Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ovat "vapaaseurakuntalaiset"? OV

Vierailija
04.10.2010 |

Pitkäaikainen ystäväni on muutunut ihan kummalliseksi...on "uudestisyntynyt", kuten itse sanoo. Tuntuu että tuo koko usko on tullut meidän väliimme (itse en siis kuulu kirkkoon enkä ole uskossa). Tuntuu että ystäväni oma ajattelu on täysin hukkunut...toistaa ulkoaopittuja hissuliasioita. Tietääkö joku tästä seurakunnasta jotakin, jotta voisin edes koittaa ymmärtää ystävääni..? On kuin aivopesty..raukkaparka..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla huomattu mitään isoa eroa ev. lut. kirkkoon verrattuna, paitsi että vapiksella lauletaan hengellisiä lauluja, ylistystä, kun taas kirkossa virsiä. Käydään vapiksella, koska siellä on hyvä lapsityö: pyhäkoulu, kuoro ja partio.

Vierailija
2/5 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vasta tullut uskoon, ja on siksi niin innoissaan, eikä näe oikein mitään muuta.

kyllä se siitä tasoittuu pikkuhiljaa, kun uskosta tulee luonteva osa arkielämää. Yleensä se menee juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu ylimpiä ystävyksiä 8 vuotta ja nyt tuntuu että se mun tuntema ihminen on ihan vieras. Mutta toivotaan että tilanne tasoittuu. Sinänsä mulla ei ole uskovaisia mitään vastaan ja olen iloinen että hän on saanut elämäänsä sellaista rauhaa, jota uskoontulo on selvästikin tuonut mukanaan.

Vierailija
4/5 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään lahko ole. Lähellä lutkuja, mutta vapaa liturgiasta ym.

Vierailija
5/5 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaverini selitti tuota..

Voin toki olla väärässäkin, mutta näin olen kuullut.

vapaaseurakunnassa tosiaan enemmän ylistetään eikä siellä ole samanlainen herranpelko kuin valtakirkolla. Usko on riemu, ei pakko..

En itse ole millään muotoa uskovainen, mutta näistä suuntauksista kun olen lukenut niin vapaalaiset ovat ehkä fiksuimpia..