Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi akateemiset korostavat itseään kertomalla että olen sentään akateeminen äiti tms

Vierailija
03.10.2010 |

Esim jos saavat kritiikkiä jostain asiasta, puolustautuvat tuolla lauseella. Sehän on loukkaavaa ei-akateemisia kohtaan. Ei akateemisuus kerro mitään henkilö älystä. Minullakin oli esim ylioppilastodistuksessa monta laudaturia, mutta en valinnut akateemista uraa, koska toisenlainen ammatti kiinnosti minua enemmän. Ei loppututkinnon suorittaminen yliopistossa tee ihmisestä mitään yli-ihmistä, minkä avulla ihminen voisi käsittää kaikki asiat maailmankaikkeudessa. Monessa asiassa esim minun 9-vuotias lapseni on fiksumpi kuin minä itse, mitään koulutuksia ja muita meriittejä on turha heitellä jos puhutaan jostain asiasta, mikä ei millään tavalla liity siihen omaan alaan, mitä on opiskellut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*korjaus*

Vierailija
2/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse ole koskaan elavassa elamassa tormannyt tahan. Ja vaikka olenkin "akateeminen", niin valehtelematta voin sanoa etten ole koskaan akateemiseksi itseani tituleerannut... Sehan on ihan epamaarainen kategoria muutenkin, onko se muka jotenkin sama asia etta on humanististen tieteiden kandidaatti tai tekniikan tohtori tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ei aina tee sitä tai tätä, paitsi varmastikin akateemiset aina syövät, nukkuvat ja käyvät vessassa. Ootko se sinä, joka jauhat aina täällä näitä akateemis-aiheita? Tekis mieli kysyä samalla yleistävällä asenteella, onko teillä ei-akateemisilla mahdollisesti joku pakkomielle akateemisesta koulutuksesta?

Vierailija
4/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy kyllästynyt akateeminen äiti

Vierailija
5/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että akateemisuus ei ole kaikille ihan joutavanpäiväinen itsestään selvyys. Sitä on onnellinen, kun on saavuttanut elämässään jotain vaikka ei ehkä olisi alunperin uskonut.

Vierailija
6/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä ei voisi pullistella. Palkassakaan kun se ei välttämättä hyödytä.

Vierailija
7/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö olet. Hohhoijjaa, mikä aloitus.

Vierailija
8/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaansa palautetta?

Vierailija
9/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, että on FM tutkintonsa suorittanut kieliopinnoista, joilla ei meidän töissä ny kauheesti juhlita ts. akateeminen tutkinto menee niin hukkaan.. =0) Palkkaa kyllä pitäis saada enemmän kuin meidän muiden, koska hän on sentään äfäm.

Vierailija
10/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun työkaverina on yksi FM, joka on aika monesti korostanut koulutustaan."

Mun työkaverit on kaikki vähintään FM:ita, ei ole muistanut kukaan leveillä siitä. Kas kummaa.

Vierailija
11/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain olemassa ihmisiä joiden tarvitsee päteä. Akateemisissa ja ei-akateemisissa. Pätemisen tarve saattaa osaltaan ajaa ihmisiä suorittamiseen koulutuksessa ja työssä, että olisi jotain millä arvottaa itseään.

Ihmettelen kyllä, mistä tämä akateemisten ihmisten sättiminen johtuu. Ovatko niin monet akateemiset ylimielisiä ;)

Vierailija
12/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ap vähän kommentoida saamaansa palautetta?

menen nukkumaan jotta huomenna jaksaa olla virkeänä ja iloisena töissä. Hyvät yöt kaikille ihmisille älystä ja titteleistä ja koulutuksesta riippumatta.

t. ap

Vierailija
13/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämeltään sivistynyt ihminen tietää, ettei akateeminen tutkinto ole mikään viisauden tai aina edes sen sivistyksen mittari.

Mutta olenpa törmännyt ei-akateemisiin, jotka tulkitsevat sanomisiani ennakkoluuloisesti ja olettavat, että koska olen akateeminen, pidän heitä jollakin tavalla huonompina tai ihmettelen kohellusta tai en osaa pitää hauskaa. Tässä porukassa on vaikeaa olla oma itsensä ja välillä kommunikointi on melkoista nuorallatanssia.

Vierailija
14/14 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ja missä on sellaista tehnyt?

Ihmiset ovat yksilöitä, kehuskelijoita on joka junaan. Yhtä hyvin voisin sanoa, että ei-akateemiset vasta kehuskelijoita ovatkin, ja aina lyömässä leiman ihmisiin.

Ja kyllä akateemisuus muuten jotain älystä kertoo, jos yleistämään ruvetaan. Koulutusaste ja älykkyys korrelloivat kyllä jonkin verran keskenään. Poikkeuksia suuntaan ja toiseen tietenkin on, tottakai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä