Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkua tuhersin kun oli naapurissa katsomassa

Vierailija
03.10.2010 |

7 viikkoa vanhaa koiranpentua ja kouluttivat sitä seuraavasti:

-pissasi lattialle niin hieroivat koiran kuonoa

vitsaan ja sanoivat paha paha koira

-koiran ruokakupissa oli koko ajan ruokaa, naksuja

-koko ajan häkivät koiraa vaikka se yritti nukkua

-ei omaa lepopaikkaa

huh olipa stressaava vierailu, !

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lopetetaan kohtuu nuorena pelkopurijana, tai sitten lähtee kiertoon...

Miksi ihmiset ottaa koiraa, jos sen kouluttamisesta ja ruokinnasta ei ole mitään hajua?

Voi eläin raukkaa :(

Koiran pentua tuon ikäistä voi opettaa, jos pentu ITSE esim. istuu, niin käytetään käskyä ja kehutaan, sama, jos menee maahan, niin sanotaan, maahan, hieno koira! Ja ollaan niin ylpeitä pikkusesta, kun vain voi olla.

Pentuun ei kosketa, eikä pakoteta, vaan annetaan pennun itse hoksata, että ahaa, kun lyön peppuni maahan istu käskyllä, niin se on hyvä asia.

Ei ruokaa koko ajan tarjolla. Jos sen lisäksi saa vielä normi ruuan, niin läskihän siitä tulee. Ja mitä se normi ruoka on? Ihmisten tähteitäkö, ei ei ei.

Niissä laadukkaissa nappuloissa on kaikki mitä tarvitaan ja muuten tuon ikäisellehän ne pitäisi vielä liottaa!

Ja varmasti se koira pissaa ja kakkaa miten vaan, kun ei ole säännöllisiä ruoka-aikoja..

Ja siihen kuono pissaan en viitsi edes kommentoida, olisi sen vertas rumaa kieltä, että...

Yritä nyt saada tuttusi tajuamaan, että pennun on saatava nukkua rauhassa, ja sitä kuonoa ei sinne pissaan!!

Mistä näitä "jumalia" tulee ja riittää, jotka tietää kaiken koiran kasvatuksesta päin persettä?

Vierailija
22/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lopetetaan kohtuu nuorena pelkopurijana, tai sitten lähtee kiertoon... Miksi ihmiset ottaa koiraa, jos sen kouluttamisesta ja ruokinnasta ei ole mitään hajua? Voi eläin raukkaa :( Koiran pentua tuon ikäistä voi opettaa, jos pentu ITSE esim. istuu, niin käytetään käskyä ja kehutaan, sama, jos menee maahan, niin sanotaan, maahan, hieno koira! Ja ollaan niin ylpeitä pikkusesta, kun vain voi olla. Pentuun ei kosketa, eikä pakoteta, vaan annetaan pennun itse hoksata, että ahaa, kun lyön peppuni maahan istu käskyllä, niin se on hyvä asia. Ei ruokaa koko ajan tarjolla. Jos sen lisäksi saa vielä normi ruuan, niin läskihän siitä tulee. Ja mitä se normi ruoka on? Ihmisten tähteitäkö, ei ei ei. Niissä laadukkaissa nappuloissa on kaikki mitä tarvitaan ja muuten tuon ikäisellehän ne pitäisi vielä liottaa! Ja varmasti se koira pissaa ja kakkaa miten vaan, kun ei ole säännöllisiä ruoka-aikoja.. Ja siihen kuono pissaan en viitsi edes kommentoida, olisi sen vertas rumaa kieltä, että... Yritä nyt saada tuttusi tajuamaan, että pennun on saatava nukkua rauhassa, ja sitä kuonoa ei sinne pissaan!! Mistä näitä "jumalia" tulee ja riittää, jotka tietää kaiken koiran kasvatuksesta päin persettä?

Noi sun juttusi on ihan huuhaata!!!! Mistä tuollaisia oikein tulee, kun sallitaan kaikki??? toivottavasti sulla ei herrajumala ole lapsia???!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee syömään silloin kun me syödään. Koira on tosi hoikka, minikokoinen. Ennen annettiin vain 2 krt. pv ruoka ja oli aivan liian laiha. Nyt syö paremmin.

Vierailija
24/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus että eihän kaikki koirat liho vaikka olisi koko ajan ruokaa tarjolla. Meidän sekarotuinen kyllä säännöstelee syömisiään siten ettei läheskään kaikki ruuat kelpaa. Ja olen kokeillut että annan vaan kerran päivässä, ei ole mitään tehoa. Toisin sanoen se ei liho vaikka raksut olisikin kupissa koko ajan. Meillä on ollut mun lapsuudessa labradorinnoutaja, ja se kyllä söi vaikka raakoja perunankuoria jos vahingossa lattialle tippui eli riippuu täysin koirasta.

Vierailija
25/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerron kuitenkin erään oman kokemuksen koiran kasvatuksesta.

Olin itse tuolloin 13-14 -v ja hoidin koiraamme ekaa kertaa yksin viikonlopun ajan, kun muut olivat risteilyllä. Koiramme oli tuolloin n. vuoden ikäinen laumanvartijakoira, siis kohtalaisen isokokoinen jo.

Olin juuri käyttänyt sitä ulkona lenkillä, mutta ei ollut suostunut pissaamaan kuin pikkulirun. Sitten kotiin tultuamme, kun katsoin telkkaria, niin koira (narttu) tuli eteeni ja käveli kyykkypissa-asennossa olohuoneen maton poikki tehden samalla pari metriä pitkän pissavanan matolle ja loput pissat lätäköksi lattialle.

Suutuin tuosta tietenkin koiralle, ja komensin koiran pois pissan luota, jottei enempää sotkisi. Silloin koiramme näytti minulle hampaansa ja alkoi murisemaan.

Alle sekunnissa otin sitä niskavilloista kiinni ja painoin kuonon lattiaan. Kun koiramme yritti vielä lattiassa olleessaan näyttää hampaitaan, murista ja riuhtoakin, niin käänsin sitä sen verran, että kuono osui pissalätäkköön - ja pidin siinä n. puoli minuuttia ja toruin sitä niin, että se ei enää murissut vaan ymmärsi alistua.

Sen jälkeen komensin koiran pois tihutyöpaikaltaan eteiseen ja siivosin jäljet.

Kertaakaan kyseiset episodin jälkeen koiramme ei enää uhitellut minulle, vaan olin kyseisen illan jälkeen sen isäntä.

Menettelinkö väärin, kun pistin kyseisessä tilanteessa koiramme kuonon pissalätäkköön?

t. nyt 30-v mies

Vierailija
26/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirallani oli aina kuivamuonaa tarjolla ja muuta ruokaa sai sen mukaan miten sitä sattui olemaan. Pentukoiralla nimenomaan pitää aina olla ruokaa, näin sanoi kasvattaja aikanaan. Kun koira söi aina tarpeen mukaan ja jopa osasi kieltäytyä herkuista ollessaan täynnä, emme nähneet syytä muuttaa systeemiä. Koira eli 14-vuotiaaksi ja pysyi aina hoikkana ja hyväkuntoisena. Se ei myöskään koskaan vienyt lapsilta ruokaa kädestä, ahminut tai napannut lattialle pudonnutta ruokaa haukkana, saati kiipeillyt pöydille. Sanoisinkin, että sillä oli terve ja turvallinen suhde ruokaan.

Vierailija
27/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sisälukutaito? En salli ruokaa koko ajan, Ja mitään muuta viestissäni ei ollut mitä olisin sallinut? Tai kerro missä?

Minulla on kolmas koira talossa, kaikki ok kasvatettuja, ei mitään toko-tykkejä, mutta ihan kaupunki kelpoja koiria. Keskimmäinen nyt 14v. tosi hyvä agikoira aikanaan ja nuorin 2,5v mitä ihanin koira sekä kotona, että harrastuksessa ja tulee toimeen hyvin meidän 1,5v.lapsen kanssa!

Mitähän nyt meidän lapselle tapahtuu, jos sille ei kuitenkaan sallita kaikkea, niinkuin ei meidän koirillekkaan. Siis ihan oikeesti mistä sä sen vetäsit?

Kerroin vaan koiran pennun pehmeestä kasvatuksesta, joilla monet koiran omistajat ovat saaneet hyviä tuloksia ja luottamuksellisen suhteen koiraansa.

Nyt ei ymmärrä, mutta niinhän se menee, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...

Ap.n kirjoituksesta vaan pahoitin mieleni, että vieläkö näitä tuolleen kasvaattavia löytyy.

Ja itse olen ehdottomasti sitä mieltä että ei sitä ruokaa koko ajan... Meillä olisi kyllä pari koiraa halkaissut itsensä, jos näin olisi ollut.

Ai niin sallinhan minä sen, että pennun pitää saada nukkua, hyi minua...

Pitäsköhä nyt mennä herättämään tuo lapsikin tuolta, ettei vaan nyt sallis sille kunnon yö unta?

Vierailija
28/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuolloin 13-14 -v ja hoidin koiraamme ekaa kertaa yksin viikonlopun ajan, kun muut olivat risteilyllä. Koiramme oli tuolloin n. vuoden ikäinen laumanvartijakoira, siis kohtalaisen isokokoinen jo.

Olin juuri käyttänyt sitä ulkona lenkillä, mutta ei ollut suostunut pissaamaan kuin pikkulirun. Sitten kotiin tultuamme, kun katsoin telkkaria, niin koira (narttu) tuli eteeni ja käveli kyykkypissa-asennossa olohuoneen maton poikki tehden samalla pari metriä pitkän pissavanan matolle ja loput pissat lätäköksi lattialle.

Suutuin tuosta tietenkin koiralle, ja komensin koiran pois pissan luota, jottei enempää sotkisi. Silloin koiramme näytti minulle hampaansa ja alkoi murisemaan.

Alle sekunnissa otin sitä niskavilloista kiinni ja painoin kuonon lattiaan. Kun koiramme yritti vielä lattiassa olleessaan näyttää hampaitaan, murista ja riuhtoakin, niin käänsin sitä sen verran, että kuono osui pissalätäkköön - ja pidin siinä n. puoli minuuttia ja toruin sitä niin, että se ei enää murissut vaan ymmärsi alistua.

Kertaakaan kyseiset episodin jälkeen koiramme ei enää uhitellut minulle, vaan olin kyseisen illan jälkeen sen isäntä.

Menettelinkö väärin, kun pistin kyseisessä tilanteessa koiramme kuonon pissalätäkköön?

t. nyt 30-v mies

ihan sama jos alettais puhumaan uhmaikäisen, jotain 4-vuotiaan, ihmislapsen kantamisesta jäähypenkille ja verrattais 2-kk vauvan laittamiseen jäähypenkille.

-koirasi kanssa toimit ihan oikein.

Vierailija
29/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valmis tekemään tuostakin jonkin eläintensuojeluilmoituksen.

Ehkä asia meni vähän aiheen vierestä, mutta liippasi kuitenkin sen verran läheltä, että piti laittaa tänne.

Minkä ikäisestä asti muuten suosittelet jäähypenkkiä?

t. 28

Vierailija
30/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valmis tekemään tuostakin jonkin eläintensuojeluilmoituksen.

Ehkä asia meni vähän aiheen vierestä, mutta liippasi kuitenkin sen verran läheltä, että piti laittaa tänne.

Minkä ikäisestä asti muuten suosittelet jäähypenkkiä?

t. 28

se ei tällä palstalla kannata :D

Vierailija
31/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nyt 30-v mies

katsoso kun kukkahatun syvälle päähänsä painanut av-mamma antaa koirien ja lasten mieluummin vaikka tappaa naapurin koiran ja lapsen, ja itsekin ottaa vastaan iskuja oikealta ja vasemmalta, kuin käyttää "järkyttävää, laitonta väkivaltaa".

Voi tuotakin pientä koiramussua, kyllä se nyt varmaan jäi miettimään että miksi, miksi sitä niin pahasti kohdeltiin! Sun olisi pitänyt vähän kurtistaa kulmiasi ja sanoa hyi hyi... eiku ei niinkään saa tehdä, sun olisi pitänyt jättää se huomiotta, ja sitten ulkona kun se pissaisi jonnekin oikein, niin sitten kovasti kehua ja antaa makupalaa. NÄin te olisitte saaneet oikein ihana ja mansikantuoksuisen yhteiselon aikaan, mitä nyt silloin tällöin koira olisi puraissut sua, mutta hei, se on eläin, ja silloin SÄ varmaan teit just jotain vähän väärin sille.

Vierailija
32/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan kouluteta sisäsiistiksi painamalla sen kuonoa virtsaan!

Pentua kuljetetaan ulos usein, aina esim. syönnin jälkeen ja sen herättyä. Kun pentu sitten pissaa ulos, sitä kehutaan runsaasti.

Jos vasta tapoja opettelevaa koiraa rankaisee sisälle pissaamisesta, tekee se tosiaan pissat piilossa ja edelleen sisälle!

Vierailija
33/34 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäistä ei voi kouluttaa tuollaisella metodilla, koska pidättäminen voi olla fysiologinen mahdottomuus.

Meillä on itsellämme ihan pieni pentu ja sen kanssa on aloitettu peruskoulutus. Tämä tarkoittaa pantaan totuttamista, hihnaan totuttamista ja naksuttimeen ehdollistamista. Lisäksi kielletyistä asioista sanotaan "ei" ja kun koira lopettaa tekemisen, sitä kehutaan.

Siinäkin ap:n naapuri on toiminut väärin, että on ottanut vieraita vastaan, vaikka koira on ensimmäistä päivää kotona. Koiralle pitäisi antaa aikaa tutustua uuteen kotiin ja virikkeiden määrää (vieraat) lisätä vasta vähitellen.

Koiralla tulisi olla ruokailuajat. Koira ei saalistavana eläimenä ikinä toimi syötyään eli syönnin jälkeen on lepo. Miten te, jotka tarjoatte koiralle koko ajan ruokaa, voitte tehdä mitään koiranne kanssa?

Ruokailun jälkeen koiran kanssa ei voi harrastaa, sitä ei voi lenkkeilyttää (vatsalaukun kiertymän vaara). Aikuinen koira syö kaksi kertaa päivässä. Aamulla ja illalla. Mikäli koira joutuu olemaan yksin yli 10 tuntia, on jo kyse muustakin ongelmasta kuin ruokkimisesta. Pitkien poissaolojen varalta koiralla tulisi olla hoitaja tai hoitopaikka.

Se, että jonkun koira on huonolla ruokinnalla elänyt vanhaksi, ei tee vielä tavasta hyvää tai suositeltavaa.

Vierailija
34/34 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan haluu, että on joku jolle ne voi tehä ihan mitä haluavat.

Ei ne tiedä tota vatsalaukun kiertymää, eikä muutakaan koiriin liittyvää. Esim. että anaalit saattaa joutuu tyhjentään, matolääkitykset ja rokotukset pidettävä ajantasalla, kynnetki pitää lyhentää ja turkkiaki ois hoidettava, ettei se takkuunnu ja aiheuta koiralle suunnatonta kipua iho-ongelmien muodossa.

Ja koirahan on oltava, kun on vaan oltava koira. Ja jos se rupee rasittaan, niin senhän voi viedä saunan taakse...

Ja uusiahan saa halvalla, ellei jopa ilmaseks, ai niin voihan sillä vielä pennut teettää, jos on narttu.

Niitä voi sitten kaikki naapureiden tenavat tulla rääkkäämään.

Laumanvartijan tosin on kyllä paikkansa laumassa tiedettävä. Harmi kuitenkin, että jouduit sen ikäisenä tuommoisen asian eteen yksin. Siinä olisi voinut käydä kurjasti. Onneksi ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi