Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, 3v kuollut kuristuessaan verhon naruihin :(.

Vierailija
04.10.2010 |

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2259623

Poika oli kuristunut rullaverhon naruihin, mutta mä olen pelännyt usein että meillä käy samoin sälekaihdinten narujen kanssa. Jos en ole sitonut niitä kiinni niin ettei meidän 3v niihin yletä niin on kyllä heti niillä leikkimässä ja jopa yrittää sitoa itseään niihin. Nykyisin osaa viedä tuolinkin viereen ja irroittaa narut itse.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olohuoneessa viidessä ikkunassa kaihtimet naruineen ja survon niitä aina kukkapurkkeihin. Ovat jotain paskaa virolaista työtä ja parista ikkunasta on irronnut se "kieputin", jonka ympärille narun voi kiepauttaa. Vuokrakämppä, niin ei noita oikein voi saksilla käydä lyhentämäänkään. Vauva onneksi vasta 5 kk, mutta hirvittää ajatuskin siitä, että joku päivä yksi naru jääkin roikkumaan... En KÄSITÄ miksi noita edelleen myydään, ovat muutenkin ihan perseestä kun menevät helposti solmuun ja siinähän sitten availet. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt kolmevuotias voi touhuta omiaan sillä aikaa kun vanhemmat toisessa huoneessa vaikka kokkaavat tai tekevät mitä nyt tekevät. Meillä ainakin lapset saavat liikkua vapaasti asunnossa ja noin parivuotiaana ovat alkaneet viihtyä pikku aikoja yksinkin. Tuli minullekin mieleen, että hyvä että kotimme on niin pieni että helposti kuulee jos ei kuulu mitään ja muutenkin harvemmin on montakaan minuuttia ettei perheenjäseniä näy. Mutta ei tässä tilanteessa voi minusta syyttää valvonnan puuttesta. Korkeintaan siitä, että vanhemmat eivät olleet huomanneet vaarallista narua.

Vierailija
4/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 3-vuotiaan perään vaan pitää katsoa.

Tässä tapauksessa molemmat vanhemmat ovat olleet kotona ja "toisessa päässä taloa". Miksi?

Vierailija
5/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ulottumattomiin 2 naulaa, sälekaihdinten naru kieputetaan niiden ympärille. Pysyy hyvin, ei mene sotkuun eikä lapsi yllä.

Meillä on olohuoneessa viidessä ikkunassa kaihtimet naruineen ja survon niitä aina kukkapurkkeihin. Ovat jotain paskaa virolaista työtä ja parista ikkunasta on irronnut se "kieputin", jonka ympärille narun voi kiepauttaa. Vuokrakämppä, niin ei noita oikein voi saksilla käydä lyhentämäänkään. Vauva onneksi vasta 5 kk, mutta hirvittää ajatuskin siitä, että joku päivä yksi naru jääkin roikkumaan... En KÄSITÄ miksi noita edelleen myydään, ovat muutenkin ihan perseestä kun menevät helposti solmuun ja siinähän sitten availet. :/

Vierailija
6/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 3-vuotias leikkii ilman valvontaa?

Vierailija
7/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meinaatko, että päiväkoditkin hössöttää suotta sinne niitä hoitajia?

Tietenkin 3-vuotiasta pitää valvoa ja leikkiä, jos hän leikkii isompien kanssa.

Voi olla kuuloetäisyydellä viereisessä huoneessa, voi hyödyntää itkuhälytintä jne. mutta _ehdottomasti_ pitää valvoa.

Vierailija
8/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämä maa yhtä kakaraa kaipaa.

Vierailija
9/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta siitä, mitä voisi tapahtua sälekaihtimen narun kanssa.

Olin muutama vuosi sitten hetken keittiössä, kun esikoinen leikki viereisessä huoneessa. Välimatkaa oli ehkä 3-4 metriä.

Oli hiljaista, ja menin tarkistamaan tilanteen, niin lapseni seisoi sälekaihtimen naru kaulansa ympärillä varpaillaan ikkunan edessä. Lapsi oli tuolloin 2-3 vuotias.

Mitään ei ehtinyt tapahtua, mutta ainekset kamalimpaan olivat olemassa. Enkä ollut tuolloinkaan välinpitämätön tai huono äiti.

Vierailija
10/12 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin kuvitella kuinka kauheaa on ollut löytää lapsi :'(. Nyt pitää heti mennä antamaan hali omalle 3 vuotiaalle.

Vierailija
11/12 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhan varovainen lapsen kanssa, mutta valitettavasti sain taas vahvistuksen sille, etten ole ollut.

Olen kyllä saanut kuulla muiden "pilkkaa" kaikista varotoimista....

Näitä pienten lasten kuolemia on ollut ihan liikaa viime aikoina. On niin surullista. :(

Vierailija
12/12 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Poika oli kuristunut rullaverhon naruihin, mutta mä olen pelännyt usein että meillä käy samoin sälekaihdinten narujen kanssa. Jos en ole sitonut niitä kiinni niin ettei meidän 3v niihin yletä niin on kyllä heti niillä leikkimässä ja jopa yrittää sitoa itseään niihin. Nykyisin osaa viedä tuolinkin viereen ja irroittaa narut itse.

[/quote]

Minä olen ainakin lyhentänyt sälekaihtimien narut juuri tuosta syystä. Eli kaihtimet alas ja sitten narut niin lyhyeksi kuin omaan käyttöön vain mahdollista. Tietysti silloin kun kaihtimet on ylhäällä niin sitä naura on silloin liikaa mutta tosiaan sidon korkealle tiukasti niin ettei niihin pääse käsiksi liian helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan