Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaehdotuksia tarjottavaksi allergiselle.

Vierailija
02.10.2010 |

Keliaakikko ja allerginen paprikalla ja kurkulle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit tehdä? Kaikki tavalliset keitot sopivat ja esim.kinkkukiusaus ja muut perunalaatikkoruuat. Kokoliha ja muusi, uunikala+riisi jne. Ainoa mitä ystäväsi ei voi syödä on viljatuotteet+paprika ja kurkku. Eli pasta ei käy mutta tuo peruna ja riisi käyvät. Kaikkia ruokia voi myös tehdä gluteenittomana mutta oletan ettet turhaa halua hankkia esim. gluteenitonta pastaa kun kerran peruna ja riisi käyvät.

Itse olen keliaakikko ja laktoosi-intolerantikko. Aika vähän rajoittaa ruokavaliota. Ainoo on keksit ja leivonnaiset jotka pitää varta vasten tehdä gluteenittomista jauhoista tai hankkia valmiita gluteenittomia kaupasta. Senkin jos haluat välttää niin voit tarjota vaikka jätskiä(paketti-)tai rahkaa jälkkäriksi.

Vierailija
2/5 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin monipuolisen aterian saat kokattua näillä edellytyksillä, kun kuitenkin käy peruna, riisi, juurekset, maitotuotteet, lihatuotteet, kala, kananmunat, kaikki muut kasvikset paitsi noi kaksi.

Niin, sun pitää huomioida sitten se että makaroni ei kuitenkaan käy koska siinä on vehnäjauhoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen päiväkodissa ja ryhmässä on tällä hetkellä yksi keliaakikkolapsi. Tuli mieleen, että useimmiten kun on riisiä ruoan kanssa, hän saa oman riisinsä erikseen. Sinulta voinkin tiedustella, mistä syystä moinen oikeastaan johtuu, kun olen tätä ennen ollut siinä maallikon käsityksessä, että riisi on luontaisesti gluteenitonta. Osaisitko vastata?

t. Ohis

Mitä haluaisit tehdä? Kaikki tavalliset keitot sopivat ja esim.kinkkukiusaus ja muut perunalaatikkoruuat. Kokoliha ja muusi, uunikala+riisi jne. Ainoa mitä ystäväsi ei voi syödä on viljatuotteet+paprika ja kurkku. Eli pasta ei käy mutta tuo peruna ja riisi käyvät. Kaikkia ruokia voi myös tehdä gluteenittomana mutta oletan ettet turhaa halua hankkia esim. gluteenitonta pastaa kun kerran peruna ja riisi käyvät.

Itse olen keliaakikko ja laktoosi-intolerantikko. Aika vähän rajoittaa ruokavaliota. Ainoo on keksit ja leivonnaiset jotka pitää varta vasten tehdä gluteenittomista jauhoista tai hankkia valmiita gluteenittomia kaupasta. Senkin jos haluat välttää niin voit tarjota vaikka jätskiä(paketti-)tai rahkaa jälkkäriksi.

Vierailija
4/5 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaara, että riisiin sekoittuu sitä gluteenia ottimien sekoittuessa. Siksi voi olla turvallisempaa tarjota keliaakikon riisi kokonaan eri astiasta omalla ottimella. Ohis.

Vierailija
5/5 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on sellaista ruokaa tarjolla, jota hän ei voi syödä. Koskaan hänelle ei tarjota ruokaa samoilla ottimilla, joilla tarjoillaan muille, ellei kyseessä ole ruoka, jonka "tavisversiota" hän voi syödä. Samoin leipän margariini ja voiveitsi ovat hänelle erikseen joka ainoa kerta. Tässä tapauksessa kuitenkin riisi on tyystin eri tavaraa kuin toisilla.

T. 4

on vaara, että riisiin sekoittuu sitä gluteenia ottimien sekoittuessa. Siksi voi olla turvallisempaa tarjota keliaakikon riisi kokonaan eri astiasta omalla ottimella. Ohis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme