Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen omakotitalonne?

Vierailija
04.10.2010 |

Miten suuren lainan otitte?

Olitteko molemmat työelämässä vai vaan toinen?

Lähinnä kyselen kun mieheni on ottamassa lainaa.

Itse olen äitiyslomalla ja koulun penkille menossa vielä vuodeksi istumaan.

Mietinkin pitäisikö tuota vielä odotella muutama vuosi jotta itse pääsen työelämään ja voisimme ottaa suuremman lainan.

Veikkaan että miehen ottamalla asuntolainalla saamme hikisen pikku mökin jossa ei oo ees saunaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin lainaa pankista 100 000 markkaa (vuosi -93). Toisen saman verran lainattiin miehen vanhemmilta (on maksettu takaisin). Molemmat oltiin opiskelijoita, tosin mä kävin opintojen ohella töissä. Mun valmistumiseen oli aikaa useampi vuosi, miehen valmistumiseen vuosi, mutta jos muistat niin tuolloin työlistyminen ei ollut mitenkään varmaa. Mut me ajateltiin, että jos pulaan joudutaan niin vanhemmilta otettuun puolikkaaseen saa lisää maksuaikaa.

Se meidän talo oli just tuollainen hikinen pikkumökki - oli siellä sauna, mutta se oli pihalla. Siellä oli kosteusvaurioita (jotka me korjattiin) ja helvetilliset sähkölaskut siihen asti kunnes rakennettiin takkauuni olkkariin. Ihan hirveä murju, kaikki pinnat piti maalata tai tapetoida ja kylppärit tehdä uusiksi jne. Mut me asuttiin siinä 5 vuotta varsin tyytyväisinä. Maksettiin lainat pois. Sitten me huomattiin että sen TONTIN hinta oli muuttunut niin että pelkkä tontti maksoi noin kelmo kertaa sen mitä me oltiin maksettu tontista ja murjusta sen päällä. Myytiin se ja saadulla rahalla plus pienellä lisävelällä rakennettiin uusi talo vähän syrjäisemmälle tontille.

Vierailija
2/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin molemmat opiskelijoita kun tää talo ostettiin 2003. Lainaa otettiin 60000e. Hyväkuntoinen talo, ei remontin tarvetta. Parin vuoden päästä tuosta ostosta, otettiin lainaa lisää ja alettiin laajentamaan ja laitettiin sisätilat kokonaan uusiksi.Silloin oltiin jo molemmat töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli töissä ja mä olin kotiäiti. Tilanne oli toi vuonna -06. Edelleen asutaan samassa talossa, nyt oon töissä vuodenalkuun ja sitten jään äitiyslomalle.

Vierailija
4/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis tarkoitat tuolla?

Eikö teill ole mitään käsitystä millaista asuntoa/taloa olette haluamassa/etsimässä??

Luuletko, että laina vaan otetaan x-summa ja sitten mennään asuntokauppaan ja ostetaan asunto?

Ensi pitää katsoa kohde ja sillä kysytään laina, koska se on myös lainan panttina!

Vierailija
5/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis tarkoitat tuolla?

Eikö teill ole mitään käsitystä millaista asuntoa/taloa olette haluamassa/etsimässä??

Luuletko, että laina vaan otetaan x-summa ja sitten mennään asuntokauppaan ja ostetaan asunto?

Ensi pitää katsoa kohde ja sillä kysytään laina, koska se on myös lainan panttina!

Tottakai ensin katsomme sopivan talon ja mieheni ottaa sitten vasta asuntolainaa.

Vierailija
6/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 000 mk vuonna -97

Talo maksoi 500 000 mk

Mies työssä, mä kotona 1 kanssa ja toinenjuuri syntymässä.

Jessus talot oli silloin halpoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi