihmisten ilmoilla.

Vierailija
27/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näteistä ulkovaatteista tms. saatan vilkaista merkkiä nostellessani niitä eteisen lattialta. Ihmettelen liian vähissä vaatteissa kulkevia lapsia kylmillä ilmoilla ja joskus lainaan takkia päälle (varmaan ovat pukeutuneet itse kylään lähtiessään, kun ovat jo koululaisia). Ja sitä myös miksi jotkut ostavat tytöille vaaleanpuna-valkoisia ulkovaatteita, jotka ovat sitten aina likaiset, eivät varmaan lähdekään puhtaaksi kun kosteussuojavaatteita ei saa pestä kuumassa.

Vierailija
28/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kiinnitän huomiota kauniisti puettuihin lapsiin. Merkeillä ei väliä. Itse pyrin pukemaan lapset kivannäkösiin vaatteisiin, oli merkki mikä hyvänsä. Ja mielummin ostan kirpparilta käytetyn kuin maksan uudesta. Kalliita merkkivaatteita ostan vain käytettynä, en näe mitään järkeä käyttää rahaa niin paljon vaatteeseen.

Huomio kiinnittyy myös jos on esim. tyttö puettu täysin pojan vaatteisiin tai toisin päin. Tai jos lapsi on puettu renttuvaatteisiin, mutta sehän on jokaisen oma asia :)

Vierailija
29/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma juttu. Olen joskus lähinnä joissain erikoistapahtumissa pannut merkille, että joillakin lapsilla on poikkeuksellisen kivat vaatteet, mutta en arkisin muuten.

Lapseni ovat mielestäni aina hyvin, kauniisti ja tilanteen mukaan puetut (esim. sadesäällä kurakelin vaatteet, jos ollaan hiekkiksellä, juhlissa taas juhlavaatteet ja myös päällysvaatteet muita kuin pihaleikkien vaatteita -> tytöllä tarkoittaa mm. mekon helmaan ulottuvaa takkia).

Vierailija
30/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistossa pistää silmään, jos vaatteet ovat kymmenen vuotta vanhoja roikkuvia (liian isoja) tai liian piukkoja kuluneita markettihaalareita ja vaatteet todellakin ihan väärät säähän nähden. Ihan samalla tavalla kuin aikuinen, joka tulee joissain likaisissa virttyneissä verkkareissa vastaan. Usein ihmettelen myös keskenään riiteleviä värejä...

Erityisen nätisti puettu lapsi tietenkin herättää huomioni. Samoin kuin aikuinen, joka on siististi puettu.

Vierailija
31/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnitä huomiota. Mulla lapset jo koululaisia ja nyt 6 luokkalaisen pojan kohdalla huomaan miettiväni mitä muut ajattelevat pojan vaatteista. Koulun alun jälkeen pitänyt ehkä kahta hupparia ja kaksia housuja, muita ei suostu käyttämään kun eivät tunnu mukaville. Huoh. Kaappiin jää lukemattomat paidat ja housut aivan käyttämättömiksi. Eli en ainakaan isompien lasten kohdalla mieti/kiinnitä huomiota, enkä ainakaan mieti mitään vanhemmista ja heidän ostotottumuksistaan. Ei koululaista, joka lähtee kouluun vanhempien jälkeen saa millään pakotettua sellaisiin vaatteisiin, joissa lapsi ei viihdy.

Vierailija
32/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia olisi rivi edessäni, pystyisin sanomaan kaikkien vaatteiden merkin, hinnan ja ostopaikan. Ja sen, minkä vuoden mallistosta ko. rätti on nykästy...

Mutta olenkin vähän friikki. Ja kyllä mä mielessäni ajattelen, että onpahan kamalat vaatteet. Näteistä saatan joskus sanoa, tytöille ainakin.

Vierailija
33/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin, että miten vanhemmat raaskivat laittaa kasvavien lasten vaatteisiin niin paljon rahaa. Meillä vaatteet ostetaan kirpparilta.

Vierailija
34/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kiinnitän huomiota kauniisti puettuihin lapsiin. Merkeillä ei väliä. Itse pyrin pukemaan lapset kivannäkösiin vaatteisiin, oli merkki mikä hyvänsä. Ja mielummin ostan kirpparilta käytetyn kuin maksan uudesta. Kalliita merkkivaatteita ostan vain käytettynä, en näe mitään järkeä käyttää rahaa niin paljon vaatteeseen. Huomio kiinnittyy myös jos on esim. tyttö puettu täysin pojan vaatteisiin tai toisin päin. Tai jos lapsi on puettu renttuvaatteisiin, mutta sehän on jokaisen oma asia :)

ihan säästökysymys ja nimenomaan ulkovaatteissa. Ne maksavat muutenkin maltaita (koska en aina löydä kirppikseltä sopivia) joten kuopus joutuu pukeutumaan isonveljen vanhoihin (mutta ehjiin) ulkovaatteisiin.

Vierailija
35/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kiinnitän huomiota kauniisti puettuihin lapsiin. Merkeillä ei väliä. Itse pyrin pukemaan lapset kivannäkösiin vaatteisiin, oli merkki mikä hyvänsä. Ja mielummin ostan kirpparilta käytetyn kuin maksan uudesta. Kalliita merkkivaatteita ostan vain käytettynä, en näe mitään järkeä käyttää rahaa niin paljon vaatteeseen. Huomio kiinnittyy myös jos on esim. tyttö puettu täysin pojan vaatteisiin tai toisin päin. Tai jos lapsi on puettu renttuvaatteisiin, mutta sehän on jokaisen oma asia :)

ihan säästökysymys ja nimenomaan ulkovaatteissa. Ne maksavat muutenkin maltaita (koska en aina löydä kirppikseltä sopivia) joten kuopus joutuu pukeutumaan isonveljen vanhoihin (mutta ehjiin) ulkovaatteisiin.

Vieläkin muistelen pahalla, kun minut puettiin isoveljeltä jääneisiin vaatteisiin, sitten kun ne minulle mahtuivat. Minusta tuli todellinen mekko-ihminen. Kipsuttelen töissä päivisin aina korkkareissa (siis sellaisilla, joilla osaan kävellä luontevasti enkä joudu koikkelehtimaan omituisesti).

Tytölläni on oikeus tulla puetuksi tytöksi. Säästökohteet on muualla.

Vierailija
36/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylleen juuri sen virttyneimmän mutta samalla myös rakkaimman t-paitansa vaikkapa kauppareissulle. Tai muutoin toisiinsa epäsointuvat yhdistelmät tai säähän sopimattomat jalkineet (vaikka kumpparit helteellä).

Aina ei jaksa tapella pukeutumisesta(kaan)! Joten ei kannata aina syyllistää vanhempia lasten pukeutumisesta.

Vierailija
37/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähinnä kiinnitän huomiota jos vaatetus on epäasianmukainen (rikkinäiset, väärän kokoiset, säähän sopimatoomat, tekemiseen sopimattomat) tai poikkeuksellisen ruma tai toisaalta erityisen kaunis.

Merkkeihin en oikeastaan kiinnitä huomiota, noh, ehkä joku Burberryn ruutumekko tarhassa kiinnittäisi huomiota kun ajattelisin että miten joku raskii laittaa kalliin mekon tarhakäyttöön kun ainakin meillä tarhavaatteisiin tulee tosi usein ikuisia tahroja yms. vaurioita :)

Olen itse esteetikko, joten pyrin siihen että lapsella olisi paitsi käytännölliset niin myös sievät vaatteet. Aina ei kuitenkaan onnistu jos esim. pyykkipäivien väli venähtää tai neiti saa omia visioita :)

Vierailija
38/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kaikki mitä näen vaikuttaa minuun :)

Niin aikuisten kuin lastenkin vaatteet mukaanlukien.

Poikkeuksellisen kauniit tai mielenkiintoiset yhdistelmät väreissä ja/tai muodoissa jää mieleen. Merkkejä en katso, niissä ei ole mitään kiinnostavaa.

Pikkukoululaiseni luokkatovereiden vaatetuksen vähäisyys on myös pistänyt silmään ilmojen kylmetessä. Jäätyisin itse pystyyn ulkoliikunnassa niissä vaatteissa mitä monilla on päällä :(

Vierailija
39/39 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon katselen vaatteita. Itsetehdyt vaatteet etenkin kiinnostavat. Ja kalliista vaatteista mietin, kuinka edullisesti olisi saanut vastaavan kun olisi itse sen ommellut.

Jos minä tekisin tytölle vesitiiviin, paukkupakkasia kestävän talvitakin, voisi vielä aika kauan aikaa & takista tulisi loppujen lopuksi käyttökelvoton.

> Hurraa, ostin tytölle ihqun Legon talvitakin. Ja on muuten läm-min. Ja vesitiivis. Ja hengittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä