Miten herranjumala palstalaiset pitävät adoptiota helpompana kuin aborttia?
Vaikka olisi kuinka nuori teini raskaana tai jokin ihan mahdoton tilanne muuten, niin suu vaahdossa jeesustellaan, että lasta ei saa tappaa vaan pitää antaa adoptoitavaksi. Herranjumala mitä tekopyhyyttä! Ajatteletteko te yhtään mitä päästänne tänne palstalle lauotte? Ihan niin kuin 15-vuotiaan olisi parempi kantaa lasta 9kk, synnyttää ja antaa lapsi pois kuin keskeytys. Ja miettiä sitten lopun elämää, missä tämä lapsi on... Aborttia kanssa "romantisoidaan" tällä palstalla niin jelmetusti. Kaikki abortin jälkeen perseelleen elämässä mennyt johtuu abortista, jonka yli ei ole muka päässyt. Missään ei ole niin tekopyhiä jeesustelijoita kuin tällä palstalla.
Kommentit (31)
Minulla jopa 2 aborttia nuoruudessa takana. Nyt 1 3-vuotias terve lapsi, hyvä avioliitto ja ihana työ. Täysin järjissäni olen, enkä ole päivääkään abortteja katunut vaikka eihän se tietenkään mitään mielyttävää puuhaa ole ja pari päivää itkin minäkin silloin. Ei masennusta eikä muuta minulla ole ollut. Tällä palstalla jotkin asiat ei vaan saa oikeita mittasuhteita sitten millään.
ja 3 lasta.
Olen vasta aikuisena tajunnut, mitä tein. En katunut abortteja, mutta toisaalta kun abortien jälkeinen lapsi sitten syntyi, on hän niin hukassa. Mietin, josko sai abortoitujenkin henget itseensä ja siksi on niin ongelmainen??
ruokaa eikä muutakaan ei riitä kaikille, ei tarvita enää yhtää ei-toivottua lisää.
Mulla abotti 16v, lapsi 20v ja abortti 25v, toinen abortti koska mies jonka kanssa olin ollut siitä 16v asti oli alkoholisti, ja olin juuri pääsemässä eroon hänestä. Yritti suostutella pitämään lapsen, lupasi lopettaa juomisen ja hoitaa lasta, onneksi en uskonut, olin jo liki 10 vuotta kuunnellut paskapuheita, ja tuhlannut nuoruuteni.
Vuoden päästä siitä tapasin nykyisen mieheni, hänen kanssaan kesti 3 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi, ja se meni kesken. Sitten 8 vuoden yhdessäolon jälkeen tuli kaksoset. Nyt kun ajattelee abortteja, ovat olleet täysin oikeita ratkaisuja siinä elämäntilanteessa. Jos olisin tehnyt toisin, en olisi nyt tässä.
Ihmisten pitäisi osata käyttää sitä ehkäisyä!! Jos ei ehkäsyä käytetä niin pitäisi itse ottaa vastuu seuraamuksista eikä pistää jotain toista vastaamaan niistä seuraamuksista. Nyt altistatte LÄÄKÄRIT tekemään toimenpiteen jota oikeasti eivät HALUAISI tehdä. Todella vittumaisia ämmiä olette. Lääkärit ovat valinneet ammattinsa koska haluavat pelastaa ihmisiä. Heille on tosi inhottavaa kun joutuvat lopettamaan niitä :( Tutkittu juttu on kuitenkin että vähemmän koulutetut ja heikomman älykkyysosamäärän omaavat tekevät enemmän abortteja. Ei kai teitäkään voi siitä syyttää että olette tyhmiksi syntyneet...
helposti provosoituvissa parin viinilasin jälkeen. Olen tehnyt kaksi aborttia, enkä niitä siinä elämäntilanteessa kadu. Olin huorahtava nainen, ihan hukassa itseltäni. Meni siinä kolmisenkymmentä vuotta käsittää, että minäkin olisin jonkin arvoinen, että minulla on oma elämä. Äitini oli skitsofreenikko, isäni alkoholisti, minut huostaanotettiin ja lastenkodissakin näin sitä mitä ei pitäisi tapahtua (hoitaja vietteli 14-vuotiaan veljeni). Pääsin sijaiskotiin. Sijaisäitini kuoli, kun olin 9-vuotias. Jos jotakin olen elämässä pelännyt, niin jätetyksi jäämistä, ja ainahan minua on naitu ja jätetty. Koska en ollut sen arvoinen.
En oikeasti tiedä, pitäiskö mun syyllistää itseäni, vaikka olen tehnyt väärin. Minulle on tehty moninkertaisesti. Minkälainen äiti olisin ollut parikymppisenä, kun en oikein pärjää kaalini kanssa nelikymppisenäkään?
Syyttäkää, kivittäkää! Senhän te osaatte, hyväosaiset. Ja tiedän, on pahempiakin tapauksia, insestiä ja nälkäänkuolemista. Mutta niistähän ette kysyneet.
Ihmisten pitäisi osata käyttää sitä ehkäisyä!! Jos ei ehkäsyä käytetä niin pitäisi itse ottaa vastuu seuraamuksista eikä pistää jotain toista vastaamaan niistä seuraamuksista. Nyt altistatte LÄÄKÄRIT tekemään toimenpiteen jota oikeasti eivät HALUAISI tehdä. Todella vittumaisia ämmiä olette. Lääkärit ovat valinneet ammattinsa koska haluavat pelastaa ihmisiä. Heille on tosi inhottavaa kun joutuvat lopettamaan niitä :( Tutkittu juttu on kuitenkin että vähemmän koulutetut ja heikomman älykkyysosamäärän omaavat tekevät enemmän abortteja. Ei kai teitäkään voi siitä syyttää että olette tyhmiksi syntyneet...
En voi ymmärtää että adoptointi olisi helpompi kun abortti. Siinä se pää vasta meniskin sekaisin mutta ehkä se on näiden abortti vastustajien tarkoituskin. Minut voisi luokitella "hörhö" luokkaan ajatusmaailmani kanssa, käytän paljon luontaislääkkeitä ym ym MUTTA olen myös sitä mieltä että meille on annettu länsimainen lääketiede jota saa, voi ja pitää käyttää oman tarpeen mukaan. Jos joku lääkäri ei halua abortteja tehdä niin hän tuskin työskentelee gynen puolella! Jokainen tekee omat valintansa ja ehkä näille jeesustelijoille adoptio on parempi vaihtoehto mutta itse en siitä toipuisi koskaan! Se vasta julmuutta olisi! Synnyttää lapsi maailmaan ja hylätä!
tuossa ketjussa kerrottiin raskauden olevan jo niin pitkälläkin. Rv 15.
Abortti ajoissa tai ei lainkaan.
Olen luullut ettei kukaan tällä palstalla ole tätä mieltä! Taitavat adoptiota kannattavat olla jonossa, odottamassa suomalaista ei-toivottua lasta itselleen.
T: lapsettomuudesta kärsinyt ja yhden abortin tehnyt
miksi koet tekopyhyydeksi sellaiset asiat joita et itse allekirjoita? Miksi uskot olevan helpompaa kantaa itsessään sitä totuutta että tapatti lapsen, jota ei toivottu?
Mielipiteitä ja näkemyksiä on monenlaisia ja tällä palstalla ne saa ilmaista. Seksistä voi tulla raskaaksi, simppeliä. Miksi kukaan ei pohdi sitä miksi 15-vuotias on tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä muttei kypsä äidiksi? Ovatkohan ne oikeat jeesustelijat loppujen lopuksi kovin väärässä, kun hokevat seksin kuuluvan avioliittoon...?
Teiniraskaus ei välttämättä tarkoita sitä että loppuelämä olisi pilalla, myöskään lapsen pois antaminen ei tarkoita sitä, että pitäisi elää loppuelämä tuskissaan ja kieriä syyllisyydessä. Eiköhän eniten vahinkoa aiheuta juuri se, että vahinkoraskaustapauksissa päätös lapsen tulevaisuudesta on hyvin harvoin teinin oma, ja jos lähiympäristö ei hyväksy teinin ratkaisua, oli se sitten mikä vaan, ongelmia tulee varmasti.
Eiköhän kuka tahansa valitse abortin, varmasti henkisesti helpompi. Ei mua kenenkään aortti liikuta mihinkään suuntaan.
tekee raskaana oleva minkä tahansa päätöksen se on jonkun mielestä väärin. Joku pitää lapsen, joku hyppää kalliolta, mikään ei kelpaa.
Seksuaalisuus kuuluu jokaisen, terveen aikuisen elämään luonnon määräämänä juttuna. Jopa minä, tyhmä abortin tehnyt ymmärtää ettei 100%:n varmaa ehkäisyä ole olemassa. Todella tyhmä uskoo ulkopuolisia jankkaajia joille on olemassa vain yksi totuus.
Joskus tilanne vaatii vaikeitakin ratkaisuja ja todella älykäs kykenee näkemään kokonaisuuden eikä vain yhtä asiaa. En todellakaan vaarantaisi olemassa olevien lasteni turvallisuutta vain siksi etten tahdo lääkärin joutuvan tekemään aborttia vasten tahtoaan.
Abortti olisi hyvin monessa tapauksessa ollut se paras vaihtoehto, niin yksilön kuin yhteiskunnan kannalta.
pitää matkustaa toiselle puolelle maapalloa adoptoimaan lapsi? Koska suomalaiset tappavat lapsensa ennemmin kuin antavat sen pois.
Sitä ei kukaan kiellä. Mutta jos harrastaa seksiä, siitä on kannettava vastuu. Mielestäni vastuun kantamista ei ole se, että sikiö maksaa siitä hengellään.
Ei ole varmasti lapsen parhaan edun mukaista, että hänet annetaan adoptioon, mutta parempi se on sitä, että hänelle ei anneta elämää ollenkaan.
ei voi aina ajatella, että mikä on äidille parasta. Sitähän tässä maailmanajassa kyllä aina ajatellaan: kaikki mulle heti nyt, minun elämäni, minun oikeuteni.
p.s. Raamatun neuvo seksin kuulumisesta avioliittoon vähentäisi abortit minimiin.
Sait sitten raamatunkin vedettyä tuohon vuodatukseesi! Sinä taidat olla niitä, joiden mielestä äidin täytyy uhrautua aina ja ikuisesti perheensä eteen.
Menisit miehille jauhamaan samaa! Eivät naiset yksinään raskaaksi tule. Ärsyttää tämä ainainen naisten/äitien syyllistäminen. Mitä te abortin vastustajat olette valmiita tekemään näiden ei toivottujen raskauksien suhteen?
olisi yksi hyvä asia, jolla saataisiin adoptoitavien vauvojen määrä nousuun. Abortit vähenisivät, jos raskaana olevilla olisi luottamus siihen että lapsi ei joutuisi odottamaan lastenkodissa tms kauaa omaa perhettä.
Mitä nuorempana adoptio toteutuisi sen parempi. Sylistä syliin.
että nykyään ajatellaan, että naisella pitää olla mahdollisuus elää omanlaista, onnelista elämää. Oikeus säädellä omaa lisääntymistä on yksi tasa-arvon osoitus. Nainen ei ole enää vain lisääntymiskone tai perheyhteisön tukipilari.
että nainen tulee raskaaksi, ei mies. Ei se miehen vastuuta vähennä, mutta niin se vain on, että nainen sen päätöksen joutuu viime kädessä tekemään ja kantamaan seuraukset.
Se nyt tuskin olisi järkevää, että pannaan miehiltä pippelit poikki, ettei tule ei-toivottuja raskauksia.
näille hörhöille, mutta ihan sama, kun kiviseinälle puhuisit!
TV: Sellainen aikuinen abortoija, jolla lapsia on.